شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها باعث نقش آفرینی مردم در انتخاب شهرداران می شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یازدهم، گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها باعث می شود مردم همزمان به شوراها و شهرداران رای می دهند که این تحولی عظیم در بحث شوراها بوده و سبب نقش آفرینی مردم در انتخاب شهرداران می شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109907
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

کرونا :

طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها باعث نقش آفرینی مردم در انتخاب شهرداران می شود

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت؛ با اشاره به پیگری مشکلات شوراها در مجلس یازدهم بویژه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، گفت: این کمیسیون توجه ویژه به بحث شوراها داشت و یکی از مهمترین مسائلی که در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب رسید، طرح مدیریت جامع شهری و روستایی بود که حتی این طرح در جشنواره شهید مدرس به عنوان یکی از طرح های برتر شناخته شد البته این طرح نزدیک به ۲۳۰ ماده است و بندها و تبصره ها به صورت مفصل آمده است.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس یازدهم ادامه داد: یکی از طرح های دیگری که در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس مورد بررسی دقیق قرار گرفته و به تصویب رسید، طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها است که متاسفانه نوبت بررسی آن در صحن فراهم نشده است و در این طرح مردم بصورت غیر مستقیم در انتخاب شهردار نقش ایفا می کنند و به شهردار نیز رای می دهند.

وی افزود: در این طرح افرادی که برای شوراهای شهر نامزد می شوند باید شهردار مدنظر خود را به مردم اعلام کنند. البته شهردار هایی که در فضای انتخابات قرار می گیرند باید تایید صلاحیت بشوند لذا مردم همزمان به شوراها و شهرداران رای می دهند که این تحولی عظیم در بحث شوراها می باشد که در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یازدهم به تصویب رسید.

ابوترابی بیان کرد: البته در بحث شوراها و انتخاب شهرداران در کمیسیون، آسیب شناسی صورت گرفت و مشخص شد که میانگین طول عمر شهرداران نزدیک به دو سال است که باعث عدم ثبات در مدیریت شهری شده و به شهر ها ضربه می زند که با  بررسی فراوان در کمیسیون، در طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها بسیاری از این مشکلات مرتفع شده و تغییرات بنیادین در انتخاب شهردار صورت گرفته و مردم نقش آفرینی بیشتری در مدیریت شهری ایفا خواهند کرد./

جلسه ویژه‌ای با وزرا و مسئولان دستگاه‌های مربوطه برای حل معضل نان برگزار می‌شود
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi