دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳

عجیب ترین مسجد کشور در شهر یاسوج/ مسجدی که پاییز و زمستان تعطیل میشود + تصاویر

مسجد به عنوان یک جایگاه مهم دینی و فرهنگی نقش ارزنده ای در تربیت افراد داشته و همواره از ان به عنوان یک سنگر یاد می شود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چرام به نقل از  صبح زاگرس مسجد، درجایگاه پایگاه اجتماعی اسلام، همواره کانون جذب تربیت دینی جوانان بوده است و مردم و مربیان دینی و مذهبی به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35588
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

کرونا :

عجیب ترین مسجد کشور در شهر یاسوج/ مسجدی که پاییز و زمستان تعطیل میشود + تصاویر
مسجد به عنوان یک جایگاه مهم دینی و فرهنگی نقش ارزنده ای در تربیت افراد داشته و همواره از ان به عنوان یک سنگر یاد می شود.
عجیب ترین مسجد کشور در شهر یاسوج/ مسجدی که پاییز و زمستان تعطیل میشود + تصاویر 11

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چرام به نقل از  صبح زاگرس مسجد، درجایگاه پایگاه اجتماعی اسلام، همواره کانون جذب تربیت دینی جوانان بوده است و مردم و مربیان دینی و مذهبی به آن توجه کرده‌اند. تحولات روزافزون دنیای مدرن‌ و تهاجم فرهنگی در عصر جهانی‌شدن ازیک‌سو و تربیت دینی جوانان به‌مثابه‌ی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های عالمان تربیتی و فرهیختگان دینی مسلمان ازسویی‌دیگر‌ اهمیت مسجد را در تربیت دینی بیش‌ از پیش روشن کرده است. 

به گفته کارشناسان امر برنامه‌ها و نشست‌های آموزشی مسجد برای دانش‌آموزان و نوجوانان مزایای تربیتی زیادی با خود به همراه دارد که از جمله انها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای تربیتی نشست‌های آموزشی مسجد

۱- شرکت در آن‌ها آزاد است و برای شرکت‌کردن اجباری در کار نیست. همه‌ی کودکان، نوجوانان و جوانان، بدون ملاحظه‌ی شغلی و تحصیلی و مالی والدین، براساس علاقه و رغبت در فعالیت‌های فوق‌برنامه شرکت می‌کنند و این خود اصلی تربیتی است.

۲- چون در این نشست‌ها افراد مختلفی با سن‌های متفاوت شرکت می‌کنند، اعتمادبه‌نفس و احساس حمایت اجتماعی در جوانان بیشتر می‌شود.

۳- نمودهای متفاوتی از گردهمایی و چینش افراد در مساجد، برای آموزش فعال، می‌توان ایجاد کرد، ازجمله حلقه‌های درس، جلسه‌های مناظره و جلسه‌های پرسش و پاسخ.

۴- مسجد می‌تواند به اجرا و برگزاری برنامه‌های مکمل آموزشی بپردازد، ازقبیل برگزاری جشن تکلیف، اقامه‌ی نمازهای جماعت، برگزاری اردو و بازدید، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی- هنری مانند خطاطی، طراحی، نقاشی، هنرهای دستی و ….

حماسه9دی در چرام برگزار شد/حضور پر رنگ مسئولان و مردم چرام در حماسه9دی+تصاویر
دنبال کنید

چند راهکار عملی را برای بهبود عملکرد مسجد و جـذب بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد

کارشناسان چند راهکار عملی را برای بهبود عملکرد مسجد و جـذب بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان بیان می کنند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- زیباسازی و تقویت مساجد ازنظر امکانات ظاهری، مانند رسیدگی به ساختمان مسجد، نظافت و بهبود امکانات گرمایشی و سرمایشی.

۲- دقت در انتخاب امام جماعت و همچنین خادم مناسب برای مسجد.

۳- تلاش امام جماعت برای رعایت حال نمازگزاران، برای مثال تنظیم وقت مناسب برای به‌جاآوردن نمازها با درنظرگرفتن موقعیت افرادی که برای نماز می‌آیند.

۴- تشکیل و تقویت کتابخانه‌ی مناسب مسجد و برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی، قصه‌نویسی و خلاصه‌نویسی کتاب.

۵- بیان آثار معنوی رفتارهای دینی؛ مانند بیان این مطلب که رفتارهای دینی موجب دوری انسان از فساد و فحشاست و موجب سلامتی جسمی و روانی انسان‌هاست.

۶- تشویق و تحسین کودکان و نوجوانان با اعطای جوایز متنوع.

۷- تشکیل کمیته‌های مختلف، مانند کمیته‌ی نماز، تواشیح، سرود، دکلمه، نمایشنامه و کمیته‌ی پژوهش.

۸- فراخوان مقاله با موضوع‌های متنوع، مانند خاطره‌های نماز، باورهای مذهبی و موفقیت‌ها، نماز و پرورش اخلاق نیکو، گفت‌وگو با خالق یکتا و بهداشت در دین.

۹- تشکیل ستاد رفع مشکلات جوانان و معتمدان محل از اهل مسجد برای ساماندهی معیشت جوانان، کاریابی، آسان‌سازی ازدواج و غیره.

۱۰- ایجاد ارتباط عاطفی بین مدرسه و مسجد: اگر مربیان مدارس در کنار دانش‌آموزان در نماز جماعت مساجد حضور یابند و ازسوی‌دیگر متصدیان امور مساجد رابطه‌ی خود را با مدرسه تقویت کنند، فضای مناسبی برای حضور جوانان در مساجد ایجاد خواهد شد.

وزیر صنعت با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد + (برنامه ها)
دنبال کنید

نتیجه‌گیری با توجه‌به اهمیت دوره‌ی جوانی در رشد ارزش‌ها و برهان‌پردازی‌های ارزش‌بنیاد مراکز مذهبی، به‌خصوص مساجد، نقش ارزنده‌ای در زمینه‌ی تعلیم‌وتربیت دینی جوانان در دنیای اسلام دارند.

شهر یاسوج نیازمند ساخت مساجد جدید

در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گرچه مساجدی از قبل برای انجام امور دینی و شرعی مردم ساخته شده است اما به دلیل گسترش حاشیه نشینی و افزایش جمعیت نیاز به ساخت مساجد جدید بیش از پیش احساس می شود.

برنامه ریزی مدون و اصولی برای تربیت جوانان و نوجوانان و همچنین جذب قشرهای مختلف از طریق مساجد در شهر یاسوج از دیگر نیازهایی است که باید به ان توجه شود.

مسجد داربستی در بلهزار یاسوج 

یکی از مساجد فعال شهر یاسوج که به دلیل نداشتن امکانات و تجهیزات با داربست فلزی راه اندازی می شود و در فصل پاییز و زمستان برای درامان ماندن از سرما تعطیل می شود مسجد امام سجاد علیه السلام در روستای بلهزار است .
 
این مسجد داربستی همواره محلی برای جذب قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان است و نیاز است که مسئولان امر برای پایداری فعالیت های مذهبی و تربیتی در این مسجد اهتمام ویژه ای داشته باشند.
 
در زیر تصاویری از فعالیت های فرهنگی تابستانی که با حضور جوانان و نوجوانان در مسجد امام سجاد (ع) بلهزار در حال انجام است را مشاهده می کنید.
 
 
عجیب ترین مسجد کشور در شهر یاسوج/ مسجدی که پاییز و زمستان تعطیل میشود + تصاویر 12
عجیب ترین مسجد کشور در شهر یاسوج/ مسجدی که پاییز و زمستان تعطیل میشود + تصاویر 13
عجیب ترین مسجد کشور در شهر یاسوج/ مسجدی که پاییز و زمستان تعطیل میشود + تصاویر 14
عجیب ترین مسجد کشور در شهر یاسوج/ مسجدی که پاییز و زمستان تعطیل میشود + تصاویر 15
عجیب ترین مسجد کشور در شهر یاسوج/ مسجدی که پاییز و زمستان تعطیل میشود + تصاویر 16
عجیب ترین مسجد کشور در شهر یاسوج/ مسجدی که پاییز و زمستان تعطیل میشود + تصاویر 17
عجیب ترین مسجد کشور در شهر یاسوج/ مسجدی که پاییز و زمستان تعطیل میشود + تصاویر 18
عجیب ترین مسجد کشور در شهر یاسوج/ مسجدی که پاییز و زمستان تعطیل میشود + تصاویر 19
 

مسجد امام سجاد علیه السلام
تربیت نوجوانان
صبح زاگرس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi