چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

فشارهای سیاسی غربی‌ها باعث انحراف آژانس از کارکرد حرفه‌ای خود شده است/ ایران به قوانین جهانی در چارچوب آژانس پایبند است

سخنگوی وزارت خارجه ضمن محکومیت جنایت جدید رژیم صهیونسیتی در اردوگاه نصیرات غزه، گفت: این جنایت دست خون آلود رژیم های دیگر را در جنایت های ماه های اخیر رژیم صهیونسیتی نمایان کرد لذا موضوع آتش در غزه بس یک ضرورت است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111159
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۰

کرونا :

فشارهای سیاسی غربی‌ها باعث انحراف آژانس از کارکرد حرفه‌ای خود شده است/ ایران به قوانین جهانی در چارچوب آژانس پایبند است

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، ناصر کنعانی در نشست امروز (دوشنبه ۲۱ خرداد ماه) خود با اصحاب رسانه ضمن اشاره به جنایت جدید رژیم صهیونسیتی در اردوگاه نصیرات غزه و همکاری رسمی نیروهای بریتانیایی و آمریکایی، گفت: ۷۰۰ نفر از شهروندان بی‌گناه فلسطینی در این جنایت کشته شدند و این دست خون آلود رژیم های دیگر را در جنایت های ماه های اخیر رژیم صهیونسیتی نمایان کرد، این اقدام به شدیدترین لحن از سوی ما محکوم است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: موضوع آتش بس یک ضرورت است، هشت ماه جنایت با حمایت تمام قد دولت آمریکا همراه بوده است و هیچ شواهدی نشان نمی‌دهد آتش بس برای آمریکا یک اولویت باشد، استعفا‌های مکرر از کابینه رژیم صهیونسیتی نشان‌دهنده فروپاشی داخلی و شکست های راهبردی این رژیم است البته جایگزین شدن چند قاتل با قاتلان دیگر ماهیت جنایتکار را تغییر نمی‌دهد.

کنعانی در ادامه در خصوص برنامه های وزارت خارجه برای اجرای انتخابات ریاست جمهوری در کشورهای خارجی، گفت: دستگاه دیپلماسی به منظور ایجاد ساز و کارهای مناسب برای مشارکت شهروندان ایرانی اقداماتی را از مدتی قبل انجام داده‌اند و با هماهنگی وزارت کشور دستور العمل های لازم به همه نمایندگی های کنسولی ایران ابلاغ شده است. مدیر کل کنسولی وزارت خارجه موضوع را دنبال خواهند کرد، وزارت خارجه به عنوان مسئول کمیته سیاسی و کنسولی ستاد اربعین همینطور موضوع برگزاری اربعین حسینی را نیز مورد توجه دارد و از چند ماه پیش این کمیته شکل گرفته در وزارت خارجه و جلسات آن در جریان است و هماهنگی هایی با دفاتر ایران از عراق صورت گرفته و مذاکرات لازم با مقامات دولت عراق نیز در جریان است.

 سلاح مقاومت سپری محکم در برابر صهیونسیت ها است

وی همچنین در مورد احتمال حمله رژیم صهیونسیتی به لبنان، گفت: عامل ناامنی و جنگ در منطقه بی شک رژیم صهیونسیتی است، جهانیان دیدند این رژیم موجب ناامنی در منطقه است و تهدیدات این رژیم باید با جدیت از سوی سازمان ملل مورد محکومیت قرار گیرد و مسئولیت حامیان رژیم صهیونسیتی نیز دو چندان است که این ها باید دست از حمایت این رژیم بردارند و مانع جنگ افروزی این رژیم شوند.  تمامیت ارضی لبنان باید مورد توجه باشد و ارتش و ملت لنبان حق هرگونه پاسخ را دارند و سلاح مقاومت سپری محکم در برابر صهیونسیت ها است.

کنعانی در خصوص سفر سرپرست وزارت خارجه به عراق هم گفت: این سفر به زودی انجام خواهد شد و تاریخ آن در حال هماهنگی است.

جمهوری اسلامی ایران به قوانین جهانی در چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبند است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سؤالی درباره اعمال فشارها از سوی کشورهای اروپایی گفت، گفت: اقدامات برخی طرف های اروپایی علیه ایران در ارتباط با موضوع هسته‌ای ایران اقدامات غیر سازنده از سوی طرف‌هایی است که خود در ارتباط با وضعیت موضوع هسته‌ای ایران و برجام متهم اول و آخر هستند. اینگونه اقدامات از وجاهت قانونی و منطق سیاسی قابل پذیرش برخوردار نیست. به جای اتهام زنی علیه ایران متوجه مسؤولیت‌های خود در ارتباط با وضع جاری باشند و به مسؤولیت‌های خود عمل کنند.

عجز صهیونیست‌های تا بن دندان مسلح در برابر قدرت ایمان جبهه مقاومت و مردم غزه
دنبال کنید

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به قوانین جهانی در چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبند است و به توافقات عمل می‌کند و در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای خود در چارچوب آژانس و موافقتنامه پادمان و ان.پی.تی عمل می‌کند. متاسفانه فشارهای سیاسی برخی طرف‌های غربی از جمله اروپا در مقطع زمانی اخیر باعث منحرف کردن آژانس از کارکرد و فعالیت‌ حرفه‌ای خود شده و متاسفانه فعالیت‌های حرفه‌ای آژانس را تحت تاثیر رویکردها و فشارهای سیاسی خود قرار دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره احتمال استفاده از مکانیسم ماشه نیز بیان کرد: اینکه در نیت اروپا چه می‌گذرد نیت خوانی در این جا نخواهم کرد، ولی طبیعی است ایران در چارچوب حقوق و تکالیف خود عمل کرده و خواهد کرد. به رفتارهای سازنده عکس العمل و پاسخ سازنده نشان خواهد داد و در مقابل رفتارهای غیرسازنده از حقوق مسلم و شناخته شده و قانونی خود در چارچوب سازوکارهای تعیین شده حقوقی و بین‌المللی استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: مواضع ما در مورد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روشن بود و مقامات سازمان انرژی اتمی مواضع روشنی اعلام کردند و به همان اکتفا می‌کنیم.

این خبر تکمیل می‌شود…

 

 

 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi