چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس سازمان حج و زیارت: بیماری کرونا مانع سفر زائران ایرانی به عربستان نمی شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ˈ سید علی قاضی عسگر ˈ شامگاه سه شنبه در جمع روحانیون و کارگزاران حج و زیارت مازندران در ساری افزود: تاکنون از 720 هزار زائر ایرانی اعزام شده به عربستان موردی از ابتلا به این بیماری گزارش نشده است. قاضی عسگر ادعای ابتلای دو شهروند کرمانی پس از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 3586
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۵:۴۸

کرونا :

رییس سازمان حج و زیارت: بیماری کرونا مانع سفر زائران ایرانی به عربستان نمی شود

رییس سازمان حج و زیارت: بیماری کرونا مانع سفر زائران ایرانی به عربستان نمی شود 4

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ˈ سید علی قاضی عسگر ˈ شامگاه سه شنبه در جمع روحانیون و کارگزاران حج و زیارت مازندران در ساری افزود: تاکنون از 720 هزار زائر ایرانی اعزام شده به عربستان موردی از ابتلا به این بیماری گزارش نشده است.

قاضی عسگر ادعای ابتلای دو شهروند کرمانی پس از ملاقات با یک حاجی به بیماری کرونا را ˈ خلاف واقع ˈ توصیف کرد و اظهارداشت: با انجام آزمایش از این دو خانم ، ادعای ابتلای آنان به بیماری کرونا رد شده است.

وی از رسانه ها خواست تا با ارائه اخبار نادرست موجب تشویش افکار عمومی نشوند.

رییس سازمان حج و زیارت در عین حال تاکید کرد: حجاج نیز باید با رعایت نکات بهداشتی احتمال ابتلا به این بیماری را از بین ببرند.

بنا بر تازه ترین گزارشها، بیماری کرونا در عربستان که شبیه سرماخوردگی است، تاکنون موجب 282 نفر در این کشور عربی شده است.

قاضی عسکر همچنین از راه اندازی بانک اطلاعات تولیدات داخلی به منظور بهره گیری حجاج از تولیدات ایرانی خبر داد و گفت: در این بانک اطلاعاتی نام و مشخصات تمامی لوازم ، وسایل و کالاهای تولید داخل که قابلیت استفاده برای ارائه خدمات به حجاج ایرانی در سفر معنوی حج باشد ، درج می شود.

وی با استناد به تاکیدات مقام معظم رهبری در باره بهره گیری و حمایت از تولیدات داخلی ، گفت : به همین منظور سعی شده است تا در مدت اقامت حجاج ایرانی در عربستان سعودی از وسایل و کالاهای تولید داخل برای ارائه خدمات به آنان استفاده شود.

رسانه های غرب، تصویری دروغین از ایران ارائه می دهند
دنبال کنید

سرپرست حجاج ایرانی گفت: این بانک اطلاعاتی در حال تکمیل شدن است و ادارات کل حج و زیارت و کارگزاران زیارتی می توانند کالاهایی را که قابلیت استفاده در این سفر را دارند برای درج در این بانک معرفی کنند.

وی با اظهار اینکه چشم انداز خدمات دهی به حجاج ایرانی روشن و رو به بهبود است ، افزود : 20 درصد ساختمان ها ، هتل ها و مکان های اسکان و استقرار حجاج ایرانی که پارسال دارای مشکلاتی در ارائه خدمات بودند ، از رده خارج شده اند.

قاضی عسگر گفت : امسال بدون افزایش قیمت از ساختمان های بهتری برای اسکان و استقرار حجاج ایرانی استفاده شده است .

وی افزود : با رایزنی های صورت گرفته با سرمایه گذاران سعودی و مشخص شدن زمین های مناسب ، مکان های اسکان حجاج ایرانی مطابق با موازین اسلامی و ایرانی ساخته خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت همچنین اجرای طرح ثبت نام پلکانی و اینترنتی را ˈ گامی موثر در سهولت ثبت نام زایران ˈ ارزیابی کرد و گفت : پیش از این افراد برای ثبت نام مجبور به حضور در صف های طولانی بودند.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت همچنین از برنامه این سازمان برای ارتقای خدماتدهی به زائران عتبات عالیات خبر داد و گفت : نبود آشپزخانه بهداشتی از جمله دغدغه های تغذیه ای زائران عتبات عالیات بود که هم اکنون آشپرخانه ای مدرن با ظرفیت سرویس دهی روزانه به 30 هزار نفر در کربلا ساخته و زمین برای ساخت آشپزخانه در شهرهای کاظمین و نجف هم تهیه شده است.

امام جمعه ارومیه: فقرا باید در توزیع زکات بیشتر مورد توجه قرار گیرند
دنبال کنید

وی از آغاز ساخت هتل در نزدیکی مرز ایران با عراق در جنوب کشور و زایرسرا در ˈ چزابه ˈ و ˈ شلمچه ˈ خبر داد و افزود : با ساخت این مکان ها فضای اقامتی مناسب برای زائران عتبات عالیات فراهم می شود.

قاضی عسگر ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن فضای اقامتی و تغذیه ای مناسب در عتبات عالیات تعداد زائران ایرانی این اماکن مقدس افزایش یابد.ک/2

7329/1654 / 1551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
رییس سازمان حج و زیارت: بیماری کرونا مانع سفر زائران ایرانی به عربستان نمی شود 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi