چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

بیماران اعصاب و روان کمتر در پروسه درمان دیده می‌شوند

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه برای تحت پوشش قرار گرفتن هزینه درمانی و داروی بیماران اعصاب و روان باید هزینه و اعتبارات بیشتری در نظر بگیریم، گفت: در کنار پای کار آمدن بیمه‌ها نیازمند متخصصان کارآمد هستیم و برای حفظ و نگهداشت آنها باید برنامه کارآمدی تدوین شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111033
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۰

کرونا :

بیماران اعصاب و روان کمتر در پروسه درمان دیده می‌شوند
شاهرخ پیمان

شاهرخ رامین در گفت وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد کمبود پزشک بیماران اعصاب و روان و تخت بیمارستانی برای بستری آنها، گفت: نه تنها در ایران بلکه در کل جهان در نظر گرفتن تعرفه‌های در مانی این گروه از بیماران جوابگوی بخش‌های بستری آنها نبوده است.

نماینده مردم تهران، دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با تاکید به عدم همترازی تعرفه‌های درمانی با خدمات ارائه شده افزود: ناترازی تعرفه‌ها تنها مختص به بخش بیماران اعصاب و روان نیست بلکه سایر رشته‌های تخصصی بهداشت و درمان که از گذشته در شرایط مطلوب تری قرار داشتند امروز از وضعیت پیش آمده ناراضی هستند و بسیار زیان آور و غیر اقتصادی شده‌اند.

رامین با تاکید بر اینکه در این شرایط ناخوشایند اقتصادی بیماران روانی در معرض تهدید بیشتری هستند، اظهار داشت: با توجه به پیشرفت دانش و تکنولوژی و به بازار آمدن داروهای جدید که می‌توانند در روند درمان کارآمد تر باشند، این گروه از داروها به دلیل هزینه‌‌های زیاد در زیر مجموعه تعاریف مبانی قانونی کمتر دیده شده اند.

وی با بیان اینکه برای تحت پوشش قرار گرفتن هزینه درمانی و داروی بیماران اعصاب و روان باید اعتبارات بیشتری در نظر بگیریم، اظهار داشت: در کنار پای کار آمدن بیمه‌ها نیازمند متخصصان کارآمد هستیم و برای حفظ و نگهداشت آنها باید برنامه کارآمد داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به حضور خیران در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: اگر خیران با دید وسیع تر وارد حوزه بهداشت و درمان شوند بی تردید نتایج مثبتی در سلامت، بهبود وضعیت مردم و بیماران شاهد خواهیم بود؛ باید در تمام مسیرها برای سلامتی جامعه گام برداریم.

یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب مشکلات معیشتی مردم است/بیشترین آمار خودکشی در کشور به باشت تعلق دارد
دنبال کنید

رامین با تاکید به برگزاری جلسات متعدد برای به کار گیری متخصصان پزشکی و ماندگاری آنها در کشور، یادآور شد: رسیدگی به مشکلات متخصصان و شنیدن خواسته‌هایشان می‌تواند مجلس را در تصویب قوانین کارآمد کمک کند؛ بی تردید این مهم به گونه‌ای رسیدگی می‌شود که سلامت بیماران در صدر اهداف جلسات قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بخش بسیاری از پروسه بهداشتی، درمانی و درمان بیماران از وزارتخانه متولی یعنی بهداشت و درمان می گذرد، گفت:عواملی که می‌توانند از بیماری‌ها پیشگیری کنند رسیدگی به مسائل اجتماعی از قبیل اشتغال، مسکن ،هوای آلوده، ترافیک، اعتماد و احساس در بین مردم است،باید عدالت در تمام این حوزه‌هابه یک میزان توسعه پیدا کند؛ اگر قرار است شاهد حل مشکلات باشیم باید تمام افرادی که مسئولیتی بر دوش دارند پای کار بیایند.

رامین با تاکید بر اینکه بیماری روانی مانند سایر بیماری‌ها قابل لمس نیست بسیاری از مواقع از درمان جامانده و یا اینکه خدماتی همچون بیمه‌ها برای حمایت از این گروه بیماران پای کار نمی‌آیند، تصریح کرد: بحث تامین منابع مسئله‌ای مهم و اساسی در روند درمان بیماران است، بی تردید راه‌های تامین منابع منجر به رفع بسیاری از مشکلات بیماران است بر همین اساس بیمه‌ها بهترین راهکار برای جبران این خلاء خواهند بود اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

وی با بیان اینکه در موضوع درمان تنها کمیسیون بهداشت پاسخگو نخواهد بود؛ یادآور شد: کمیسیون اجتماعی باید بیمه‌ها را برای درمان بیماران پای کار بیاورد تا شاهد حل معضل هزینه‌های درمان آنان باشیم.

این نماینده مجلس دوازدهم یادآور شد: همه افرادی که در این موضوع ذینفع بوده و یا می توانند نقشی ایفا کنند، باید پای کار بیایند و با تلاش شبانه روزی این مشکلات را برطرف کنند، از کمیسیون امنیت گرفته تا کمیسیون اقتصاد و کمیسیون اجتماعی باید برای رفع این مشکل تلاش کنند،حتی کمیسیون آموزشی می‌تواند در این زمینه موثر باشد در واقع باید تلاش بیشتری صورت بگیرد و متخصصان کارآمدتری را تربیت کنیم و سواد عمومی را درباره نحوه مراقبت،پیشگیری از بیماری،درمان و عوارض احتمالی آن بالا ببریم .

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه همه دست‌اندرکاران باید پای کار بیایند، اظهار داشت: ما پیشگیری را به رده های اول، دوم و سوم تقسیم بندی می‌کنیم چرا که افراد مبتلا نیز می‌توانند به نوع شدیدتری از آن بیماری دچار شوند باید تلاش کنیم تا افراد مبتلا دچار نوع سخت‌تری از این بیماری نشوند./

16 محور در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای مسدود خواهند شد+جزئیات
دنبال کنید

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi