جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

احیای مفاهیم قرآن و جهت گیری به سمت حیات طیبه با برگزاری مسابقات قرآن

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: بخشی از جهت‌گیری به سمت حیات طیبه، انطباق رفتارها با قرآن و احیای مفاهیم قرآن با برگزاری مسابقات قرآن محقق می‌شود. به گزارش کرونا نیوز اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر منصور اعتصامی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی، در مراسم اختتامیه هجدهمین

اختصاصی کرونا

کد خبر : 32344
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۹:۰۹

کرونا :

احیای مفاهیم قرآن و جهت گیری به سمت حیات طیبه با برگزاری مسابقات قرآن
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: بخشی از جهت‌گیری به سمت حیات طیبه، انطباق رفتارها با قرآن و احیای مفاهیم قرآن با برگزاری مسابقات قرآن محقق می‌شود.

به گزارش کرونا نیوز اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر منصور اعتصامی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی، در مراسم اختتامیه هجدهمین دوره از مسابقات قرآن کریم کارکنان سازمان تأمین اجتماعی که در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی و مبنای حرکت انسان‌ است، ادامه داد: خداوند به هر کس که عمل نیکی انجام دهد قول داده است که زندگی او را حیات طیبه گرداند و او را به سمت زندگی پاک جهت دهد.
وی اتکا به خداوند و اعتراف به ناتوانی خود را یکی از مفاهیم زندگی پاک دانست و توضیح داد: قرآن کتاب وحی است و به همین دلیل آیات آن عقلایی است و نشان از اشراف گوینده دارد، بنابراین عقل حکم می‌کند که جسم و جان‌مان را از طریق این آیات بشناسیم زیرا خداوند ما را آفریده و به ما احاطه دارد.
دکتراعتصامی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کارکنان سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، جهت‌گیری به سمت حیات طیبه و انطباق رفتارها با قرآن است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی پیاده‌سازی مفاهیم قرآن را نیازمند تلاش جمعی دانست و افزود: بخشی از احیای مفاهیم قرآن با برگزاری این مسابقات صورت می‌گیرد که البته در هر کار انسانی، انتقاداتی نیز وجود دارد و برخی انتقادها نیز وارد است اما باید به ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها نیز توجه شود.
وی در همین راستا اضافه کرد: در این دوره حفظ را به پنج و شش جزء رساندیم و در مفاهیم نیز کتاب خاصی مبنا قرار گرفت.
دکتر اعتصامی با تاکید بر لزوم پیاده‌سازی مفاهیم قرآنی از جمله اخلاق نیکو در محیط کار و در برخورد با ارباب رجوع تأکید کرد: کسانی که در رشته‌های مختلف این مسابقات شرکت می‌کنند، باید سعی کنند این مفاهیم را در زندگی فردی که طهارت باطن است و در زندگی اجتماعی که رفتار با مردم است، پیاده کنند؛ این هدف ما از ترویج قرآن است.

همایش ملی غار «ده شیخ» در کهگیلویه وبویراحمدبرگزار می شود
دنبال کنید

تقدیر از زحمات و تلاش‌های قائم مقام معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی

در ادامه این مراسم، از سوی اداره کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی و مراکز درمانی سرپایی مشهد، از زحمات و تلاش‌های دکتر مهدی درخشان، مدیرکل درمان مستقیم و قائم مقام معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی تقدیر به عمل آمد؛ دکترمحمدعلی همتی، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به خدمات درخشان در دانشگاه، سازمان بیمه خدمات درمانی و اداره تامین اجتماعی خراسان رضوی، بیان کرد: ما به عنوان فردی مدیر، امین، صاحب تجربه و مورد قبول همه مدیران سراسر کشور، گزینه‌ای بهتر از دکتر درخشان برای تصدی مسئولیت قائم مقام معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی نداشتیم.
وی با بیان اینکه دکتر درخشان، رکورددار مأموریت‌های برون‌استانی در سازمان تامین اجتماعی است، اضافه کرد: وی سه، چهار هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه برای بازدید از بیمارستان‌ها در ماموریت هستند و وقف بیمه‌شدگان، کشور و فردی نمونه و سرمشق هستند.
دکترهمتی ادامه داد: با نظرسنجی از تمامی مدیران، اساس ترقی این دوره از سازمان تامین اجتماعی، کارهای انجام‌شده و جبران عقب‌افتادگی‌ها اندیشه، تلاش، پیگیری و ممارست دکتر درخشان بوده است.
دکترمهدی درخشان، مدیرکل درمان مستقیم و قائم مقام معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز پس از این تقدیر با ابراز این مطلب که هر چه انجام داده‌ام، وظیفه‌ام بوده، هیچ چشمداشتی نداشتم و خودم را قاصر می‌دانم، ادامه داد: من انتظار چنین تقدیری را نداشتم؛ از این لطف تشکر می‌کنم و از خداوند می‌خواهم به برکت این جلسه نورانی، همه ما توفیق داشته باشیم که در خدمت مردم عزیز و به‌ویژه بیمه‌شدگان باشیم و در انظار مردم و روز حساب روسفید باشیم.
وی همچنین با بیان اینکه موقعیت‌های خوبی برای فعالیت وجود دارد، اضافه کرد: همه مسئولان هدفی جز خدمت ندارند و عزم همه این است که پایه‌گذار حرکت‌های بنیادین برای آیندگان باشند تا آن‌ها این مسیر توسعه را ادامه دهند؛ من از همه می‌خواهم که دست به دست هم بدهیم و در شکل‌گیری این زیربناها نقش داشته باشیم.
دکترهمتی، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز در این مراسم به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت.
یادآور می‌شود، هجدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان سازمان تامین اجتماعی، طی روزهای ۲۷ و ۲۸ بهمن‌ماه در مشهد برگزار شد و شب گذشته، ۲۸ بهمن‌ماه با تقدیر از برگزیدگان به کار خود در مشهد پایان داد.

هیچ‌کس نباید به‌نام آزادی و دموکراسی به پیامبر اسلام اهانت کند
دنبال کنید

احیای مفاهیم قرآن و جهت گیری به سمت حیات طیبه با برگزاری مسابقات قرآن

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: تامین اجتماعی کل کشور

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi