پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت توجه مراکز دانشگاهی به دیپلماسی علمی/ عدالت‌خواهی باید بستر گفتمان نخبگانی باشد

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین اعتقاد دارد مراکز دانشگاهی باید به مقوله مغفول مانده دیپلماسی علمی توجه جدی کنند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109448
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

کرونا :

ضرورت توجه مراکز دانشگاهی به دیپلماسی علمی/ عدالت‌خواهی باید بستر گفتمان نخبگانی باشد

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین ظهر امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه) با مسئولان دانشگاه الزهراء دیدار و گفت‌وگو کرد.

نحوه و چگونگی برگزاری همایش بین المللی دیپلماسی زنان در محور مقاومت (در حمایت از زنان و کودکان غزه) و افتتاح نمایشگاه (تصویرگری و نقاشی) در این زمینه موضوع این دیدار بود که از سوی حاضران در نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ابطحی در این دیدار با اشاره به اینکه برگزاری همایش بین المللی خصوصا با محوریت دانشگاه نیازمند همراهی دیگر دانشگاه ها در کشورهای دیگر است، گفت: در واقع شرایط جهانی در حال تغییر است لذا اقداماتمان باید رو به جلو نسبت به قبل متفاوت باشد؛ به عبارتی اکنون نیاز به شبکه سازی است.

وی با بیان اینکه دستیابی به نتایج عملی در پایان این همایش دارای اهمیت دوچندان است، اظهار کرد: در واقع باید به موضوعاتی مانند آموزش زنان در غزه و غیره پرداخته شود و دانشگاه های مشارکت کننده در بازه زمانی مشخصی برای تحقق اهداف پیش بینی شده اقدامات عملی انجام دهند.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین ادامه داد: امروزه همگان اعتراف می کنند که جمهوری اسلامی ایران یکی از بازیگران اصلی منطقه و دنیا محسوب می شود لذا باید اقدامات بنیادی انجام شود؛ به عنوان مثال مراکز دانشگاهی باید به مقوله دیپلماسی علمی که مغفول مانده توجه جدی کنند.

ابطحی در این راستا، افزود: دانشگاه های غربی با راه اندازی مدارس حکمرانی، برای خودشان و دنیا حکمران تربیت می کنند و این مهم در حالیست که ما نیز باید بتوانیم حکمران در تراز انقلاب اسلامی و دنیای اسلام تربیت کنیم.

وی بیان کرد: امروزه شاهد خیرش های مردمی در کشورهای غربی هستیم که منشاء اصلی آنها از دانشگاه ها و مراکز علمی مانند هاروارد و غیره شروع شد؛ در واقع جامعه نخبگانی در دانشگاه ها سبب شدند افکار عمومی دنیا بیدار شود و همه به سمت عدالت خواهی گام بردارند.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین در این راستا، اظهار کرد: بنابراین عدالت خواهی می تواند بستر گفتمانی خوبی برای اقدامات دانشگاهی باشد.

ابطحی گفت: اکنون زمان آن است که به مقوله دشمن شناسی توجه بیشتری شود زیرا دشمنان با تکیه بر ظرفیت های رسانه ای افکار عمومی را منحرف می کنند تا بتوانند دسیسه هایشان را عملیتی کنند.

گفتنی است، در این نشست مسئولان دانشگاه الزهراء نیز موضوعات مورد نظر خود را بیان کردند و به چگونگی و کیفیت برگزاری همایش بین المللی دیپلماسی زنان در محور مقاومت پرداختند./

پایان پیام

چرا شأن اختلاس را حفظ نمی‌کنیم؟
دنبال کنید

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi