جلسه دهیاران بخش مرکزی بویراحمد به ریاست سید محمدکاظم نظری فرماندار بویراحمد و با حضور داریوش مظفر مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری و بخشدار مرکزی بویراحمد برگزار شد.

فرماندار بویراحمد در این جلسه با اشاره به اینکه برخی دهیاران همکاری و همراهی لازم را با مدیران و مسؤولان ندارند، گفت: به دهیاران کم‌کار و ضعیف اجازه شروع به کار مجدد نمی‌دهیم.

 سید محمدکاظم‌نظری صبح امروز در جلسه دهیاران بخش مرکزی با اشاره به بیان مشکلات دهیاران اظهار کرد: اینکه دهیاران اذعان دارند که امنیت شغلی ندارند اصلا قابل قبول نیست لذا اگر اینگونه باشد هیچ کس نباید کاری انجام دهد و بگویید که امکان دارد دیر یا زود کنار گذاشته شویم.

فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه نوع نگاه به دهیار اصلا قابل قبول نیست، گفت: ماندن یا رفتن دهیار بستگی به عملکرد خود دهیاران دارد لذا این نوع نگاه باید عوض شود.

نظری با تاکید بر اینکه برخی دهیاران فکر می‌کنند مدعی‌العموم هستند و بارها از کمبودها انتقاد می‌کنند، گفت: دهیاران به عنوان نماینده دولت باید پاسخگوی انتقادها باشند و اگر نواقصای هست به نحو مطلوب‌تری پیگیری شود نه اینکه مردم را نسبت به دولت و نظام بدبین کنند.

نظری با تاکید بر اینکه دهیاران حکم یک بخشدار در روستا را دارند، گفت: دهیاری بوده که بخش زیادی از کوچه‌ها و خیابان‌های روستا آسفالت شده ولی به جهت اینکه چند کوچه آسفالت نشده همچنان از کمبودها حرف می‌زند .

فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه خدمات دولت باید به نحو مطلوب منعکس شود، و با انتقاد از بی‌توجهی دهیاران به وظایف و جایگاه خود اذعان کرد: دهیاران نماینده  دولت در روستاها هستند.

مربیان لیگ برتری تماشاگر ویژه دیدار پلی آف لیگ دسته دوم هستند
دنبال کنید

فرماندار بویراحمد با اشاره به اینکه برخی دهیاران همکاری و همراهی لازم را با مدیران و مسوولان ندارند، گفت: به دهیارانی که پاسخگو نیستند و ضعیف عمل کردند، اجازه شروع به کار مجدد نمی‌دهیم.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات شورای اسلامی اذعان کرد: نباید در شرایط کنونی پروژه‌ای بدون ضابطه واگذار شود لذا طبق قانون استعلام رسمی صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طی ۱۵ سالی که دهیاران در کشور شروع به کار کردند تغییرات خوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: در دهه دوم دهیاری‌ها هستیم و آسیب‌شناسی‌ها صورت گرفته و بازنگری‌ها در حال انجام است.

مظفر با اشاره به خواسته دهیاران در خصوص امنیت شغلی آن‌ها تصریح کرد: چندین بار لایحه دهیاران به مجلس رفته ولی متاسفانه رای برای تصویب رای نیاورده است و ۳۲ هزار دهیار در کشور وجود دارد که استخدام آن‌ها در وضعیت کنونی مشکل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان اعتبارات اختصاص یافته به دهیاران در سه سال دولت تدبیر و امید به نسبت سال‌های قبل آن اظهار کرد: در سال پایانی دولت گذشته ۹ میلیارد تومان به دهیاران کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که در این دولت بالای ۲۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های استان تزریق شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه نمی‌توان مشکلات را در دهه کوتاهی رفع کرد، گفت: باید با تلاش و پیگیری مضاعف در رفع مشکلات گام‌های استوار برداشته شود.

مظفر در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در اعتبارات بند(و) تبصره (شش) چهار میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم که بیش از ۵۰ پروژه برای آن تعریف شد.

پیروزی شیرین والیبال نشسته نفت و گاز گچساران مقابل شهرداری ارومیه
دنبال کنید

این مسؤول در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و نقش دهیاران در زیباسازی روستاهای مستعد گردشگری بیان داشت: در تمامی جلسات دهیاران بر ضرورت جمع‌آوری زباله‌ها تاکید می‌شود لذا انتظار می‌رود دهیاران در جمع‌آوری زباله‌ها نهایت همکاری را داشته باشند.

مظفر با تاکید بر اینکه در بخش مرکزی روستاهای مستعد گردشگری و در مسیر تردد گردشگران وجود دارد که نیازمند پاکسازی فضای آن‌ها هستیم، گفت: دهیاران به عنوان نماینده دولت در روستاها به زیباسازی و پاکسازی مناطق روستایی دقت لازک را داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: به منظور رفاه حال روستاییان و همکاری بیشتر با دهیاری‌ها نرم‌افزار صدور فیش پرداخت هزینه زباله به صورت پایلوت در بخش مرکزی اجرا می‌شود.