جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نماینده اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی کشور در نماز جمعه گچساران

نماینده اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی کشور ظهر امروز قبل از خطبه‌های نماز جمعه گچساران طی سخنانی اظهار کرد:مهمترین وظیفه دولت اسلامی آن است که جامعه انسانی را به تعادل برساند. یعنی عدالت اجتماعی برقرار کند تا فرصت بروز و ظهور استعدادها برای همه آحاد جامعه به صورت یکسان فراهم شود؛ این اصلی‌ترین و محوری‌ترین کار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 28506
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

کرونا :

نماینده اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی کشور در نماز جمعه گچساران

نماینده اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی کشور ظهر امروز قبل از خطبه‌های نماز جمعه گچساران طی سخنانی اظهار کرد:مهمترین وظیفه دولت اسلامی آن است که جامعه انسانی را به تعادل برساند. یعنی عدالت اجتماعی برقرار کند تا فرصت بروز و ظهور استعدادها برای همه آحاد جامعه به صورت یکسان فراهم شود؛ این اصلی‌ترین و محوری‌ترین کار ویژه دولت اسلامی است.
متأسفانه امروز نحوه توزیع ثروت و امکانات در کشور مبتنی بر شکوفایی استعدادها برپایه عدالت اجتماعی نیست همین مسئله آسیب‌های زیادی را متوجه جامعه کرده است که نخستین مسئله به وجود آمدن فاصله طبقاتی شدید در کشور است؛ عده‌ای در رفاه و آسایش و امکانات فراوان و عده‌ای هم به دوزخیان زمین تبدیل شده‌اند؛ عده‌ای از تسهیلات بانکی بدون محدودیت و حقوق‌های نجومی برخوردار و در بهترین و گران‌ترین نقاط شهری ساکن و سوار لوکس‌ترین خودروها می‌شوند و همانند شاهان زندگی می‌کنند و چنان می‌خوردند که از سر سیری با دمشان گردو می‌شکنند و عده‌ای هم در پایین شهرها با ده ۱۵ سر عائله در یک یا دو اتاق فرسوده زنندگی می‌کنند و نه توان ازدواج دارند و نه توان تهیه جهیزیه ساده وقتی توان سیر کردن شکم‌شان را هم ندارند.
برای جمهوری اسلامی ننگ است که بالای ۸۰ درصد مسؤلانش مانند گروه نخست قارون‌وار زندگی می‌کنند مگر نه مقدمه تحقق عدالت اجتماعی این است که مسؤلان حود در این زمینه الگو باشند و در سطح عموم مردم زندگی کنند و ساده زیست باشند.
آیا فریاد بلند حضرت روح‌الله را فراموش کرده‌اید که فرمودند اگر مسؤولان ما خوی اشرافی‌گری پیدا کردند فاتحه انقلاب را باید خواند. مسؤولانی که همچون قارون زندگی می‌کنند واضح است که درک درستی از مشکلات حاشیه‌نشینان و محرومان ندارند.
مسؤولان و مدیران گچساران در کدام مناطق زندگی می‌کنند؟ آیا در سطح متوسط مردم زندگی می‌کنند؟ چند درصد از مسؤولان گچساران در بافت فرسوده لبنان، سادات و رادک ساکن هستند؟

18239569-31f8-4307-a040-53ed1a282073
وقتی مسؤولان در این مناطق زندگی نکنند مشخص است درک درستی از واقعیت‌ها، وضعیت مردم این محلات ندارند. در این بافت‌های فرسوده بیش از ۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند که با بروز یک زلزله بالای ۴ ریشتر همشان قتل‌عام می‌شوند. تسهیلاتی که برای مردم این محلات در نظر گرفته شده زمان‌بر، ناکافی، ناقص و برای بسیاری از افراد قابلیت اجرایی ندارد.
دومین مسئله‌ای که در نبود عدالت اجتماعی و اقتصادی ایجاد می‌شود؛ معضلات و آسیب‌های اجتماعی است، نبود عدالت اجتماعی سبب می‌شود عده‌ای از دسترسی به لوازم پیشرفت عقب بمانند به عنوان مثال یکی از لوازم پیشرفت فرصت‌های آموزشی است که کودکانی که فقیر باشند و مدرسه خوب نروند از امکانات و شرایط تحصیلی خوبی برخوردار نمی‌شوند این افراد وقتی بزرگ شوند اگر صاحب شغلی هم بشوند شغلی نازل با درآمد نازل خواهد بود و سرانجام در بافت‌های فرسوده و پایین شهری ساکن می‌شوند و به توزیع مواد مخدر یا مصرف‌کننده تبدیل می‌شوند در صورتی که می‌توانستند به توزیع‌کننده یا مصرف‌کننده قدرت سیاسی تبدیل شوند.
سیستم آموزشی در کشور ما مروج بی‌عدالتی آموزشی است ترویج آموزش پولی و خصوصی حذف آموزش‌های دولتی مثل دانشگاه آزاد، غیرانتفاعی‌ها و پردیس‌ها و مهمتر از همه کنکور سراسری تسریع‌کننده روند مذکور است.
مردم عزیز گچسالران چرا باید ساکنان محلات فقیرنشین و بافت‌های فرسوده اسیر اعتیاد خانمان‌سوز شوند چرا جوانان این مناطق از تحصیلات سطح پایین برخوردار هستند؟ چرا باید در وضعیت زندگی دردناکی از سطح رفاه و بهداشت عمومی و امکانات تفریحی اولیه قرار داشته باشند؟ مگر همین مناطق نیستند که بیشترین حضور را در صحنه‌های نیاز انقلاب مثل جنگ، انتخابات و راهپیمایی‌ها داشته‌اند؟
وی در ادامه به بیان عوامل بروز وضعیت کنونی در کشور پرداخت و در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مهم‌تر از همه عوامل خویشاوندسالاری؛ آشناسالاری، حزب‌سالاری و پارتی‌بازی به جای شایسته‌سالاری در کشور ترویج شده وقتی رابطه جای ضابطه را می‌گیرد نتیجه آن می‌شود که جوانی که توانایی اداره یک وزارتخانه را دارد دستفروشی کند و ۀن کسی که توانایی یک دستفروشی را هم ندارد به راحتی پست و منصب وزارتی بگیرد. الان وضعیت اینگونه است در گچساران هم این مسئله یعنی شایسته‌سالاری شبیه چوک است همین مسئله هم بیشترین آسیب‌ها را متوجه این شهرستان کرده و سبب شده ثروتمندترین شهر کشور عقب مانده بماند و این همه معضلات دامنگیر جوانان شود.

فراخوان ثبت‌نام الکترونیکی از متقاضیان تأسیس مراکز خدمات بهزیستی
دنبال کنید

56d0e858-8db3-46fc-9b6d-e084bad5ac65

در بخش دیگر سخنان خود با اشارههغ آسیب ها و دردهای مردم محروم و حاشیه نشین گفت ۱ . اختصاص اعتبار و اجرای سریع پروژه ها اقدامات انقلابی نکنند،روز به روز شاهد عمیق ترشدن شکاف های اجتماعی ،فقیرترشدن فقرا و غنی ترشدن اغنیا فغخواهیم بود
۲) آیا تاکنون جریانات مذهبی و انقلابی،اساتیددانشگاه و حوزه ،نخبگان فرهنگی و مراجع فکری تاکنون به صورت خودجوش در مناطق رادک،لبنان ،سادات و روستاهای محروم آموزش های سبک زندگی،مشاوره های قبل از ازدواج،نجات جوانان اسر در دام اعتیاد برگزار کردند؟
اینکه تمام توجهات را به سمت دولت و‌مسیولین معطوف کنیم با احساس مسئولیت اجتماعی و‌ تکلیف انقلابی منافات دارد،باید دغدغه مندان انقلاب اسلامی و دردمندان مناطق محروم با آسیب شناسی دقیق مسایل مردم هر منطقه و‌نیازسنجی علمی،ظرفیت های موجودرا برای حل این معضلات بسیج کنند
سمت دولت و‌مسیولین معطوف کنیم با احساس مسئولیت اجتماعی و‌ تکلیف انقلابی منافات دارد،باید دغدغه مندان انقلاب اسلامی و دردمندان مناطق محروم با آسیب شناسی دقیق مسایل مردم هر منطقه و‌نیازسنجی علمی،ظرفیت های موجودرا برای حل این معضلات بسیج کنند.
۳) در اولویت قرار گرفتن درگیری های جناحی و بازی های سیاسی بی خاصیت چپ وراست به جای تقویت روح مطالبه گری وپرسشگری و انتقادی فضای رسانه ای و نخبگان سیاسی:
تاکنون دیده اید که نخبگان سیاسی گچساران در فضای غیرسیاسی اتحادی برای بررسی و حل معضلات گچساران داشته باشند؟؟
ضروریست هسته های نخبگانی مستقل،آزاده و فعالی برای پیگیری مطالبات مردم و آرمان های انقلابی شکل گیرد و در چنین فضایی عناصر مؤمن و دردمند تمام سلایق سیاسی می توانند کار مشترک و هدفمندی تعریف کنند.
۴)وجود سیستم اقتصادی فساد پرور است.الان مبارزه ما بافساد اقتصادی نیست مبارزه با اقتصاد فساد پرور هست.مبارزه با اقتصادیست که دوهزار میلیارد تومان وام را یک جا پرداخت می کند اما برای ده میلیون وام ازدواج می گویند منابع نداریم .سیستم فاسدی که فیش های ننگین نجومی پرداخت می شود وقانونی قلمداد می شود.
30b2d7f3-eae9-4321-a76e-b7fa92d213c4-1
۵-فعال شدن دوباره سبک زندگی و مدیریت لیبرالی و رفاه طلبانه برخیفغغغ از مسیولین ورجال سیاسیست که نامردانه مشکلات کشور را ناشی از دورشدن از الگوی مدیریت لیبرالی می دانند.خطر اصلی عادی کردن این نوع مدیریت و حکومتداری در میان مردم و قبح زدایی از نهادینه شدن چنین رویکردیست.
۶-،ایجاددوگانگی معیشت- انقلابی گری که عده ای درداخل کشور به دنبال القای این نگاه و تفکر هستند که اگر روحیه ی انقلابی در عرصه های گوناگون کشور حکمفرماشود، مسایل اقتصادی و معیشت مردم حل نخواهد شد.اساساً چالش های فکری درون جمهوری اسلامی در حال شفاف تر شدن و رو شدن لایه های پنهانی سیاستمداران است. امروز درگیری اصلاح طلب- اصولگرا در حال تبدیل شدن به چالش عمیق انقلابیون- لیبرال های چپ و راست میشود،به وضوح دیدیم در همین انتخابات مجلس دهم ائتلاف های غیر قابل باور سیاسی در استان ،گچساران و درسطح ملی رخ داد.پیوندها و ائتلاف های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا با هدف حضور در قدرت. اینها در بزنگاه های مختلفی به هم میرسند.
اقایان قصددارند با مستحکم کردن پیوند سیاسیشان فضا را بر عناصر حر و انقلابی و عدالتخواه ببندند.
چالش انقلابی گری- لیبرالی گری و محافظه کاری در حال شدن است و مرزبندی های فکری جامعه به سمت شفافیت بیشتری در حال حرکت است.
۷- رویکرد غلط سیستم قضایی درربرخورد با مفاسد یعنی برخورد جدی با آفتابه دزدها و کسانی که پشتوانه سیاسی ندارند و ممانعت از فعالیت عناصر مستقل عدالتخواه، آسیب های زیادی به این سیستم وارد کرده است.
اگر در مملکت عناصر انقلابی و ضدفساد نتوانند به نقد و پرسشگری و مطالبه از موارد فساد و یا پیش بینی بروز فساد در بعضی گلوگاه های فساد بپردازند و با برخورد سلبی و امنیتی فضا را بر آنان ببندیم،بلاشک مفسدین امنیتی و متنفذین سیاسی معامله گر بهترین فرصت را برای تولید فساد پیدا می کنند
آیا یقه بسته و دردست داشتن تسبیح و در فلان منصب قرار گرفتن و وابستگی به احزاب سیاسی باید مانع از نقد و پرسشگری مسیولین و‌رجال سیاسی گردد؟!!!
امنیت عناصر حُر وانقلابی در پیگیری موارد فساد محکم ترین سیلی را برگوش عناصر مفسد می زند وگرنه هیچ امیدی به عناصر ورجال سیاسی چپ وراست نیست که این اقایان تاکنون در پیگیری مطالبه ی رهبری مبنی بر مبارزه با فساد و تحقق عدالت اجتماعی،پرونده ی قابل قبولی ندارند.
276b5a0e-0e36-4a63-b287-43ebf51d73df
۸٫مهمتر ازهمه خویشاوندسالاری ،اشنا سالاری ،حزب سالاری وپارتی بازی به جای شایسته سالاری.
وقتی رابطه جای زابطه را می گیرد نتیجه ان می شود جوانی که توانایی اداره یک وزارتخانه را دارد کنار خیابان دستفروشی کند وآن کسی که توانایی یک دستفروشی راهم ندارد به راحتی پست های وزارتی بگیرد.الان وضعیت این طورهست.
درگجسارانم که حرف شایسته سالاری شبیه جوک می ماند .همین مسئله هم بیشترین اسیب ها را متوجه این شهرکرده وباعث شده ثروتمندترین شهر اینقدر عقب مانده وفقیر بماند واین همه معضلات اجتماعی دامنگیر جوانانش شود.
5b9e486e-892c-4262-9042-e019ddbc7d92

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi