جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ادامه تصویر برداری فیلم بلند «یک خانواده کوچ رو» در گچساران

«رضا دانش پژوه» فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی از دانشگاه ایندیراگاندی و دانش آموخته مدرسه فیلم و تلویزیون پونای هندوستان است و اکنون در حال کارگردانی اولین فیلم بلند خود با عنوان «یک خانواده کوچ رو» است.   «یک خانواده کوچ رو» قصه ای تازه از زندگی زنی تنها را روایت می کند که تنها بازمانده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 21730
تاریخ انتشار : جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶

کرونا :

ادامه تصویر برداری فیلم بلند «یک خانواده کوچ رو» در گچساران

«رضا دانش پژوه» فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی از دانشگاه ایندیراگاندی و دانش آموخته مدرسه فیلم و تلویزیون پونای هندوستان است و اکنون در حال کارگردانی اولین فیلم بلند خود با عنوان «یک خانواده کوچ رو» است.

 

«یک خانواده کوچ رو» قصه ای تازه از زندگی زنی تنها را روایت می کند که تنها بازمانده از یک خانواده عشایری ست.

تصویربرداری این فیلم از پانزدهم آذرماه در یاسوج شروع شد و هم اکنون در گچساران ادامه دارد.

۱

دانش پژوه در گفت وگو با خبرنگار کرونا می گوید: آن چیزی که اهمیت و ارزش خودش را حفظ می کند قطعا دارای اصالت های مشخص است و فرهنگ هم همین توان را دارد. محصولات سینمای ایران قطعا نمی تواند همه سلایق مردم را پوشش دهد.یک زمانی فیلم ها در شهرستان ساخته می شد و در کل ایران فروش می کرد.مثلا کانی م انگا در کردستان یا کشتی آنجلیکا یا مرگ پلنگ و خیلی از آثار سینمای ایران. اما الان همه قصه ها درباره تهران است.مگر تهران چقدر قصه مشترک با بقیه شهرهای ایران دارد؟

این کارگردان هم استانی که مدیرعامل موسسه فیلمسازی نگار فیلم دنا می باشد هدفش از تاسیس موسسه فیلمسازی را اینطور بیان می کند: کوچه های پایتخت مملو از داستان هایی ست که نه در آن ایل می بینی نه گلیم و گبه و نه دستان پینه بسته…هر چه می بینی گونه های آرایش شده با مواد فرانسوی ست…اما تا چشم اینجا کار می کند چهره های زحمت کشی را می بینم که نه می دانند جاز چیست و نه اطلاع دارند که بلیط طبقه آخر برج میلاد چند است؟ نگاهشان به آسمان خداست که باران ببارد و گندم بکارند، اینها مسئله من است؛دردهایشان، شادی هایشان. من بیشتر حواسم به اینهاست که فیلم دلخواهشان را بسازم. این موسسه فقط به همین دلیل تاسیس شده است.

اهداف و پیامهای عاشورا باید به درستی برای مردم بیان شود
دنبال کنید

وی در ادامه گفت: فیلم با نگاهی به فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد و پیشینه تاریخی آن، روایتگر زندگی زنی تنهاست که تنها بازمانده یک خانواده عشایری است.

در این فیلم ممنیژه امیری.علی صلاحی.محمد حسینی.خسرو روشناس.علی داد سلیمانی .حسین اژدری .مختار قائمی منش و گلباز نظری و….. به ایفای نقش می پردازند.

دانش پژوه پیش از این با ساخت چند فیلم کوتاه در جشنواره های فیلم هامبورگ آلمان، ستاره های شیکن قزاقستان، پونای هندوستان و چندین جشنواره بین المللی داخل ایران نظیر جشنواره بین المللی فیلم کوثر، جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، حشنواره بین المللی فیلم رشد، جشنواره بین المللی فیلم کیش و…..حضور داشته و جوایز متعددی را کسب کرده است.

فیلم بلند «یک خانواده کوچ رو» به منظور نمایش در جشنواره های مختلف جهانی در حال تولید می باشد و فیلم یک خانواده کوچ رو در مدت زمان هشتاد دقیقه تولید خواهد شد.

در ادامه تصویر برداری این فیلم در کهگیلویه خواهد بود.

۱۰ ۹ ۸ ۷ ۶ ۵ ۴ ۳ ۲

۰

۱۱ ۱۴ ۱۳ ۱۲

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس جمعه , 9 بهمن 1394 - 21:47

با سلام وخسته نباشید امیدوارم هر آنچه را که لایق آن هستین بدست آورید..

شیوا جمعه , 23 بهمن 1394 - 14:19

سلام ….به نظر من عقاید کارگردان این فیلم عالیه و طرز فکرشون بسیار متفاوته …امیدوارم موفق باشند…

logo-samandehi