پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

قطع ارتباط مکرر چند روزه شهرستان گلشن و بخش مرزی کله‌گان به دلیل نداشتن پل ورودی و راه مناسب

نماینده مردم سراوان، سیب سوران، مهرستان و گلشن در مجلس، گفت: طی سه روز گذشته به صورت مکرر ارتباط شهرستان گلشن و بخش مرزی کله‌گان به دلیل نداشتن پل ورودی و راه مناسب قطع شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109438
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

کرونا :

قطع ارتباط مکرر چند روزه شهرستان گلشن و بخش مرزی کله‌گان به دلیل نداشتن پل ورودی و راه مناسب

ملک فاضلی نماینده مردم سراوان، سیب سوران، مهرستان و گلشن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در خصوص وضعیت مناطق سیل زده در بارندگی‌های اخیر استان سیستان و بلوچستان، گفت: باران در منطقه‌ای مانند سیستان و بلوچستان که همواره در سال‌های گذشته با بحران آب مواجه بوده‌اند رحمت الهی بوده و خوشبختانه مدتی است که بارندگی‌های خوبی را در استان شاهد هستیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر در حوزه انتخابیه خود حضور دارم و شاهد خساراتی هستم که بر اثر سیل به ساختارهای چهارشهرستان وارد شده است، ادامه داد: در شهرستان مرزی گلشن و بخش مرزی کله‌گان خسارت‌ها شدید بوده و ارتباط زمینی و آب و برق بخش کله‌گان با جمعیتی ۹ هزار نفره حدود ۳ شبانه روز قطع بود.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان گلشن دارای رودخانه‌ای بوده که طغیان آن ارتباط این شهرستان با سایر نقاط خصوصا با شهرستان سراوان را قطع می‌کند، عنوان کرد: پل ورودی شهرستان گلشن به دلیل عدم اختصاص و ابلاغ اعتبار مورد نیاز مصوب احداث نشده است.

فاضلی تصریح کرد: برخی از روستاها که در دل رودخانه قرار دارند تقاضا دارند به بالادست سد ماشکید علیا انتقال داده شوند تا درصورت طغیان رودخانه و بروز حادثه دچار آسیب نشوند.

وی افزود: متاسفانه در استان سیستان و بلوچستان که نیازمند آب هستیم در سنوات گذشته پروژه‌های آبخیزداری اجرا نشده و میزان اعتبار آبخیزداری چهار شهرستان حوزه انتخابیه اینجانب صفر بوده است در حالی که تعداد زیادی از روستاهای این شهرستان‌ها با جمعیتی حدود یکصد هزار نفر براساس آبخیزداری شکل گرفته است.

یوم الله ۱۳ آبان موجب شکل گیری ریشه و هویت تنومند انقلاب اسلامی شد
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه مطالعات اولیه چگونگی اجرای پروژه‌های آبخیزداری در حوزه انتخابیه من صورت نگرفته است، ادامه داد: با درخواست‌های مکرر اینجانب تنها مطالعات ۱۰ درصد مناطق انجام شده تا بتوانند طرح و برنامه‌ای برای دریافت اعتبارات داشته باشند. در شهرستان سراوان ۲۰ رشته قنات با قدمت بسیار زیاد داریم که ۱۰ رشته آن در اثر خشکسالی‌های باغات مردم و سیل‌بندها خشک شده‌اند و با آبخیزداری صحیح می‌توانستیم از این اتفاق جلوگیری کنیم.

فاضلی با تاکید بر اینکه خسارت وارده به خانه‌های خشت و گلی پرداخت شود، عنوان کرد: در سه سال اخیر سیل‌های موسمی به خانه‌های مردم و اراضی کشاورزی خسارت وارد و گزارش آن نیز تهیه شده اما متاسفانه پولی جهت جبران خسارت پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه در روستاهای نامبرده طی سه سال گذشته به دلیل سیل باغات مردم و سیلبندان‌ها نیز از بین رفته‌اند، تصریح کرد: مسئولین کشوری، استانی و نمایندگان مجلس در مناطق سیل زده حاضر شدند اما اعتباری که مشکل مردم را برطرف کنند پرداخت نشده است.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس با اشاره به اینکه امروز ده‌ها تلفن از مردم خسارت دیده دریافت کرده‌ام و در برخی از روستاها هلال احمر نتوانسته است چادر و کمک های امدادی را به دست مردم سیل زده برساند، افزود: شایسته نیست در استانی که یک قطه آب حیاتی بوده سالانه میلیاردها متر مکعب آب حاصل از بارندگی‌ها از دسترس خارج و وارد کشور پاکستان شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi