شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیکر دو شهید گمنام در شهردستنا از توابع شهرستان کیار آرام گرفت

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، خیل مردم از سراسر شهرستان کیار پیکر مطهر دو شهید گمنام سال های دفاع مقدس در میان اندوه و اشک و ماتم مردم تشییع و در شهر دستنا به خاک سپرده شد. به گزارش کرونا نیوز روابط عمومی اداره کل فرهنگ و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 32840
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷

کرونا :

پیکر دو شهید گمنام در شهردستنا از توابع شهرستان کیار آرام گرفت
پیکر دو شهید گمنام در شهردستنا از توابع شهرستان کیار آرام گرفت

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، خیل مردم از سراسر شهرستان کیار پیکر مطهر دو شهید گمنام سال های دفاع مقدس در میان اندوه و اشک و ماتم مردم تشییع و در شهر دستنا به خاک سپرده شد.

به گزارش کرونا نیوز روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری ،سید یدالله حسینی دزکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کیار گفت : همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پیکر پاک دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با استقبال بی نظیر مردم شهید پرور شهر دستنا تشییع و به خاک سپرده شد.

حسینی افزود : عزاداران فاطمی در شهرستان کیار درحالی که لباس مشکی بر تن داشتند در سردی هوای زمستان محفلی گرم در تشییع شهدای گمنام برپا داشتند.

خیابانهای شهر دستنا روز گذشته مملو از جمعیتی بود که برای پاسداشت یاد و خاطره شهدا و آرمان‌هایشان‌ گردهم آمده‌ بودند و با فریاد ” لبیک یا حسین” پیکر شهدا را مشایعت و همراهی می کردند.
مردم شهرستان کیار همه آمدند تا در اجر تشییع پیکر شهدا شرکت کنند، فریاد یا زهرا(س) یا حسین(ع) فضا را پر کرده بود، اشک از چشمان همه سرازیر شد گویی انگار مادران بر فرزند شهید خود می‌گریستند.
رزمندگان باز مانده از غافله شهادت بر این حسرت گریه می‌کردند و جوان‌ترها که دوران دفاع مقدس را درک نکرده بودند از دیدن این صحنه‌ها بغض کرده و ناله می‌کردند.

مردم شهردستنا در حالی که عطر گلاب و بوی اسپند آسمان را معطر کرده بود با تبرک چفیه و پرچم و سربند از شهدا مدد می گرفتند.

ایستگاه پذیرایی در شهر دستنا و هیئت ها ی شهردستنا در این مراسم معنوی پذیرای مردم شهرستان کیار بود.دوازدهمین روز اسفند ماه ۱۳۹۵با حضور بی سابقه مردم و مسئولان انقلابی و شهید پرور شهرستان کیار یکی از ماندگارترین روزهای ثبت شده در تاریخ شهرستان کیار شد.

تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر دوشهید گمنام سال های دفاع مقدس در شهر دستنا آنچنان باشکوه و منظم انجام شد که هیچ کس را یارای توصیف آن نیست. از سویی خیل جمعیت زن و مرد که از سراسر شهرستان کیار مخصوصا اهالی شهر دستنا در کوچه ها و خیابان های دستنا موج میزد و ازسوی دیگر این مسئولان بودند که دوشادوش یکدیگر در جمع مردم حضور یافتند تا از پیکر مطهر دو شهید مظلوم و گمنام سال های دفاع مقدس استقبال نمایند و با تشییع پیکرهای مظهر شهدا و در واپسین روزهای سال و در تایامی که به نام مقدس حضرت زهرا سلام الله علیه زینت یافته است فضای قلب ها و کوچه بازار شهر پر شود از عطر خوشبوی شهیدان.تشییع پیکر دو شهید گمنام در شهر دستنا بار دیگر همه را در کنار یکدیگر قرار داد تا مرد و زن، پیر و جوان، دختر و پسر، مسئول و شهروند و …ضمن عزاداری برای حضرت فاطمه (س) و دو تن از افتخارات ایران اسلامی جنایات ظالمان عالم را که مسبب از دست رفتن عزیزانمان در سال های دفاع مقدس شود را محکوم نمایند.

دوازدهمین روز دوازدهمین ماه سال ۱۳۹۵همیشه در یادها و خاطره ها می ماند، قدوم مبارک دو شهید گمنام در شهر دستنا باعث شد برکت به شهرستان کیار و شهر دستنا سرازیر شود، باعث شد عطر معنویت در گوشه و کنار و جای جای شهرها و روستاها شهرستان کیار خصوصا شهر دستنا آکنده شود.

خیل مشایعت کنندگان دو شهید گمنام در شهر دستنا ثابت کرد نه تنها مردم راه شهدا را فراموش نکرده اند که بیش از گذشته مشتاق تداوم آن شیرمردان عرصه ی نبرد حق علیه باطل هستند.

پیکر مطهر دو شهید گمنام در شهر دستنا در میان اشک و ماتم و اندوه اما سراسر افتخار و عزت بر دست مردم شهرستان کیار و شهر دستنا تشییع و در تپه نورالشهدا شهر دستنا واقع در جنوب غربی این شهر به خاک سپرده شد.

دو شهید گمنامی که در شهر دستنا خاکسپاری شدند در عملیات خیبر به فیض رفیع شهادت نائل آمده اند.

غلام رضا تاجگردون ضامن گاو شد تا چوپانی او را از سردرگمی نجات دهد
دنبال کنید

منبع: روابط عمومی اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi