چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری/از ثبت نام وزرای اسبق تا بهارستان نشین ها

پنجمین و آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح دوشنبه- ۱۴خرداد – در ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 110957
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۰

کرونا :

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری/از ثبت نام وزرای اسبق تا بهارستان نشین ها

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، پنجمین و آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح امروز – دوشنبه ۱۴ خرداد – آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت.

براساس این گزارش الیاس نادران از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری/از ثبت نام وزرای اسبق تا بهارستان نشین ها 1

نادران نماینده ادوار مجلس به عنوان نخستین داوطلب حضور در عرصه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز پایانی ثبت نام ها با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با شعار «نجات اقتصاد ایران» پا به این عرصه گذاشتم؛ ۲۰ سال در انتخابات های مختلف به عنوان مشاور اقتصادی نامزدها توصیه هایی را به آنها داشتم اما در عمل اجرا نکردند و اقتصاد کشور به نقطه مطلوب خود نرسید از این رو احساس تکلیف کردم تا خودم آستین بالا زده و وارد صحنه شوم.

وی افزود: بنا را بر این دارم تا طبق قانون اساسی، تأمین راهبردها و نیازهای اساسی مردم که در اجرا با اشتباه مواجه شده را سرلوحه قرار دهم. هیچ کدام از شخصیت های سیاسی از من دعوت نکرده اند و مستقل وارده شده ام از این رو مدیون هیچ کس نیستم. اتکایم بعد از خداوند به عامه مردم است و بنا دارم رئیس جمهور مردم باشم و نه احزاب و جریانات سیاسی که نظام مدیریتی کشور را بین خود دست به دست می کنند.

براساس این گزارش حسن کامران نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری/از ثبت نام وزرای اسبق تا بهارستان نشین ها 2

کامران در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور ضمن گرامیداشت یاد رییس جمهور شهید و سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی بیان کرد: امام به مردم که قدرت آفرین هستند تأکید داشت و من هم در دولت خود به مردم و پاکدستی اعتقاد دارم و ثروت خود را نیز در طول دوره نمایندگی اعلام کردم. 

وی تاکید کرد اشرافی گری یک آفت است و باید با آن مقابله کرد، مناطق آزاد محلی برای اشرافی گری شده و به اقتصاد ضربه میزند، مجموعه هایی نظیر شستا و مناطق آزاد در دولت من مدیریت می‌شود و مسئولین آن از بین نخبگان مردمی انتخاب می‌شود.

حجت الاسلام احمد اکبری نماینده ادوار مجلس خبرگان رهبری و مدرس حوزه علمیه سومین نفری بود که برای ثبت نام وارد وزارت کشور شد و اقدام به ثبت نام کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری/از ثبت نام وزرای اسبق تا بهارستان نشین ها 3

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد اکبری پس از ثبت نام و در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات گفت: رهبری نظام در سال‌های سخت و پر از بحران با قدرت در کنار ملت ایستاد و راه را نشان داد. مسئول مستقیم انجام ماموریت بزرگ رسیدن به قله، رفع فقر، تبعیض و فاصله طبقاتی و اشتغال با درآمد بالا، رئیس قوه مجریه است و من برای آن برنامه دارم.

وی افزود: فشار اقتصادی برای مردم را از بین می‌بریم و دستان کسانی که باعث تورم شده‌اند را قطع می‌کنیم و اگر رئیس جمهور شوم تمام مسئولین دولت شهید رئیسی را ابقا میکنم چرا که راه ما یکی است.

براساس این گزارش حمیده زرآبادی نماینده ادوار مجلس نیز به وزارت کشور آمد تا با ثبت نامش برای داوطلبی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تعداد زنان ثبت نام کرده به دو نفر برسد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری/از ثبت نام وزرای اسبق تا بهارستان نشین ها 4

زرآبادی پس از ثبت‌نام با اشاره به تلاش‌های شهید آیت الله رئیسی برای تعریف رجل سیاسی اشاره کرد: امکان ثبت نام زنان با مصوبه شورای نگهبان و تعیین شرایط آن، اتفاق افتاد و امروز شاهد نتایج تلاش‌های ایشان هستیم و امیدواریم روحشان در آرامش باشد و روزی شاهد این باشیم که یک انتخابات آزاد و رقابتی میان زنان داشته باشیم.

وزیر نیرو بی آبی شادگان را حل کند
دنبال کنید

وی با اشاره به راهبردهای برنامه خود، ادامه داد: تغییر دیپلماسی خارجی از حالت انزوا به دیپلماسی فعال و متکی به حمایت ملی به منظور رفع تهدیدهای بین المللی و ایجاد فرصت برای کشور از جمله برنامه های اینجانب است.

سیدقاسم جاسمی نیز که سابقه حضور در مجلس را در کارنامه خود دارد با حضور در وزارت کشور و ثبت نام برای داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری، فهرست نمایندگان ادوار داوطلب را طولانی‌تر کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری/از ثبت نام وزرای اسبق تا بهارستان نشین ها 5

قاسم جاسمی در نشست خبری خود پس از ثبت‌نام به عنوان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری، گفت: یکی از دلایلی که بنده به خود اجازه دادم تا در این عرصه حضور پیدا کنم این است که در یک دوره ۴ ساله نماینده مجلس بوده ام و سابقه حضور در کمیسیون امنیت ملی را دارم که نشان می دهد می توانستیم بر دولت نظارت داشته باشیم.

محمد ناظمی اردکانی که وزیر تعاون در دولت محمود احمدی‌نژاد بود نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری/از ثبت نام وزرای اسبق تا بهارستان نشین ها 6

محمد ناظمی اردکانی پس از ثبت نام به عنوان داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد جمع خبرنگاران شد و گفت: با صدای رسا می‌گویم و با ادبیات خودشان که دوران مدیریت سال های ۹۲ تا ۱۴۰۰ هیچگاه تکرار نخواهد شد اما دولت «پیشرو و خدمتگذار» که من با عنایت الهی تشکیل خواهم داد، متعهد به انجام موارد ذیل است. امروز در امتداد مسیری در جهت اعتلای اسلام قرار گرفته ایم و برای ادای دین شهیدان باید علاوه بر پایبندی به قانون اساسی و تعهد به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه ای برای اداره کشور در اختیار داشته باشیم.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه لازم است برای اینکه مردم طعم شیرین حکمرانی اسلامی را حس کنند، در چارچوب قانون اساسی، ایجاد تحول در نظام حکمرانی کنیم  به اصول ۶ گانه حکمرانی یعنی عدالت ورزی، مشارکت مردم در اداره کشور، پاسخگویی مسئولان، شفافیت، قانونمداری و مبارزه با فساد باید تأکید کرد.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در دولت پیشرو و خدمتگذار، دیپلماسی عزتمند، مقتدر و پویا بدون هیچگونه وقفه بلکه با تلاش مضاعف با اولویت کشورهای همسایه، جبهه مقاومت و فلسطین ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در این دولت، تحول در نظام مدیریتی به نحوی طرح ریزی خواهد شد تا اینگونه نباشد که ایران از نظر ظرفیت‌های استفاده نشده طبیعی و انسانی در رتبه اول جهان باشد. رویکرد اقتصادی در دولت پیشرو و خدمتگذار، توانمندسازی بخش خصوصی و تعاونی و خصوصی سازی هوشمندانه و متعهدانه است تا شاهد بیکاری جوانان نباشیم و اشتغال به نحوی رقم بخورد که حقوق کفاف زندگی یک خانواده را بدهد.

ناظمی اردکانی همچنین تصریح کرد: دولت پیشرو و خدمتگذار از هرگونه اشرافیت‌گرایی پرهیز خواهد کرد تا رفتار مردمی در ذات او نهادینه شود و بتواند در فقرزدایی، رفع تبعیض و ویژه خواری جلوگیری کرد.

علیرضا ورناصری نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور اقدام به ثبت نام در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری/از ثبت نام وزرای اسبق تا بهارستان نشین ها 7

علیرضا ورناصری  پس از ثبت نام به عنوان داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، گفت: امروز مردم خواسته ها و انتظاراتی برای افزایش کیفیت و کمّیت خدمت در سطوح مختلف کشور دارند و تداوم مبارزه با فساد مطالبه آن‌ها است لذا رئیس جمهوری باید عهده دار مسئولیت اجرایی کشور باشد که مردم دار و عدالت محور باشد و من به عنوان خادم مردم در مجلس از این مطالبه مردم مطلع هستم.

تولید و اشتغال مهاجرت معکوس در بیجار را رقم می‌زند
دنبال کنید

وی افزود: کشور ایران از بعد منابع انسانی و خدادادی ظرفیت‌های خوبی دارد و از بعد قانونی هم نقصی ندارد لذا باید به فکر آسیب شناسی باشیم که چرا اهداف ترسیمی محقق نشده است، مردم باید در انتخاب دقت کنند و امیدوارم کسی پیروز انتخابات شود که با بهره گیری از امکانات کشور اهداف را محقق و مسیر ترسیم شده از سوی رهبری به ویژه در بخش مردمی سازی اقتصاد را عملی کند.

علی آذری نماینده مردم قوچان در مجلس نیز وارد وزارت کشور شد تا در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان داوطلب ثبت نام کند.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری/از ثبت نام وزرای اسبق تا بهارستان نشین ها 8

علی آذری نماینده مردم قوچان در مجلس نیز پس از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سابقه فعالیت در حوزه‌های قضایی به عنوان رئیس دادگستری و در حوزه اجرایی و تقنینی را داشته‌ام، گفت: عرصه‌های مختلفی برای خدمت در دولت وجود دارد و ما نیز به دنبال این نیستیم که رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که به تمام علوم عالم باشد.

وی افزود: رئیس جمهور باید تحصیلات هماهنگ کردن و علم توانمندسازی و اعتمادسازی و همچنین تجربه کاری برای ارتباط بین مسائل را در کشور داشته باشد. رئیس جمهور باید بتواند از ظرفیت های مختلف قوه مجریه و بیش از ۱۹ شورای موجود در کشور استفاده کند.

آذری با بیان اینکه رئیس جمهور باید در ۴ مسند تصمیم ساز و تصمیم گیر باشد، عنوان کرد: رئیس جمهور باید روابط بین قوا و جامعه مدنی را به نفع توسعه و مردم هدایت کند، تقویت وحدت ملی را با توانمندی باید داشته باشیم. برای توسعه و پیشرفت کشور حتما به حضور نخبگان و متخصصان نیازمندیم.

نماینده مردم قوچان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: شفافیت در نظام های گزارش دهی فساد یکی از برنامه هایی است که از سوی قوه مقننه برای ریاست جمهوری تعیین شده است. اصلاح نظام اداری و توسعه ریاست جمهوری را در دستور کار داریم.

براساس این گزارش حمید کریمی نماینده ادوار مجلس از استان ایلام با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری/از ثبت نام وزرای اسبق تا بهارستان نشین ها 9

حمید کریمی پس از ثبت‌نام در این رویداد ملی وارد محل برگزاری نشست خبری شد و در جمع خبرنگاران از دلیل حضور خود در این عرصه گفت و افزود: بر اساس احساس تکلیف و مسئولیتی که احساس کردم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری حضور یافتم و امیدوارم اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدم با برنامه‌های مدون، ایران قوی و سرافراز را با هم بسازیم.

وی افزود: همه شاهدیم کشوری غنی و مستعد به لحاظ نیروی انسانی و منابع معدنی خدادادی داریم اما متأسفانه مردم ما در حال حاضر مثل یک کشور بهره‌مند و برخوردار زندگی نمی‌کنند و اکثرا مشکلات جدی دارند. گرانی کمر خانواده ها را که فرزندان تحصیل کرده دارند، شکسته است.

وحید جلال‌زاده رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

آغاز آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری/از ثبت نام وزرای اسبق تا بهارستان نشین ها 10

این خبر بروزرسانی می شود

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi