جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

استاندار: طراحی مدل بومی اقتصاد مقاومتی در دستور کار مسئولین دستگاه های اجرائی قرار گیرد

[ad_1] به گزارش کانون رسانه و نمونه اخبار/     دکترسیدموسی خادمی در نشست برنامه ریزی و هماهنگی موضوعات اقتصاد مقاومتی استان، افزود: در این طراحی به مسائلی همچون افزایش تولید، کاهش هزینه، افزایش بهره وری، خود کفائی، جهت گیری صادرات با توجه به ظرفیت های استان توجه شود.   خادمی با تبریک ایام الله

اختصاصی کرونا

کد خبر : 21881
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۸:۵۶

کرونا :

استاندار: طراحی مدل بومی اقتصاد مقاومتی در دستور کار مسئولین دستگاه های اجرائی قرار گیرد

[ad_1]

به گزارش کانون رسانه و نمونه اخبار/

 

 

دکترسیدموسی خادمی در نشست برنامه ریزی و هماهنگی موضوعات اقتصاد مقاومتی استان، افزود: در این طراحی به مسائلی همچون افزایش تولید، کاهش هزینه، افزایش بهره وری، خود کفائی، جهت گیری صادرات با توجه به ظرفیت های استان توجه شود.

 

خادمی با تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: دستگاه های اجرائی  با تلفیق برنامه ها و وظایف ذاتی خود با برنامه ها، سیاست ها و راهبردهای اقتصادی مقاومتی، مدلی بومی طراحی کنند که هم سو وهم تراز باشد.

 

استاندار با بیان اینکه، اهداف، برنامه ها و سیاست کلی اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری مقطعی نیست، تاکید کرد: برای تکیه بر ظرفیت های داخلی  و بومی، نیازمند برنامه ریزی، کار علمی، تلاش فعالان اقتصادی، کارآفرینان، مبتکران، صاحبان سرمایه و افراد صاحب مهارت داریم.

 

خادمی، مقاومت در برابر تحریم ها، عدم شکنندگی و کاهش تاثیرپذیری اقتصاد کشور از بحران های اقتصادی  در دنیا را از اهداف مهم اقتصاد مقاومتی بیان کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی به خروج از تک محصولی، وابستگی مصرفی و تک صادراتی تاکید دارد و باید در راهبردها به این مهم توجه شود.

 

 استاندار با بیان اینکه در شرایط کنونی بعد از مسئله انتخابات، مهمترین موضوع اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: در این مدل باید به نگرش و جهت گیری  صادرات، کاهش هزینه ها، خود اتکائی، تکیه برسرمایه داخلی، استفاده از منابع سرمایه گذار خارجی، جهت گیری تولید  و مصرف، اشتغال، بهبود کیفیت و مسئله رقابت توجه جدی شده باشد.  

فرماندار باشت:دستگاه‌های فرهنگی باشت تعامل درون بخشی بیشتری داشته باشند
دنبال کنید

 

استانداربه شناسائی ظرفیت ها و پایلوت قرار دادن آنها، راه های جلوگیری از آسیب هائی که بر سر راه برنامه های اقتصاد مقاومتی است، تاکید کرد و گفت: استفاده از ابزار وامکانات جدید، آموزش نیروهای انسانی، رعایت کامل مسائل ایمنی و امنیتی، تخصصی و مهندسی کردن فعالیت ها در مدل بومی طراحی شده اقتصاد مقاومتی استان ضروری است.

 

ج/238

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi