پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

شوراهای اسلامی شهر و روستا بازوان قدرتمند نظام و دولت هستند / خواسته مردم از ما حل معضلات کشور و نه دعواهای سیاسی، حزبی و جناحی است

[ad_1] چه کسانی باوجود همه هشدارها 2 میلیارد دلار را در محلی قرار دادند که آمریکا امروز نسبت به آن دست‌اندازی داشته باشد باید مردم را از آنچه در کشور اتفاق می‌افتد مطلع کنیم مردم‌سالاری از افتخارات بزرگ نظام است اعضای شوراها باید بدون نگاه حزبی، برای خدمت به مردم و کشور با همه توان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23399
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

کرونا :

شوراهای اسلامی شهر و روستا  بازوان قدرتمند نظام و دولت هستند / خواسته مردم از ما حل معضلات کشور و  نه دعواهای سیاسی، حزبی و جناحی است

[ad_1]

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنج‌شنبه در همایش بزرگ شوراها که همزمان با نهم اردیبهشت؛ روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا، در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: حضور، مشارکت و نشاط مردم در صحنه، آرای آنها و همه انتخاباتی که در کشور برگزار می‌شود به معنای اهمیت مشورت در انجام امور است چرا که هر فردی به رأی و نظرات دیگران اعتنا نکند در مسیر شکست قرار خواهد گرفت.

رییس‌ جمهوری با اشاره به این که خداوند به پیامبر اسلام(ص) نیز امر می‌کند که در امور از مشورت با دیگران استفاده کند، گفت: سیره پیامبر اسلام(ص) نشان می‌دهد که انسانها به هر میزان عالم، عاقل، مدبر، مدیر و آینده‌نگر که باشند به تنهایی نمی‌توانند نظراتی کامل را ارائه کنند و لذا باید با صاحب‌نظران مشورت کرده و پس از آن با توکل به خدا اقدام به عمل نماید.

دکتر روحانی با بیان این که ریشه و فلسفه تشکیل شورا این نیست که در یک شهر یا روستا احزاب، جناح و گروه‌هایی بخواهند برای پیروزی بر دیگری با هم رقابت کنند، افزود: البته رقابت سالم موضوعی حائز اهمیت است اما هدف از تشکیل شورا این است که بعد از انتخاب شدن همه ذهن را از منافع شخصی، حزبی و قومی خالی کرده و با همه توان، برای خدمت به مردم و کشور بیندیشیم و تلاش کنیم.

رییس‌ جمهوری با اشاره به این که دولت نسبت به رفع مشکلات و مسایل شوراهای اسلامی شهر و روستا تلاش کرده است، از ارائه دو لایحه تحت عنوان «لایحه مدیریت یکپارچه شهری» و «لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها» به مجلس شورای اسلامی در راستای حل این مشکلات خبر داد.

رییس‌ جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت حضور پرشور مردم پای صندوق آرا در ۵۵ حوزه انتخابیه در کشور تأکید کرد و اظهار داشت: مردم مطمئناً با عزمی جدی در مسیر پیشرفت کشور و رضای خدا پای صندوق‌ها خواهند شتافت و هر آن کس که فکر می‌کنند می‌تواند خدمت بیشتری را در مسیر توسعه و پیشرفت کشور انجام دهد، برمی‌گزینند.

دکتر روحانی با تأکید بر این که همه باید به قانون پایبند باشیم، قانونگرایی را افتخاری برای کشور دانست و افزود: افتخار ما در منطقه این است که امور کشور را با مشورت و عقل و خرد جمعی به پیش می‌بریم.

رییس‌ جمهوری با اشاره به این که همه نمایندگان در مجلس تنها به حوزه انتخابیه خود تعلق نداشته و نمایندگان ملت ایران هستند و باید مسایل را در سطح ملی مورد بررسی قرار دهند، گفت: کشور باید توسط مردم و با رأی و نظر آنها اداره شود و افتخار ما این است که کشور را با رأی مردم اداره کرده و راهمان را با مسیر الهی و قرآنی مشخص می‌کنیم.

پىام تسلىت دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان شهرستان گچساران
دنبال کنید

دکتر روحانی ادامه داد: قانون اساسی که بخش وسیعی از آن از قوانین اسلام و قرآن اقتباس شده به ما می‌آموزد که چگونه جامعه را اداره کنیم.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر این که مشکلات کشور باید با کمک و مشارکت مردم حل شوند، اظهار داشت:  خواسته مردم از ما حل معضلات کشور است و نه دعواهای سیاسی، حزبی و جناحی و این که شورای عالی استان‌ها می‌تواند به دولت طرح ارائه کند به دلیل آن است که این نظرات از سراسر کشور جمع‌آوری شده و می‌تواند دولت را در مسیر حل مشکلات کمک کند.

دکتر روحانی حضور حدود ۱۱۷ هزار نفر در کشور به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا را سرمایه بزرگی برشمرد و خاطرنشان کرد: عدالت یکی از مهمترین اهداف شوراها است تا به این واسطه بتوانند بر نحوه اجرای درست برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، درمانی و فرهنگی اشراف و نظارت داشته باشند.

رییس‌ جمهوری افزود: امروز کلانشهرها در کشور با مشکلات و معضلات زیادی از جمله آلودگی هوا، تخریب محیط زیست و مشکل کم‌آبی مواجه هستند که بدون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم نمی‌توان بر این مشکلات فائق آمد.

دکتر روحانی با تأکید بر این که دولت با همراهی، مشارکت و کمک مردم توانایی اجرای برنامه‌های خود را خواهد داشت ادامه داد: مردم از ما حل و فصل مشکلاتشان را می‌خواهند و اعضای شوراهای شهر و روستا به عنوان بازوان قوی نظام و دولت در سراسر کشور می‌توانند در این راستا بسیار تأثیرگذار باشند.

رییس‌ جمهوری معضل کم‌آبی را به عنوان مشکلی اساسی در بسیاری از مناطق کشور برشمرد و با تأکید بر ضرورت تلاش همگانی در راستای حفظ و حراست از آب، محیط زیست و هوای سالم افزود: شوراها باید تلاش کنند که محیط سالم و طبیعی از بین نرود و در این راستا شوراها و شهرداری‌ها باید در ساخت و سازها و اعطای مجوزها با دقت کامل عمل کنند تا باغ‌ها و طبیعت کشور تبدیل به برج‌ها و منازل مسکونی نشود.

دکتر روحانی تبدیل سوخت نیروگاه‌ها به گاز و جمع‌آوری خودروهای فرسوده در سال ۹۵ را یکی از اقدامات دولت در مسیر کاهش آلودگی در شهرهای بزرگ برشمرد و اظهار داشت: دولت در موضوع محیط زیست وظیفه سنگینی بر دوش دارد و باید از همه توان خود در این مسیر استفاده کند.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر ضرورت شفاف سازی روند اطلاع رسانی به مردم گفت: باید اطلاعات به طور درست، دقیق و شفاف در اختیار مردم قرار بگیرد و اگر مسئولان در موضوعی دچار اشتباه شدند آن را با مردم عنوان کرده و از آنها عذرخواهی کنند و اگر دیگران اشتباهی مرتکب شده‌اند باید آن اشتباه برای مردم مشخص و تبیین شود.

دکتر روحانی ادامه داد: ملت ایران صاحبان اصلی این مملکت هستند و افتخار ما باید خدمت به آنها باشد و آنان را از آنچه در کشور اتفاق می‌افتد مطلع کنیم و در این راستا اگر حتی یک ریال از حق مردم را اتلاف کردیم باید دلیل آن را به مردم توضیح دهیم.

همه مردم و مسئولین در مراسم شهادت حضرت فاطمه زهراء (س) حضور گسترده و با شکوهی داشته باشند
دنبال کنید

رییس‌ جمهوری با اشاره به توقیف دو میلیارد دلار از دارایی‌های ایران از سوی آمریکا و جریاناتی که در این راستا در کشور اتفاق افتاده است، گفت: این که دیگران ظالم هستند موضوعی است که برخی کشورها به لحاظ قدرت نظامی، اقتصادی و نفوذ خود به عدالت و اخلاق اعتنایی ندارند که در رأس آنها آمریکا قرار دارد.

دکتر روحانی افزود: آمریکا به لحاظ آنکه تصور می‌کند صاحب قدرت و زور است باوجود شکست‌هایی که در سال‌های اخیر در افغانستان و عراق داشته و ان‌شاءالله مداخله آن در سوریه هم با شکست مواجه می‌شود اما همچنان خوی استکباری خود را حفظ کرده است و ملت‌های دنیا باید سالها مبارزه و مقاومت کنند تا بتوانند آن را اصلاح نمایند.

رییس‌ جمهوری با بیان این که دولت آمریکا قطعاً مسئول اعمال غیرقانونی خود بوده و دولت ایران این مسأله را تا رسیدن به نتیجه دنبال می‌کند، گفت: ما باید حواسمان جمع باشد که چه کسانی این پول را در محلی قرار داده‌اند که آمریکا امروز نسبت به آن دست‌اندازی داشته باشد و باید پاسخ این سؤال داده شود که چرا بعد از آن همه هشدارهایی که در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ داده شد اقدامی صورت نگرفته است.

دکتر روحانی با بیان این که ذخایر بانک مرکزی در سراسر دنیا باید مصون بماند، اظهارداشت: دادگاه هیچ کشوری نمی‌تواند نسبت به دست‌اندازی به این ذخایر حکمی صادر کند و اگر حکمی صادر شود قطعاً غیرقانونی خواهد بود.

رییس‌ جمهوری افزود: ملت ایران اقدامات خلاف قانون را نمی‌پسندد و دولت آمریکا در قبال این اقدام در برابر دولت و ملت ایران مسئول بوده و ما از هیچ اقدامی برای احقاق حقوق ملت ایران فروگذار نخواهیم کرد.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: دولت کارگروهی را برای بررسی همه موارد این مسأله مشخص کرده و از آنها خواسته‌ایم که نتیجه بررسی‌ها را به طور شفاف به اطلاع مردم برسانند.

رییس‌ جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود حضور بانوان در مسئولیت‌های مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را به دلیل علم، دانش و توانمندی بانوان ایران زمین دانست و گفت: ما باید از همه فرصت‌های موجود در کشور و توان، فکر و دانش بانوان در جهت توسعه و آبادانی به بهترین شکل استفاده کنیم.

دکتر روحانی با تأکید بر ضرورت حفظ سبک زندگی اسلامی در جامعه گفت: احترام به بانوان و زنان در جامعه و خانواده یکی از مهمترین اصول سبک زندگی اسلامی است.

پیش از سخنان رییس جمهور، رحمانی فضلی وزیر کشور گزارشی از برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در راستای تقویت نقش و تأثیرگذاری شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان حلقه‌های وصل دولت و مردم ارائه کرد.

همچنین چند نفر از نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا از مناطق مختلف کشور به بیان نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

<%title%>

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi