جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اقشار کم‌درآمد به‌ویژه فرهنگیان در زمینهٔ نظام هماهنگ پرداخت ناراضی هستند

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: اقشار کم‌درآمد به‌ویژه فرهنگیان در زمینهٔ نظام هماهنگ پرداخت ناراضی هستند و تکرار این امر می‌تواند برای استان موجب ناامیدی و یاس شود. عبدالکریم جمیری در نشست شورای اداری بوشهر که با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 21192
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

کرونا :

اقشار کم‌درآمد به‌ویژه فرهنگیان در زمینهٔ نظام هماهنگ پرداخت ناراضی هستند
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: اقشار کم‌درآمد به‌ویژه فرهنگیان در زمینهٔ نظام هماهنگ پرداخت ناراضی هستند و تکرار این امر می‌تواند برای استان موجب ناامیدی و یاس شود.
عبدالکریم جمیری در نشست شورای اداری بوشهر که با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به نزدیک بودن بررسی لایحه بودجه اظهار داشت: میزان اعتباری که از سهم 2 درصد درآمد نفت به استان بوشهر می‌آید جایگزین بود که استان شده لذا با عنایت رئیس مجلس امیدواریم بتوانیم مقداری از خسارت وارده به استان در این زمینه را جبران کنیم.

وی بیان کرد: 2 درصد یادشده باید مازاد اعتبار استان پس از تصویب بودجه استانی باشد و بر این اساس بودجه استانی جدای از آن به استان اختصاص یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در برنامه سوم توسعه کشور یک رابطه معنا داری بین درآمدها و اعتبارات عمرانی هر استان پیش بینی شده بود که برای استانی مانند بوشهر با توجه به درآمد سرشار از محل صنعت و انرژی می توانست تعیین کننده باشد .

وی اضافه کرد : در سال های اولیه این برنامه شاهد اجرای این بخش بودیم به گونه ای که 120 درصد درآمد استان در قالب اعتبارات عمرانی خود را نشان می داد.

جمیری اضافه کرد : پس از این که قانون دو درصد و درآمد حاصل از صادرات به استان بوشهر اختصاص یافت شاهد بودیم که ضریب اختصاص یافته به استان از محل افزایش درآمدهای استان به مرور کم شد  به گونه ای که در سال جاری از 120 درصد قبلی فقط حدود سه درصد از درآمدها در قالب اعتبارات عمرانی در اختیار استان بوشهر قرار می گیرد.

بدهی دولت به کشاورزان تا سقف 70 هزار میلیارد ریال تسویه و پرداخت می شود/ اختصاص 80 میلیارد ریال بابت تامین هزینه های ساماندهی، پشتیبانی و بیمه زائران مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی
دنبال کنید

وی عنوان کرد: نتیجه این شده است که با وجود تحقق درآمدهای خوب در استان بوشهر ،هیچ اعتباری از آن به استان اختصاص داده نمی شود که نمونه آن را می توان به پنجاه هزار میلیارد ریال درامدهای گمرکی و مالیاتی سال گذشته استان اشاره کرد که هیچ  مبلغی به استان از این محل داده نشد .

جمیری به مصوبه 50 درصد اشتغال نیروهای بومی در صنایع نفت و گاز استان اشاره کرد و ادامه داد: دولت در این مصوبه دایره نیروهای بومی را به 150 کیلومتر توسعه داده لذا این تعمیم یا باید به‌کل کشور برسد یا اینکه در مورد بوشهر نیز اصلاح شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل و مشکلات فرهنگیان خاطرنشان کرد: قبل از تصویب نظام هماهنگ پرداخت حقوق، تمام فرهنگیان حقوق‌بگیر استان بوشهر 2 برابر بیشتر از سایر نقاط کشور حقوق دریافت می‌کردند با این کار هم نیروهای مستعد در استان ماندگار می‌شدند هم اینکه از دیگر استان‌ها نیز نیروهای توانمند به بوشهر می‌آمدند.

وی افزود: بعد از نظام هماهنگ پرداخت حقوق، کارمندان دولت و فرهنگیان استان بوشهر با تمام هزینه‌های گزاف در بوشهر و سایر نقاط حوزه انتخابیه ام مثل بقیه نقاط برخوردار کشور، حقوق دریافت می‌کند و این مصوبه به ضرر آنان بوده است.

جمیری گفت: در این زمینه تأکیدات رئیس مجلس برای حمایت از کارمندان و فرهنگیان می‌تواند مؤثر باشد تا از امتیازات ویژه برخوردار شوند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اقشار کم‌درآمد به‌ویژه فرهنگیان در زمینهٔ نظام هماهنگ پرداخت نارضایتی دارند و تکرار این امر می‌تواند برای استان موجب ناامیدی و یاس شود و تعلل در پیگیری این مسئله، معضل را حل نمی‌کند.

همایش پژوهشی آموزش و پرورش در گچساران
دنبال کنید

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه به مشکلات معیشتی فرهنگیان و کارکنان دولت در استان بوشهر گفت: قبل از قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق، همه کارمندان استان بوشهر با مزایا حقوق دریافت می‌کردند که نسبت به دیگر نقاط خوش آب و هوای کشور حقوق آنها 2 برابربود.

جمیری با بیان اینکه این مزایای حقوقی انگیزه‌ای برای ماندگاری نیروهای مستعد فراهم کرده بود گفت: اکنون دریافت‌های کارکنان بوشهری نسبت به دیگر نقاط کشور تغییری ندارد.

وی تاکید کرد: حقوق کارکنان دولت در استان بوشهر که 2 برابر دیگر نقاط بود اکنون همانند نقاط دیگر شده که باید حقوق دریافتی این کارکنان افزایش یابد.

وی خواستار توجه ویژه به مسائل و مشکلات فرهنگیان شد و بیان کرد: باید به استان‌هایی که دارای آب و هوای نامناسب هستند توجه بهتر و ویژه‌تری صورت بگیرد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi