شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

زهره الهیان درگذشت پرویز داوودی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت

نماینده مردم تهران در مجلس با صدور پیامی درگذشت پرویز داوودی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109499
تاریخ انتشار : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲

کرونا :

زهره الهیان درگذشت پرویز داوودی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، زهره الهیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پیامی درگذشت پرویز داوودی را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

باکمال تاثر و تأسف در گذشت استاد فرهیخته انقلابی دکتر پرویز داوودی جامعه علمی و دانشگاهی کشور را در ماتمی اندوهناک فرو برد.

مرحوم دکتر پرویز داوودی را باید پدر اقتصاد اسلامی ایران نامید، او در دهه ۶۰ با اندیشمندانی همچون آیت الله هاشمی شاهرودی، شروع به تدوین آثار برجسته اقتصاد اسلامی همچون مبانی اقتصاد اسلامی و پول در اقتصاد اسلامی در  دفتر همکاری حوزه و دانشگاه کرد.

ایشان به عنوان معاون اقتصادی دکتر نمازی، تحقیقات اقتصادی گسترده‌ای را پایه‌ریزی کرد و از عوامل موثر در کنترل تورم سال ۱۳۷۴ بود.

دکتر داوودی در همکاری با علامه مصباح، گروه اقتصاد موسسه امام خمینی را تأسیس  کرد و رشته فلسفه اقتصاد اسلامی را در موسسه پایه‌گذاری کرد.

هنگامی که  معاون اول رئیس جمهور دولت نهم شد، از ظرفیت محققان اقتصاد اسلامی در تدوین برنامه پنجم توسعه استفاده کرد. در ادامه به عنوان رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری در دولت دهم زمینه تدوین کتاب‌های متعدد شاخص‌های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را فراهم کرد.

دکتر داوودی از اساتید برجسته اقتصاد خرد بود که نه تنها در دانشگاه شهید بهشتی بلکه در سایر مراکز آموزشی شاگردان بسیاری تربیت کرد.

دکتر داوودی شیفته اقتصاد اسلامی بود، خط قرمزش  سفره مردم و آرمانش مقابله با سیاستهای مخرب نئولیبرالهای داخلی بود، در این مسیر حتی از آبروی خود مایه گذاشت افسوس که دولتهای وقت قدر ایشان را ندانستند و به هشدارهای مشفقانه اش گوش ندادند. ایشان درسالهای اخیر با صبر بر درد و رنج بیماری روزگار گذراند.

ساوجبلاغ در بخش کشاورزی ظرفیت بالایی دارد
دنبال کنید

اینجانب مصیبت فقدان این استاد برجسته توانا و محقق که عمر پربرکت خود را در راه گسترش علم و کمک به توسعه همه جانبه کشور سپری کرد، تسلیت گفته و ضمن عرض تسلیت خدمت جامعه علمی کشور، شاگردان و به‌ویژه خانواده محترم شأن، از خداوند بزرگ برای آن فقید سعید غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان معزز صبر و اجر مسالت دارم.

زهره الهیان

نماینده مردم شریف تهران، ری، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس/

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi