یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

جایگاه شوراها در مجلس یازدهم بطور ویژه تقویت و مورد حمایت قرار گرفت

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: مجلس یازدهم بطور ویژه نهایت تلاش خود برای حمایت قانونی از جایگاه شوراها بکار برد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 110067
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

کرونا :

جایگاه شوراها در مجلس یازدهم بطور ویژه تقویت و مورد حمایت قرار گرفت

سید حمیدرضا کاظمی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت؛ به اقدامات مجلس شورای اسلامی در حمایت از شوراها به عنوان نمایندگان مردم در شهر و روستا اشاره کرد و گفت: یکی از ارکان قانون اساسی که مغفول مانده بود بحث شورا بود که  قبل از انقلاب جایگاهی در کشور نداشت و بعد از پیروزی انقلاب در قانون اساسی بعنوان یک جایگاه ویژه در جهت مشارکت مردم برای ساخت کشور دیده شد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس در جهت تقویت جایگاه و نقش شوراها در مدیریت کشور، شهر و روستا بحث اصلاح قانون انتخابات شوراها و مدیریت جامع شهری دنبال کرد و کمیسیون شوراهای مجلس بطور ویژه در دوره دهم و یازدهم مجلس نهایت تلاش خود برای حمایت قانونی از جایگاه شوراها بکار برد.

وی اضافه کرد: جایگاهی که شوراها در مدیریت شهری و روستایی همچنین استانی ایفا می کنند، بسیار ویژه بوده و نقش نظارتی شوراها که با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند، باعث می شود که اداره کشور بخوبی صورت گیرد و نقش مردم در آبادانی کشور پررنگ شود.

کاظمی یادآور شد: برخی اشکالات قانونی در انجام وظیفه شوراها، عملکرد و نظارت شوراها وجود دارد که در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اشکالات آن مرتفع شد. امید است با تصویب این طرح در صحن بتوانیم آثار و نتایج مثبت آن را در مدیریت شهری و روستایی مشاهده کنیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi