پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

تقویت و تحکیم مناسبات ایران و روسیهبه نفع صلح و امنیت جهانی است

بت کلیا در دیدار با سفیر روسیه در تهران: تقویت و تحکیم مناسبات ایران و روسیه به نفع صلح و امنیت جهانی است سرویس بین الملل نماینده آشوریان مجلس شورای اسلامی گفت: آشوریان نیز مانند سایر ملت های منطقه از تقویت گروه های تروریستی در منطقه آسیب های فراوانی دیده اند. به گزارش خبرگزاری خانه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35829
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸

کرونا :

تقویت و تحکیم مناسبات ایران و روسیهبه نفع صلح و امنیت جهانی است
بت کلیا در دیدار با سفیر روسیه در تهران:

تقویت و تحکیم مناسبات ایران و روسیه به نفع صلح و امنیت جهانی است

سرویس بین الملل
نماینده آشوریان مجلس شورای اسلامی گفت: آشوریان نیز مانند سایر ملت های منطقه از تقویت گروه های تروریستی در منطقه آسیب های فراوانی دیده اند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران عصر امروز (یکشنبه ۲۹ مرداد) با یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان مجلس شورای اسلامی ایران گفت وگو کرد.

یوناتن بت کلیا در ابتدای این دیدار ضمن تقدیر از همکاری ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم گفت: ایران و روسیه به عنوان دو همسایه از دیرباز تعاملات اقتصادی و فرهنگی همکاری های گسترده ای داشته اند و تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین در عرصه های مختلف از جمله مسائل منطقه به نفع صلح و امنیت جهانی خواهد بود.

نماینده آشوریان مجلس شورای اسلامی ایران در ادامه با اشاره به پیوند عمیق و دیرینه فرهنگی و دینی دو ملت گفت: پیشینه مراودات میان ایران و روسیه بستر مناسبی جهت گسترش همکاری ها فراهم آورده و تعامل آشوریان دو کشور می توانند پیوندهای فرهنگی و اجتماعی دو ملت را تقویت نماید.

بت کلیا در ادامه با ابراز نگرانی از وضعیت نامناسب آشوریان درعراق و سوریه گفت: آشوریان نیز مانند سایر ملت های منطقه از تقویت گروه های تروریستی در منطقه آسیب های فراوانی دیده اند و امید می رود با شکست گروه های تروریستی داعش شرایط مناسب تری برای آنها ایجاد شود.

وی سپس با اشاره به تحولات کردستان عراق و برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان این کشور گفت: استقلال کردستان عراق خطرات جبران ناپذیری برای آشوریان خواهد داشت و اوضاع نابسامان آنها را تشدید خواهد کرد.

رئیس جمهور: منطق قانون و عقلانیت بر زور و قلدری پیروز شد
دنبال کنید

عضو کارگروه بحرین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به تحولات بحرین تصریح کرد: پس از تهاجم عربستان و تشدید سرکوب ها توسط حکومت مردم مظلوم بحرین از حقوق و آزادی های سیاسی اجتماعی اولیه انسانی برخوردار نیستند و سازمان ها و نهادهای بین المللی و کشورهای مختلف برای کمک به مردم بحرین باید اقدامات لازم را انجام دهند.

در ادامه این دیدار سفیر روسیه با ابراز خرسندی از گسترش مراودات فرهنگی میان دو کشور بیان داشت: رابطه ایران و روسیه همواره برقرار بوده است و امیدوارم که بتوانیم با نزدیک کردن جامعه آشوریان دو کشور قدمی دیگر در روند تبادل و تعامل دو ملت ایران و روسیه برداشته  شود.

لوان جاگاریان در ادامه افزود: ایران و روسیه در مسائل سوریه با هم متحد هستند و توانسته اند در بحران سوریه و عراق تاثیرگذار باشند.

سفیر روسیه ادامه داد: روسیه در همه کشورهای عربی سفارت دارد و توانسته است کمک های بشردوستانه ای به کشورهای جنگ زده از قبیل یمن و سوریه داشته باشد./

پایان پیام

یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۸

دیدار بت کلیا با سفیر روسیه در تهران

تقویت و تحکیم مناسبات ایران و روسیهبه نفع صلح و امنیت جهانی است نماینده آشوریان مجلس شورای اسلامی گفت: آشوریان نیز مانند سایر ملت های منطقه از تقویت گروه های تروریستی در منطقه آسیب های فراوانی دیده اند. http://media.icana.ir//Image/2017/08/201708103815670825_Thum.jpg£دیدار بت کلیا با سفیر روسیه در تهران£ تقویت,و,تحکیم,مناسبات,ایران,و,روسیه,,به,نفع,صلح,و,امنیت,جهانی,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi