سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳

تراز مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام باید در بودجه و اعتبارات و امکانات ملی لحاظ شود

نماینده مردم مشهد و کلات با بیان اینکه مشهد نقطه کانونی توجه کشورهای مسلمان و پایتخت معنوی جهان و مسئله زیارت یک مسئله ملی است، عنوان کرد: تراز پایتخت معنوی جهان اسلام باید در سطح بودجه و اعتبارات و امکانات ملی لحاظ شده و تعریف شود. قطعاً ضرورت تمرکز و حمایت ملی نمایندگان را برای رفع این مشکلات در پایتخت معنوی جهان اسلام می‌طلبد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111738
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۵۰

کرونا :

تراز مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام باید در بودجه و اعتبارات و امکانات ملی لحاظ شود

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، احسان عظیمی‌راد، نماینده مردم مشهد و کلات در جلسه علنی امروز (یکشنبه۱۰ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: خدای قادر حکیم را به داشتن امامی بصیر، شجاع، حکیم و عادل و ملتی صبورر، ولایت‌مدار و همیشه در صحنه شکرگزارم و بر خود لازم ‌می‌دانم از حضور ملت بزرگ ایران اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم و از همه نامزدهای محترم تشکر کرده و مردم عزیز و آگاه کشورم را به خلق حماسه‌ای پرشکوه و انتخاب رئیس جمهوری انقلابی، مکتبی و ادامه دهنده راه شهید جمهور در ۱۵ تیرماه جاری دعوت کنم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دوازدهم در ادامه همچنین از مردم شریف مشهدالرضا(ع) و کلات در اعتماده به وی تشکر کرد و گفت: امیدوارم لایق اعتماد این مردم ولایت‌مدار و سرافراز باشم.

عظیمی‌راد خطاب به نمایندگان مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی باید همواره آرامش‌بخش، امیدآفرین و برانگیزاننده همت‌ها و دعوت‌کننده به همدلی و برادری در محیط عمومی کشور باشد. این مطلب کلام امام جامعه، ولی امر مسلمین خطاب له مجلس دوازدهم است که مبادا فراموش شود.

وی با تأکید بر اینکه مجلس دوازدهم باید در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی با رویکردی تحولی و نوآورانه و ضمن حساسیت بالا نسبت به وضعیت مردم و جامعه، تحقق‌بخش مطالبات و فرمایشات حکیمانه رهبر معظم انقلاب باشد؛ تصریح کرد: پرداختن دقیق به وظایف نمایندگی در دو شأن قانون‌گذاری و نظارت حساسیت و دغدغه نسبت به مسائل مهم داخلی و خارجی ارتباط مداوم با مردم و شبکه‌های نخبگانی، مجلس دوازدهم را مبدل به مجلسی انقلابی، تحول‌آفرین، دغدغه‌مند و تمدن‌ساز خواهد کرد و به معنای واقعی کلمه این مجلس را در رأس امور قرار خواهد داد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان قوای سه گانه مقننه، مجریه و قضائیه با بیان اینکه عمر کوتاه است و فرصت خدمت اندک؛ عنوان کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی حقیقتاً لایق برترین‌ها و یک خدمت بزرگ و صادقانه و بهترین‌ها است؛ باید قدر این ملت بزرگ را دانست و در جهت رفع مشکلات کشور اعم از مشکلات اقتصادی و معیشت، مبارزه با فساد و رانت، توزیع عادلانه امکانات و از همه مهم‌تر اجرای قانون پرداخت.

آزادی ۹۶ زندانی جرائم غیرعمد لرستانی
دنبال کنید

عظیمی‌راد ادامه داد: بسیاری از چالش‌ها به علت عدم اجرا و تمکین به قانون است. باید تراز نماینده در شأن جمهوری اسلامی ایران را در ابعاد ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی محقق کرد. امروز چشمان مردم مسلمان در سرتاسر جهان هستی و بلکه آزادی‌خواهان به جمهوری اسلامی ایران دوخته شده است.

وی با تأکید بر اینکه مسئله فلسطین، مسئله اول جهان اسلام است، تصریح کرد: امروز مبارزه با امپریالیسم غرب به سرکردگی آمریکای جنایت‌کار و مولود نامشروعش رژیم تروریست صهیونیست و در مقابل حمایت قاطع و همه‌جانبه شما نمایندگان مجلس از جبهه مقاومت در منطقه و کمک به صدور انقلاب و امت واحده اسلامی از وظایف بین‌المللی مجلس شورای اسلامی و دولت جمهوری اسلامی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دوازدهم ادامه داد: در بعد ملی، ریل‌گذاری حرکت دولت مبتنی بر سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری و نظارت جدی بر عملکرد دولت‌مردان در جهت کمک به حل مشکلات اقشار مختلف یک وظیفه ملی در سطح مجلس شورای اسلامی است.

عظیمی‌راد تصریح کرد: یکی از دلایل برخی عقب‌گردها و عدم پیشرفت‌ها به علت عدم انطباق برنامه‌ها با سیاست‌های کلان ابلاغی کشور است؛  که همین مسئله عامل انحراف از اهداف کلان و چشم‌انداز است و البته ضعف نظارت بر این مسئله دامن می‌زند.

این نماینده مجلس در ادامه با طرح این سوال که چرا قوانین مربوط به جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معزز شهیدان به درستی اجرا نمی‌شود، اضافه کرد: چرا در پرداخت دستمزد و حقوق کارگران شرکتی توسط پیمانکاران یا تخصیص رفاهیات و سایر امور حقوقی و بیمه‌ای برای کارگران مخابرات روستایی توسط شرکت ملی مخابرات تبعیض برقرار می‌شود؟ الان ۱۰ روز است که از تیرماه می‌گذرد اما حقوق این عزیزان پرداخت نشده است.

تلاش جمعی در یزد برای رفع مشکل آب
دنبال کنید

عظیمی‌راد ادامه داد: چرا با وجود کمبود شدید معلم در مدارس به معلمان صبور و خدمت‌گذار خرید خدمات ظلم روا داشته می‌شود؟ چرا آینده این عزیزان که آینده‌ساز فرزندان من و شما و ملت هستند، به بازی گرفته می‌شود؟ چرا با صدور بخشنامه‌های خلاف ضوابط و برنامه هفتم توسعه، سال‌ها خدمت این عزیزان کنار گذاشته و برخورد می‌شود؟ چرا قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای معلمان بازنشسته و سایر بازنشستگان به درستی اجرا نمی‌شود و ۱۰‌ها موارد مختلف دیگر که انتظار می‌رود نمایندگان مجلس از بعد نظارتی به پیگیری آن‌ها بپردازند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر صحبت‌های خود ضمن اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود، عنوان کرد: مشهد قلب مردم ایران و بلکه خاستگاه تمام مسلمانان عالم است. نقطه کانونی توجه کشورهای مسلمان و پایتخت معنوی جهان اسلام است. مسئله زیارت یک مسئله ملی است و تراز پایتخت معنوی جهان اسلام باید در سطح بودجه و اعتبارات و امکانات ملی لحاظ شده و تعریف شود؛ اما امروز معظل حاشیه‌نشینی، آلودگی هوا، ترافیک، اتباع خارجی و بحران آب بخشی از مسائل مهم این کلان‌شهر ملی است. قطعاً ضرورت تمرکز و حمایت ملی نمایندگان را برای رفع این مشکلات در پایتخت معنوی جهان اسلام می‌طلبد.

عظیمی‌راد با بیان اینکه شهرستان کلات نیز یکی از شهرهای مرزی استان خراسان رضوی با طبیعتی بی‌نظیر و مردمانی مهربان، مقاوم و پای‌کار انقلاب است، ادامه داد: این شهرستان از محرومیت‌های متعدد نظیر معظل جاده مواصلاتی بین مشهد مقدس و کلات تا عدم توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف روستایی و عشایری و شهری رنج می‌برد.

وی در پایان تأکید کرد: ملت بزرگ ایران امید فراوانی به مجلس دوازدهم برای حل نیازها و دغدغه‌هایشان بسته‌اند و قطعاً حضور یک دولت مردمی هم‌چون دولت شهید خدمت می‌تواند تکمیل‌کننده و رفع‌کننده این دغدغه ملت باشد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi