شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بی توجهی به خواسته معلولان در کهگیلویه / مدیرانی که به جلسات فرمانداری اهمیت نمی دهند

نشست ستاد مناسب‌سازی اماکن شهرستان کهگیلویه در حالی برگزار شد که هیچ کدام از مدیران بانک‌ها به دعوت‌نامه بهزیستی جهت شرکت در این نشست پاسخ مثبت نداده بودند. ستاد مناسب‌سازی اماکن که با هدف فرهنگ‌سازی تسهیل رفت و آمد معلولان و جانبازان تشکیل شده است با وجود مصوبه‌های فراوان اما تاکنون نتوانسته است مطالبات این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 22685
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵

کرونا :

بی توجهی به خواسته معلولان در کهگیلویه / مدیرانی که به جلسات فرمانداری اهمیت نمی دهند

نشست ستاد مناسب‌سازی اماکن شهرستان کهگیلویه در حالی برگزار شد که هیچ کدام از مدیران بانک‌ها به دعوت‌نامه بهزیستی جهت شرکت در این نشست پاسخ مثبت نداده بودند.

ستاد مناسب‌سازی اماکن که با هدف فرهنگ‌سازی تسهیل رفت و آمد معلولان و جانبازان تشکیل شده است با وجود مصوبه‌های فراوان اما تاکنون نتوانسته است مطالبات این قشر از جامعه شهرستان را برآورده کند.

بارها مشکلات مناسب‌سازی اماکن عمومی در چنین نشستی و در مراسم روز معلولان هر سال بیان می‌شود اما آن‌چه از خروجی این جلسه به چشم می‌آید حدیث چند باره عبور معلولان از هفت‌‌خوان اماکن عمومی و مغفول ماندن اجرای مصوبه‌ها در این راستا است.

عدم مناسب‌سازی اماکن به خصوص بانک‌ها، کمبود امکانات مختص معلولان، فراهم نبودن بستر مناسب برای حضور آنان از قبیل وسایل نقلیه عمومی مناسب‌سازی شده و عدم امکان استفاده از سرویس‌های بهداشتی عمومی برای معلولان سبب شده است تا تعداد بسیاری از آنان در جامعه حضور پیدا نکنند.

بی‌توجهی به خواسته‌های معلولان در این شهرستان تا جایی پیش رفته است که استفاده از باجه بانکی به یکی از آرزوهای دست نیافتنی معلولان تبدیل شده است.

انصراف از تحصیل در مراکز دانشگاهی به علت ناتوانی در عبور و مرور از دیگر معضل‌هایی است که جامعه هدف با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و خط بطلان بر آرزوهای دیرینه یک معلول می‌کشد.

این در حالی است که بر اساس قانون جامع حمایت از معلولان،همه مؤسسات،ادارات،شرکت‌های دولتی،نهادهای انقلابی و عمومی موظفند در طراحی،تولید و احداث ساختمان‌ها،اماکن عمومی،معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آن‌ها برای معلولان هم‌چون افراد عادی فراهم شود.

مراسم معارفه سنجری مربی جدید نفت و گاز گچساران برگزار شد
دنبال کنید

سید غضمان گنجیانی در این نشست با انتقاد شدید از بی‌توجهی دستگاه‌های اجرایی به مناسب‌سازی اماکن اظهار داشت: مدیران بانک‌ها حتی به خود زحمت حضور در چنین نشستی را نمی‌دهند.

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه با بیان این‌که بارها در خصوص عدم حضور مسئولان در نشست مناسب‌سازی تذکر و انتقاد کرده‌ام افزود: به عنوان متولی جامعه هدف معلولان، پیگیر این مشکل هستیم اما به نتیجه نرسیده است.

گنجیانی نرخ معلولیت در شهرستان را 2.8 و بالاتر از نرخ کشوری و جهانی دانست و گفت: رد شرایط موجود می‌طلبد همه مسئولان در خدمات‌رسانی به این قشر یاریگر بهزیستی باشند.

وی با اشاره به حمایت بهزیستی شهرستان از 10 هزار معلول تصریح کرد: با توجه به کمبود امکانات طبیعتأ بهزیستی در پاسخگویی به مطالبات معلولان با مشکل مواجه است و باید مسئولان در این زمینه کمک کنند.

هم‌چنین علی پوزش بی‌تفاوتی مدیران نسبت به اجرای مصوبه‌ها را متذکر شد و گفت: برخی از مدیران نبود اعتبار را بهانه اجرایی نشدن مصوبه‌ها می‌دانند در حالی که بانک‌ها با داشتن منابع مالی نیز از اجرای مصوبه مناسب‌سازی خودداری می‌کنند.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه معلولان حق استفاده از اماکن دولتی و عمومی را دارند تصریح کرد: مصوبه‌های ستاد مناسب‌سازی اماکن باید سال 95 به صورت جدی رسیدگی و اجرایی شوند.

پوزش با اشاره به غیبت شهردار در نشست‌های مهم شهرستان عنوان کرد: شهردار در صورت داشتن عذر موجه برای عدم حضور،حداقل معاون یا کسی که اختیار در تعیین مصوبه دارد را به جلسه بفرستد.

مدیر ارشد اجرایی کهگیلویه با بیان این‌که مدیران نسبت به حضور در جلسات بی‌نظمی و بی‌تفاوت هستند تأکید کرد: به رغم میل باطنی به کارشناس یا نماینده هیچ مدیری اجازه ورود در جلسات نمی‌دهم.

ایلنا مدعی شد: لغو موقت تحریم‌های آمریکا/ واشنگتن تا ۱۰ روز دیگر پاسخ می‌دهد/ مسیر مذاکره ایران و عربستان هموار می‌شود
دنبال کنید

پوزش هشدار داد: حضور مدیران در جلسه در فرم ارزیابی پایان سال لحاظ می‌شود و در صورتی‌که نمره ضعیف گرفتند ابراز نگرانی یا ناراحتی نداشته باشند.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi