یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳

چهارشنبه‌های گردشگری اصفهان مسیری برای رونق گردشگری ایران/ اصفهان از کمبود زیر ساخت‌های گردشگری رنج می‌برد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به فرصت‌های زیرساختی همچون حمل و نقل عمومی از اولویت‌های تقویت گردشگری این استان خواهد بود، اظهار داشت: استان توریست پذیری همچون اصفهان از امکانات فرودگاهی مناسبی برخوردار نیست و این مسئله برای استانی که به نصف جهان شهرت گرفته است جای انتقاد دارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111296
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۱

کرونا :

چهارشنبه‌های گردشگری اصفهان مسیری برای رونق گردشگری ایران/ اصفهان از کمبود زیر ساخت‌های گردشگری رنج می‌برد
زاینده رود

رسول بخشی دستجردی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد چهارشنبه‌های گردشگری اصفهان، گفت: اصفهان می‌تواند قطب گردشگری ایران باشد استانی چهار فصل که دارای ظرفیت‌های متعدد فضای فرهنگی و تاریخی فراوان است، اما متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد کم رنگ شدن صنعت گردشگری این استان بودیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خشک شدن زاینده رود را یکی از دلایل اصلی کاهش گردشگری استان اصفهان دانست و افزود: خشکی زاینده رود بی تردید بر کاهش ورود گردشگری به این استان تاثیر گذاشته است، از طرفی بی توجهی به زیرساخت‌های صنعت گردشگری در شهری تاریخی همچون استان اصفهان کمتر دیده شده است.

بخشی با بیان اینکه توجه به فرصت‌های زیرساختی همچون حمل و نقل عمومی از اولویت‌های تقویت گردشگری این استان خواهد بود، اظهار داشت: استان توریست پذیری همچون اصفهان از امکانات فرودگاهی مناسبی برخوردار نیست و این مسئله برای استانی که به نصف جهان شهرت گرفته است جای انتقاد دارد، پروازهای داخلی و خارجی از این استان بسیار محدود است.

وی با تاکید بر اینکه دو موضوع زیرساخت‌ها و خشکسالی زاینده رود از مباحث تاثیرگذار در میزان ورود گردشگر به این استان توریست پذیر است، اظهار داشت: برگزاری جلسات متعدد از جمله چهارشنبه‌ها گردشگری می‌تواند در رونق توریست پذیری این استان موثر باشد.

بخشی تخفیف ۹۹ درصدی عوارض ساخت هتل‌ها را از دستاوردهای چهارشنبه‌‌‌های گردشگری دانست و تاکید کرد: تراکم شهرداری‌ها یکی از هزینه‌های ساخت ساختمان‌ محسوب می‌شود، اگر این تخفیف را شهرداری‌ها پرداخت کنند بی تردید کمک بزرگی در جذب گردشگر خواهند داشت و این مسئله منجر به ترغیب بیشتر سرمایه گذاران برای این استان خواهد شد.

عزیزی حل مشکلات منطقه 5 شیراز را پیگیری کرد
دنبال کنید

چهارشنبه‌های گردشگری اصفهان مسیری برای رونق گردشگری ایران/ اصفهان از کمبود زیر ساخت‌های گردشگری رنج می‌برد 1

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه باید موضوعات دیگری برای رونق گردشگری این استان در نظر بگیریم، اظهار داشت: در کنار رسیدگی به خشکی زاینده رود و توجه به زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی باید رسانه‌ها از جمله رسانه ملی در موضوعات گردشگری ورود جدی‌تری داشته باشند، تا شاهد رونق این صنعت باشیم، از طرفی مسئولان اراده قوی برای رونق گردشگری این استان ایران دارند چرا که اصفهان امروز شهرت جهانی یافته است.

بخشی در پایان خاطر نشان کرد: باید به معضلات محیط زیستی در این استان تاریخی کشور توجه شود، اصفهان امروز بیش از هر زمان دیگر درگیر فرونشست است که این مهم در سایه بی مهری مسئولان بیش از سایر استان‌ها است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi