پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ورود به مجلس شورای اسلامی ایران / تصویر

درست چند روز پیش از مجلس شورای اسلامی دیدن کردیم که به خانه ملت معروف است. ما نزدیک طلوع آفتاب به تهران رسیدیم. بازدید گروهی خبرنگاران و عکاسان از مجلس شورای اسلامی در تهران صبح یک شنبه ۱۷ مرداد در حالی انجام شد که خستگی راه در تن خبرنگاران و عکاسان باقی بود. هتل مینا

اختصاصی کرونا

کد خبر : 26381
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲

کرونا :

ورود به مجلس شورای اسلامی ایران / تصویر

درست چند روز پیش از مجلس شورای اسلامی دیدن کردیم که به خانه ملت معروف است. ما نزدیک طلوع آفتاب به تهران رسیدیم.

بازدید گروهی خبرنگاران و عکاسان از مجلس شورای اسلامی در تهران صبح یک شنبه ۱۷ مرداد در حالی انجام شد که خستگی راه در تن خبرنگاران و عکاسان باقی بود.

IMG_9306

هتل مینا صبح یک شنبه مهمان خبرنگارانی بود که بتدریج وارد هتل می شدند و در اتاقهای خودشان مستقر می شدند و من بدنبال دوستانم تا دوربین عکاسی ام که از شب قبل در اتوبوس جا مانده بود را پیدا کنم و همه ی دوستانم از آن بی اطلاع بودند با آنکه از آنها درخواست کرده بودم برایم بیاورند ولی انگار بخت یارم نبود و همچنان باید مشاهداتم را بدون تصویر می نوشتم و این خود کمی کار را سخت می کرد.

ورودمان به هتل مینا همزمان با صرف صبحانه صبحگاهی بود و هیاهوی ورودمان مهمانداران هتل را دست و پاچه کرده بود.

در هتل آقای فرزین مسئول دفتر نماینده گچساران و باشت به استقبالمان آمد ، مردی کاملا جاافتاده و خوش برخورد و خندان بود و از خبرنگاران خواست که زودتر برای ورود به مجلس آماده شوند و گفت : دو مینی بوس ( ون ) برای بردن ما به مجلس جلوی درب هتل منتظر است و کمی عجله کنید.

IMG_8969

با فراهم شدن امکانات عزمت به مجلس شورای اسلامی حرکت ۱۰ دقیقه ای بسوی مجلس آغاز شد و از خیابان های نسبتا شلوغ تهران به سوی خانه ملت حرکت کردیم.

در تهران

از دههٔ ۱۳۴۰ تهران مرکز جذب مهاجران زیادی از سرتاسر ایران بوده‌است. ساکنان اصلی تهران اقوام فارسی‌زبان بودند، هم اکنون مردم از اقوام مختلفی در این شهر زندگی می‌کنند.

در تهران مردم به زبان فارسی با یکدیگر گفتگو می‌کنند. بیشتر مردم در این شهر زبان فارسی با لهجهٔ تهرانی دارند. دیگر اقوام ساکن تهران عبارتند از کُرد ،آذربایجانی، گیلک، مازندرانی، ارمنی، عرب ،لر.

نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با رئیس مجمع امور صنفی گچساران
دنبال کنید

تراکم جمعیّت در تهران بین ده هزار و هفتصد تا بیش از یازده هزار تن در هر کیلومتر مربّع برآورد می‌شود که بنابر آمار بیستمین شهر پرتراکم جهان است.

ما اکنون مهمان این شهر بزرگ حساب می شویم و ده دقیقه پرهیجان را می گذرانیم از دیده هایمان می توان اینگونه گفت : ساختار اداری ایران در تهران متمرکز شده‌است.

تهران به ۲۲ منطقه، ۱۳۴ ناحیه (شامل ری و تجریش) و ۳۷۰ محلّه تقسیم شده‌است. نماد شهر تهران برج آزادی است. برج میلاد نیز نماد دیگر آن به حساب می‌آید.

تهران میزبان نزدیک به نیمی از فعّالیّت‌های صنعتی ایران است، کارخانجاتی در زمینهٔ تجهیزات خودرو، برق و الکترونیک، منسوجات، شکر، سیمان و مواد شیمیایی در این شهر واقع شده‌اند،

تهران همچنین بازار بزرگ فرش و محصولات مبلمان در سراسر ایران است. در جنوب حومهٔ تهران یک پالایشگاه نفت به نام پالایشگاه نفت تهران وجود دارد.

جز منطقه‌های شمالی تهران که تحت تأثیر کوهستان، تا اندازه‌ای معتدل و مرطوب هستند، آب و هوای دیگر منطقه‌های شهر کمابیش گرم و خشک و در زمستان‌ها اندکی سرد است.

Aerial_View_of_Tehran_26.11.2008_04-35-03

بعد از گذشت ده دقیقه پر هیجان به ساختمان مجلس رسیدیم و برای اولین بار با تجمع مردمی روبرو شدیم که برای گرفتن چیزی که اعتقاد داشتند حقشان است تجمع کرده بودند و ظاهرا درخواستهایی داشتند که مسئولان در حال پاسخ گویی به آنان بودند و این اولین تصویری بود که مشاهده می کردیم . برخورد آرام و متین مسئولان و درخواستهای مردم در آرامش کامل و واقعا این نوع برخوردها برازنده مجلس بود و بس ….

IMG_2785

 

و بعد از مدتی وارد ورودی مجلس شورای اسلامی شدیم که با رفتار با متانت و بدور از حاشیه حراست مجلس روبرو شدیم و شاید اگر در هر شهر و یا کشور دیگری بودیم اینگونه آرامش و برخورد ناشی از ادب ایرانی را اصلا نمی دیدیم.

ایستگاه پمپاژ آب چالموره و چاه‌ تلخ باشت به دست وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد
دنبال کنید

و در همان وهله ورود به قدرت و یا بهتر بگوییم نفوذ نماینده استانمان پی بردیم آنجا که گفتند: مهمانان نماینده گچساران و باشت نیاز به کارت تردد ندارند و می توانند وارد شوند.

البته از هر چه که بگذریم ورودی که ما وارد شدیم دروازه شماره ۴ محسوب می شد و اشکالات خودش را داشت.

اول آنکه این ورودی برای معلولان و سالمندان مناسب نبود در همان وهله اول با حجم بالای پله ها روبرو بودیم که باید از آن بالا می رفتیم .

دوم مهیا نبودن امکاناتش برای ورود را می توان از ایرادات دیگر بر شمرد.

ولی برای من بنده کوچک که عادت کرده بودم در این چنین مواردی کار بسی آسانی در پیش بود.

با تمام این ایرادات ولی برخوردهای مناسب در هر گذری تمامی این کمبودها را جبران می کرد و کاش این ایرادات هم نبود تا تکمیل کننده چنین سفرهایی بود.

البته بعد ها مشخص شد که ورودی های دیگر مجلس این ایرادات را ندارند و استانداردهای لازم در آنها رعایت شده است.

 

در مجلس شورای اسلامی ایران

مجلس شورای اسلامی رکن اصلی نهاد قانون‌گذاری در کشور ایران است که از نمایندگان منتخب مردم تشکیل شده است.

سه کرسی از ۲۸۵ کرسی مجلس شورای اسلامی متعلق به استان ما است که در این دوره غلامرضا تاجگردون / گچساران، باشت ، غلام محمد زارعی  / بویراحمد، دنا ، عدل هاشمی پور  / کهکیلویه، بهمئی، چرام هستند و ما مهمانان ویژه غلامرضا تاجگردون بودیم.

 

در بدو ورود به صحن علنی مجلس مسئول روابط عمومی مجلس اطلاعاتی را به ما منتقل کرد و از نحوه رای گیری در مجلس گفت و به آن دلیل که با کمی تاخیر رسیده بودیم ما را به صحن مجلس راهنمایی کرد.

در صحن علنی مجلس ۱۷ مرداد ۹۵

۱۱ (۴۴) ۱۱ (۴۵) ۲۰۱۶۰۸۱۰۴۲۰۸۰۰۰۱۸۴_Orig ۲۰۱۶۰۸۱۰۷۷۴۶۸۵۴۰۸۱_Orig ۲۰۱۶۰۸۱۰۷۷۶۹۵۸۶۳۰۶_Orig IMG_2795 IMG_8611 IMG_8650

IMG_8715

 

 

در بیرون از صحن علنی مجلس و در بخش کمیسیون ها

 

 

IMG_9007 IMG_9018 IMG_9084 IMG_9306

Save

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi