چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

نگاه بهارستان به باید و نباید های اخم و لبخند دیپلماسی دوازدهم

نمایندگان ملت تحلیل و بررسی کردند: نگاه بهارستان به باید و نباید های اخم و لبخند دیپلماسی دوازدهم سرویس سیاسی نمایندگان ملت در ریل گذاری دیپلماسی دوازدهم اگرچه معتقدند که دیپلماسی لبخند باید ادامه پیدا کند اما ضمن تاکید بر گسترش تعاملات و توجه به دیپلماسی اقتصادی ، خواهان دیپلماسی اخم در مقابل آمریکا شدند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35921
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۵۰

کرونا :

نگاه بهارستان به باید و نباید های اخم و لبخند دیپلماسی دوازدهم
نمایندگان ملت تحلیل و بررسی کردند:

نگاه بهارستان به باید و نباید های اخم و لبخند دیپلماسی دوازدهم

سرویس سیاسی
نمایندگان ملت در ریل گذاری دیپلماسی دوازدهم اگرچه معتقدند که دیپلماسی لبخند باید ادامه پیدا کند اما ضمن تاکید بر گسترش تعاملات و توجه به دیپلماسی اقتصادی ، خواهان دیپلماسی اخم در مقابل آمریکا شدند.

خبرگزاری خانه ملت ، گروه سیاسی – علی ودایع: بهارستان به کانون رایزنی ها و چانه زنی ها درباره دولت دوازدهم تبدیل شده است. نمایندگان ملت در جلسات فشرده با وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم تلاش می کنند برای چهارسال آینده جمهوری اسلامی ریل گذاری مناسبی را عملیاتی کنند.

در میان وزرای پیشنهادی ، نام محمدجوادظریف همچنان به عنوان وزیر امورخارجه و رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به چشم می خورد. درباره کارنامه دیپلماسی یازدهم اگرچه نکات مثبتی به چشم می خورد اما با اشکالاتی نیز همراه بوده است.

در تحلیل و ارزیابی عملکرد دیپلماسی یازدهم موافقان و منتقدان جدی حضور دارند. حامیان دولت می گویند که نتیجه انتخابات اردیبهشت ۹۶ در حقیقت رای به اقدامات دیپلماتیک ظریف و دیپلماسی لبخندبوده است.

 منتقدان سیاست خارجی روحانی در مقابل بیان می کنند که فاکتورهای متنوع دیگری از جمله هیجانات سیاسی در رای مردم دخیل بوده است. آنها معتقدند که لبخند بیش از حد به طرف های غربی منجر به جسارت نظام سلطه شده و برجام دستآورد چندانی برای ایران نداشته است. در پاسخ به این انتقادات حامیان ظریف بیان می دارند که نهادهای اقتصادی مسئول میوه چینی از برجام هستند و باید از آنها پاسخ خواست.

منهای هر حمایت و هر نقدی که به سیاست خارجی دولت یازدهم وارد است ؛ مقام معظم رهبری به شکلی صریح و روشن مسیر دیپلماسی دوازدهم را مشخص کرده اند.رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ، پس از آن که توصیه کردند «پرداختن به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم» باید نخستین جهت گیری دولت دوازدهم باشد، «تعامل گسترده‌ با دنیا» را نیز به عنوان دومین جهت گیری مطرح کردند.

آنچه که مورد نظر رهبری است باید از شعار و دیدارهای نمایشی فراتر رفته و خروجی آن ملموس باشد. نکته حائز اهمیت درباره تعاملات دیپلماتیک این است که منجر به تامین منافع کشورمان شود. در تعاملات دیپلماتیک مسئله حائز اهمیت این است که با چه کسی و به چه دلیلی باید تعامل داشته باشیم. در این میان،دیپلمات‌های برجسته می‌دانند که تا دولتی در درون کشور یا به اصطلاح روی زمین قدرت نداشته باشد، نمی‌تواند پای میزهای متنوع مذاکرات اقتصادی و سیاسی ۲ جانبه و چند جانبه حرفش را پیش ببرد.
بنا به گفته نمایندگان ملت اصلی ترین رویکردی که باید در دیپلماسی دوازدهم جدی تر پیگیری شود، توجه به حوزه اقتصادی و دیپلماسی اقتصادی است که گفته می‌شود حتی در ساختار جدید این وزارت خانه نیز گنجانده شده است. ساختاری که امیدواریم بتواند مبتنی بر اصول اقتصاد مقاومتی سنگ‌هایی را از پیش پای اقتصاد کشور بردارد.

در نگاه مجلس شورای اسلامی حفظ و افزایش عزت ایران اسلامی و ایستادگی در برابر نظام به عنوان یک خط قرمز اساسی نباید مورد غفلت قرار گیرد.

در میان تمام بایدها و نبایدهای دیپلماسی دوازدهم ،گزارش‌های منتشر شده درباره سیاست خارجی دولت ترامپ، بیانگر گسترش فشارها و تهدیدات بیشتر علیه دولت روحانی بوده است. در این ارتباط می‌توان به گزارش منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا درباره گروه‌های تروریستی اشاره کرد. در چنین شرایطی که رئیس جمهوری آمریکا تلاش می کند ضمن خیانت به تفاهم برجام ، سیاست ایران هراسی را تشدید نماید. بهارستان نشین ها معتقدند که باید با دیپلماسی اخم با آمریکایی ها برخورد کرد.

مسعود گودرزی ۳۴۰۶۷۵۵/۳۱/۲۰۱۶ ۴:۲۴:۰۵ PMhttp://media.icana.ir/Image/2016/05/201605108560443600_Thum.jpg

مسعود گودرزی

التزام های جدید با طبقه بندی جدید در دیپلماسی دوازدهم

مسعود گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: اصلی ترین اولویت دیپلماسی دوازدهم باتوجه به منویات مقام معظم رهبری که در مراسم تنفیذ مورد اشاره معظم له قرار گرفت ، گسترش تعاملات با کشورهای جهان باید باشد.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق سند چشم انداز۱۴۰۴ در عرصه داخلی و خارجی نیازمند گسترش تعاملات دیپلماتیک رسمی و غیر رسمی است.

وی در ادامه افزود: دیپلماسی دوازدهم باید برای وزارت امورخارجه التزام های ویژه ای تعریف کرده و کشورهای مختلف را طبقه بندی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بیش از ۷۰ دردصد منافع ملی ایران در کشورهای پیرامونی و همسایه تعریف می شود.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی حدود ۱۵ همسایه آبی و خاکی دارد که باید بخش عمده ای از تعاملات خود را با این کشورها تنظیم کنیم.

گودرزی گفت: کشورهای مسلمان غیر همسایه نباید به هیچ عنوان مورد غلفت دستگاه دیپلماسی قرار بگیرند و ما نیازمند تعریف منافع مشترک با آنها برای پیشبرد برنامه هایمان در جهان اسلام هستیم.

وی بیان داشت: اتحادیه اروپایی دارای فضای مناصبی برای تعاملات با تهران است که نباید از آن غفلت کرد ؛ حضور خانم موگرینی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری نشان داد که بروکسل به شدت تلاش می کند تعاملات خود را با تهران گسترش دهد.

محمد جواد جمالی نوبندگانی در غرفه خانه ملت ۳۴۰۶۷۵۱۱/۶/۲۰۱۶ ۳:۱۸:۰۸ PMhttp://media.icana.ir/Image/2016/11/201611100349916187_Thum.jpg

محمد جواد جمالی نوبندگانی در غرفه خانه ملت

نیاز وزارت امورخارجه به مدرنیزاسیون اداری

محمد جوادجمالی نوبندگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: دولت دوازدهم دارای تفاوت هایی با دولت های پیشین است زیرا مقام معظم رهبری به شکلی صریح و روشن برای دستگاه دیپلماسی در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری نقشه راه جدیدی را در جهت گسترش تعاملات تدوین کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به این که شاهد حضور مثلث افراطی و تکفیری نتانیاهو ، بن سلمان و ترامپ باید برنامه های متفاوتی را وزارت امورخارجه دنبال کند.

وی در ادامه افزود: دشمنان ایران اسلامی بیش از گذشته به دنبال انزوای جمهوری اسلامی هستند و در این راه آنها دست به هرکاری می زنند تا تفاهم برجام نقض شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بایستی دولت دوازدهم فعالیت بیشتر را جهت گسترش تعاملات انجام دهد.

وی تصریح کرد: کلیه فعالیت های دیپلماتیک در کشورهای توسعه یافته منجر به دیپلماسی اقتصادی و تحقق سرمایه مورد نیاز صنایع منجر می شود.

نیاز ساختار سنتی وزارت خارجه به مدرنیزاسیون

جمالی نوبندگانی با بیان این که ساختار و چارت وزارت امورخارجه خیلی قدیمی و سنتی است ، گفت: اساسی ترین نیاز دستگاه دیپلماسی این است که خود را متناسب با مسائل مختلف مدرنیزه کند.

وی بیان داشت: دیپلمات های جمهوری اسلامی باید تحت آموزش های تخصصی در موضوعات مختلف کسب کنند ، در جهان امروز روابط بین الملل محدود به موضوعات سیاسی صرف نیست و  موضوعاتی نظیر دیپلماسی رسانه ای ، دیپلماسی توریسم ، دیپلماسی اقتصادی ، دیپلماسی پارلمانی دارای جایگاه ویژه ای شده اند.

این نماینده مجلس دهم گفت: به کارگیری نیروهایی که متعلق به دستگاه ها و وزارت خانه های دیگر هستند در وزارت خارجه اقدامی نادرست است که ظرف سالیان گذشته ادامه یافته است.

وی در انتهاتاکید کرد: تعدد مراکز تصمیم گیری در سیاست خارجی و عدم تمرکز در دستگاه دیپلماسی منجر به وجود اشکال می شود که با تربیت دیپلمات های متخصص قابل حل است.

دیدار صفاری نطنزی با هیأت بازرگانی چین ۶۶۹۱۰۰۰۷/۱۵/۲۰۱۷ ۴:۲۷:۲۶ PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/07/201707108546419926_Thum.jpgمرتضی صفاری نطنزی هیأت بازرگانی چین

دیدار صفاری نطنزی با هیأت بازرگانی چین

حوزه منافع ژئوپلیتیک ایران در دیپلماسی دوازدهم بازتعریف شود

مرتضی صفاری نطنزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: وزارت امورخارجه در دولت دوازدهم به لحاظ ساختاری باید اصلاحات جدی انجام دهد و با توجه به تحولات چهارسال گذشته خاورمیانه راهبردهای جدیدی را تدوین کند.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: تفاهم برجام اتفاقی بود که رویکرد جهان را نسبت به جمهوری اسلامی تغییر داد و ما نمود آن را مراسم تحلیف ریاست جمهوری با حضور پرشمار مقامات و دیپلمات های کشورهای مختلف از نزدیک مشاهده کردیم.

وی در ادامه افزود: قدرت منطقه ایران و نفوذ جمهوری اسلامی در جهان افزایش یافته که برای بهره برداری از این فرصت باید دستگاه دیپلماسی برنامه های جدیدی را در دستور کار قرار دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حوزه منافع ملی ایران در حوزه های پیرامونی و حوزه های فرامنطقه ای باید به طور جدی مورد پالایش و تعریف جدید قرار دهد.

وی بیان داشت: در خاورمیانه باتوجه به شرایط موجود به سمت تنش زدایی و برقراری آرامش در روابط دیپلماتیک باید حرکت کنیم که تلاش جدی دستگاه دیپلماسی را می طلبند.

صفاری نطنزی گفت: همه پرسی اقلیم کردستان اتفاق ژئوپلیتیکی است که در فضای پساداعش برای کشورهای منطقه ایجاد دردسرخواهد کرد و دیپلماسی دوازدهم باید آماده مواجهه با هر سناریویی باشد.

وی تصریح کرد: بحث عراق ، سوریه و یمن باید حل فصل شود و در این رابطه موضوعات با عربستان به شکلی متفاوت باید دنبال شود.

این نماینده مجلس دهم گفت: ایجاد محیط امن مقدمه توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری در صنایع است که این مهم نیازمند تغییراتی در ساختار وزارت امورخارجه است.

وی تاکید کرد: نیاز اصلی امروز کشورمان سرمایه خارجی است تا چرخ های اقتصاد شروع به چرخیدن کند و در این راه درآمدهای توریستی هم مورد توجه قرار گیرد.

حشمت الله فلاحت پیشه ۳۴۰۶۷۵۶/۸/۲۰۱۶ ۵:۳۴:۵۲ PMhttp://media.icana.ir/Image/2016/06/201606101956336658_Thum.jpg

حشمت الله فلاحت پیشه

تعاملات منطقه ای ایران اولویت سیاست خارجی باشد

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح اولویت های دیپلماسی دولت دوازدهم گفت: تقدم دیپلماسی باید براساس تنش زادیی باشد و دیپلماسی فعال دولت نباید اجازه دهد که فضای غبارآلودی در اطراف ایران شکل بگیرد.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس دهم گفت: در ۴ سال گذشته ، دولت به دنبال رفع مشکلات و معضلات در سطح بین الملل بود که نتیجه آن را در تفاهم برجام مشاهده کردیم.

وی در ادامه افزود: دیپلماسی منطقه ای ایران در ۴ساله دوم باید مورد توجه رئیس جمهوری روحانی قرار بگیرد و گسترش تعاملات با همسایگان به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس باید دنبال شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در چند روز اخیر شاهد ارسال سیگنال های مثبتی توسط عربستان و برخی کشورهای همسایه بوده ایم که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: خاورمیانه ظرفیت یک جنگ جدید را ندارد و قدرت انتحاری کشورهای همسایه نیز به شدت کاهش یافته است و آنها به سمت مذاکرات تاکتیکی درحال حرکت هستند.

نیاز کشور به دیپلماسی اقتصادی فعال

فلاحت پیشه گفت: دیپلماسی اقتصادی  و جذب سرمایه خارجی موضوعی نیست که وزارت امورخارجه بتواند از کنار آن بی تفاوت عبور کند.

وی بیان داشت: ۹۰ درصد بودجه کشور جاری است و تنها ۱۰ درصد بودجه کشور به اقدامات عمرانی اختصاص دارد؛ در این شرایط و براساس سند چشم انداز باید حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه جذب کنیم.

این نماینده مجلس دهم تصریح کرد : بخش عمده جذب سرمایه خارجی برای تحقق سند چشم انداز اقدامی است که باید توسط دستگاه دیپلماسی و وزارت امورخارجه دنبال شود.

ولی الله نانواکناری ۳۴۰۶۷۵۳/۷/۲۰۱۶ ۶:۳۹:۰۵ PMhttp://media.icana.ir/Image/2016/03/201603109461680680_Thum.jpg

ولی الله نانواکناری

دیپلماسی یازدهم از کشورهای همسایه ایران غفلت کرد

ولی الله نانواکناری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: رئیس جمهوری در مراسم تحلیف بیان داشتند که تلاش خواهند کرد فقر را ریشه کن کنند اما تحقق این مهم در داخل و خارج از کشور باید اقدامات متنوعی دنبال شود.

نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهادات خوبی به وزارت امورخارجه ارائه شده است که معاونت ویژه اقتصادی در این وزارتخانه تشکیل شود.

وی در ادامه افزود: دستگاه دیپلماسی به عنوان پلی در جهت سرمایه گذاری خارجی در صنایع داخلی باید فعالیت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ظرف چند سال اخیر موضوع اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است باید به طور جدی در دستور کار دستگاه دیپلماسی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: دیپلماسی یازدهم در مورد کشورهای همسایه ایران اسلامی اگرچه اقداماتی دنبال شد اما آن گونه که باید فعالیت صورت نگرفت.

نانواکناری با بیان این که تفاهم برجام موفقیت خوبی برای دستگاه دیپلماسی بوده است ، گفت: دیپلمات های ایرانی در مقابل گروه ۱+۵ ایستاد که اقدام مثبتی بود.

وی بیان داشت: کشورهایی نظیر پاکستان ، افغانستان ، عراق ، ترکیه و حوزه دریای خزر موقعیت هایی است که مورد غفلت قرار گرفته است.

این نماینده مجلس دهم گفت: دیپلماسی اقتصادی ایران از فرصت بازار روسیه غفلت کرد که منجر به اتلاف فرصتی طلایی شد. محصولات کشاورزی ایران می تواند نیازهای جدی روسیه را برطرف کند.

وی تاکید کرد: دیپلماسی فعال منجر به تحقق امنیت و توسعه تعاملات اقتصادی باید به طور جدی تر در دولت دوازدهم دنبال شود.

نانواکنار گفت: در مورد کشورهای حاشیه خلیج فارس باید با ارتباطات سیاسی این توانایی وجود دارد که روابط حسنه ای ایجادشود.

وی در انتها خاطرنشان کرد: سیاست خارجی ایران باید به گونه ای باشد که از دشمنان برای خودمان دوست بسازیم نه این که دوستان را به دشمن تبدیل کنیم.

محمدجواد کولیوند ۳۴۰۶۷۵۶/۲۸/۲۰۱۶ ۱۲:۴۰:۵۴ PMhttp://media.icana.ir/Image/2016/06/201606103898632879_Thum.jpgمحمدجواد کولیوند

محمدجواد کولیوند

سیاست خارجی تهران مقابله به مثل با ادبیات ترامپ نیست

محمد جواد کولیوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری ، جمهوری اسلامی در عرصه سیاست خارجی باید ارتباطات خود را گسترش دهد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ اصول اعتقادی و انقلابی ایران در مورد کشورهای نظام سلطه موضوعی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: قطعا دکترظریف باید در دیپلماسی دوازدهم ،گسترش ارتباطات صحیح و موضوعات اقتصادی مورد توجه جدی تری قرار دهد.

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس گفت: کشورمان تنها نیازمند مناسبات سیاسی و دیپلماتیک نیست ، دیپلمات های کشورمان بحث های اقتصادی را باید دنبال کنند.

وی تصریح کرد: دیپلماسی دوازدهم ضمن حفظ دستاوردهای موجود باید حرکت به سمت دیپلماسی اقتصادی را به عنوان یک اصل در دستور کار قرار دهد.

بی اعتنایی تهران به رجزخوانی های ترامپ

کولیوند در واکنش به تشدید اقدامات خصمانه آمریکا و مواضع جنگ طلبانه دونالدترامپ ، گفت: تهران نباید با تصمیمات یک رئیس جمهوری دیوانه در کاخ سفید برنامه های خود را تحت الشعاع جنگ طلبی همیشگی آمریکایی ها قرار دهد.

وی بیان داشت: در رابطه با تحریم های جدید برجام و نقض روح تقاهم صورت گرفته نشان می دهد که موارد موضوعی ایران نیست و فردی است.

این نماینده مجلس دهم گفت: ما نباید با مصداق ترامپ حرکت کنیم زیرا وی از یک جایگاه اقتصادی به واشنگتن آمده که هیچ درکی از اصول دیپلماتیک و روابط بین الملل ندارد.

وی در انتها تاکید کرد: دیپلماسی دوازدهم بیش از همیشه باید مقام معظم رهبری را مصداق خود قرار دهد و ارتباطات اقتصادی گسترش پیدا کند. ما نباید فراموش کنیم که دشمنان ایران به دنبال انزوای ایران اسلامی هستند.

قاسم جاسمی ۳۴۰۶۷۵۸/۱۷/۲۰۱۶ ۱:۱۵:۳۹ PMhttp://media.icana.ir/Image/2016/08/201608108251314369_Thum.jpgقاسم جاسمی

قاسم جاسمی

نیاز تهران به دیپلماسی اخم در مقابل آمریکا

سید قاسم جاسمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: دولت یازدهم گمان می کرد که با دیپلماسی لبخند و تفاهم برجام می تواند در عرصه سیاست خارجی به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کند اما این اتفاق رخ نداد.

نماینده مردم کرمانشاه گفت: آمریکا با بدعهدی و نقض روح برجام در عمل اجازه نداد تفاهم برجام به موفقیت دست پیدا کند و ما شاهدیم که هر روز بهانه های جدیدی همانند فعالیت های موشکی از سوی کاخ سفید بیان می شود.

وی در ادامه افزود: ارتباط آمریکایی ها با ایران بنا به فرموده امام خمینی (ره) ، رابطه گرگ و میش است؛ ما نباید هرگز به آنها اعتمادی داشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حفظ عزت ، مصلحت و حکمت باید سر لوحه دیپلماسی دوازدهم باشد تا منافع ملی ایران محقق شود.

وی تصریح کرد: آقای ظریف باید بداند که لبخند به واشنگتن تاثیری روی دشمنی آمریکا ندارد و آنها را جسورتر می کند ؛ دیپلماسی دوازدهم باید دیپلماسی اخم به بدعهدی های آمریکا باشد.

جاسمی گفت: اقتصادمقاومتی که مقام معظم رهبری بیان کرده اند نشانه این است که در هیچ موضوعی نباید به اروپایی ها و آمریکایی ها اعتماد کنیم زیرا آنها به عهدخویش وفادار باقی نمی مانند.

وی بیان داشت: دیپلماسی اقتدار رویکردی است که در مقابل رئیس جمهوری آمریکا ، رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی منجر به تثبیت سیاست خارجی جمهوری اسلامی خواهد شد.

این نماینده مجلس دهم گفت: مراسم تحلیف دوازدهم نشان داد که آغوش دنیا برای تعاملات دیپلماتیک براساس احترام متقابل گشوده است و ما باید از این فرصت بهترین بهره برداری را کنیم.

سیدصادق طباطبایی نژاد ۳۴۰۶۷۵۱/۱۶/۲۰۱۷ ۹:۵۹:۰۲ AMhttp://media.icana.ir/Image/2017/01/201701103016335552_Thum.jpgسیدصادق طباطبایی نژاد

سیدصادق طباطبایی نژاد

نگرانی درباره سهل انگاری دیپلماسی دوازدهم

سیدصادق طباطبایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: ابقای ظریف در مقام وزارت امورخارجه دولت دوازدهم نشان می دهد که رئیس جمهوری ، دیپلماسی یازدهم را ادامه خواهد داد.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد سیاست خارجی معمولا زیر نظر شخص رئیس جمهوری تدوین می شود و باتوجه با ادامه حضور روحانی ما تغییرات چندانی در وزارت امورخارجه نخواهیم داشت.

وی در ادامه افزود:تجربه تفاهم برجام و عملکرد دیپلماسی یازدهم نشان داد که در مواردی سهل انگاری هایی صورت گرفته که نباید در دیپلماسی دوازدهم تکرار شود.

طباطبایی نژاد گفت: خوش بینی افراطی که برای رسیدن به نتیجه در تفاهم برجام وجود داشت منجر به سهل انگاری در مذاکرات با طرف غربی شد که ما شاهد سواستفاده آنها از این مسئله هستیم.

وی بیان داشت: رویکرد دولت در سطح کشور و سیاست خارجی ، رویکرد تعاملی بوده است که اتفاقا مورد حمایت مجلس نیز هست اما این رویکرد نباید هدف را به عنوان پیش فرض بداند.

این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: پیش فرض در تعاملات دیپلماتیک باید حفظ عزت ملی ایران باشد و هیچ نکته دیگری نباید این مهم را تحت الشعاع قرار دهد.

وی تاکید کرد: تفاهم برجام به نتایج مورد نظر دست نیافته و تنها هزینه هایی را برای جمهوری اسلامی در پی داشته است که ما از این موضوع رضایت نداریم.

طباطبایی نژاد در انتها گفت: امیدواریم که توجه به اقتصاد مقاومتی در سایه راهبردهای انقلابی ایران باید مورد توجه قرار گیرد.

عبدالکریم حسین زاده ۳۴۰۶۷۵۶/۲۵/۲۰۱۶ ۱:۴۳:۴۶ PMhttp://media.icana.ir/Image/2016/06/201606104203268003_Thum.jpg

عبدالکریم حسین زاده

دیپلماسی لبخند باید ادامه پیدا کند

عبدالکریم حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: دیپلماسی یازدهم در جهت تحقق عزت و حکمت و تامین منافع ملی براساس مسیر مشخصی به پیش رفت که نتایج خوبی هم برای ایران در پی داشت.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای در چانه زنی های سخت با گروه ۱+۵ توانست حق و حقوق ملت را ضمن لغو تحریم های خصمانه مطالبه کند.

وی در ادامه افزود: عصبانیت دونالد ترامپ و خشم جنگ طلبان آمریکایی از تفاهم برجام نشان می دهد که دیپلماسی یازدهم به موفقیت های بزرگی دست یافته است و آنها به دنبال نقض روح برجام هستند.

حسین زاده گفت: ایران با دیپلماسی لبخند توانسته گام هایی بلند را در سیاست خارجی بردارد و قطعا همین رویکرد در دیپلماسی دوازدهم باید حفظ شود.

وی بیان داشت: امیدواریم که دستگاه دیپلماسی و وزارت امورخارجه با اندکی تغییرات تاکتیکی در مورد مسائل پیرامونی به شکلی فعال تر از گذشته حضور داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: برای مطالبه نتایج تفاهم برجام نباید تنها دستگاه دیپلماسی را مورد پرسش قرار داد زیرا دیگر ارکان دولت نیز در بهره برداری از برکات این اتفاق باید فعال باشند.

ضعف در بهره مندی از نتایج تفاهم برجام

وی تصریح کرد: متاسفانه در حوزه دیپلماسی اقتصادی نتوانستیم بهره برداری لازم را از تفاهم برجام کسب کنیم.

حسین زاده گفت: دیپلماسی رسمی وزارت امورخارجه تنها بخشی از پروژه تفاهم برجام را توانست با موفقیت به نتیجه برساند اما در ابعاد اقتصادی و اجتماعی باید تیم های دیگری وارد میدان شوند.

وی تاکید کرد: میوه چینی از تفاهم برجام ، وظیفه دیگر ارکان دولت یازدهم بود که در دولت دوازدهم باید مورد توجه قرار گیرد./

پایان پیام

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۰

سردر وزارت امور خارجه

نگاه بهارستان به باید و نباید های اخم و لبخند دیپلماسی دوازدهم نمایندگان ملت در ریل گذاری دیپلماسی دوازدهم اگرچه معتقدند که دیپلماسی لبخند باید ادامه پیدا کند اما ضمن تاکید بر گسترش تعاملات و توجه به دیپلماسی اقتصادی ، خواهان دیپلماسی اخم در مقابل آمریکا شدند. http://media.icana.ir//Image/2017/08/201708106496365564_Thum.jpg£سردر وزارت امور خارجه£ نگاه,بهارستان,به,باید,و,نباید,های,اخم,و,لبخند,دیپلماسی,دوازدهم Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi