پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

روزهای آینده روزهای سختی برای رژیم صهیونیستی خواهد بود

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: چگونگی پاسخ به رژیم صهیونسیتی در میدان تعریف شده و در میدان روشن خواهد و روزهای آینده برای اسراییل روزهای سختی خواهد بود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109141
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

کرونا :

روزهای آینده روزهای سختی برای رژیم صهیونیستی خواهد بود

به گزارش خبرنگار اعزامی کرونا به نقل از خانه ملت به سوریه- وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه طی نشست خبری مشترکی در محل وزارت خارجه سوریه و با حضور خبرنگاران سوری و ایرانی شرکت کردند.

فیصل مقداد در این نشست با اشاره به رفتار های ماجراجویانه رژیم صهیونیستی در منطقه و جنایات جنگی در غزه گفت: ما مواضع انسانی خود را در مورد حمله به ساختمان کنسولی ایران اعلام کردیم.

وزیر خارجه سوریه بیان کرد: رژیم صهیونیستی همه ارزش های انسانی را نقض کرده و ما به یاد نداریم اماکنی مثل سفارت خانه ها که مورد حمایت بین المللی است مورد حمله قرار بگیرد اما این رژیم جنایتکار که بر اساس نفرت و کینه و تجاوز بنا شده پا را از همه قوانین فراتر گذاشته است.

وی افزود: کودکان فلسطینی نیز از جنایت های رژیم صهیونیستی در امان نبودند این رژیم تصمیم گرفته یک نسل کشی در فلسطین راه اندازی کند، این اتفاقاتی که در غزه در حال وقوع است اگر نسل کشی نیست پس چیست؟ غربی ها رفتار منافق گونه ای دارند و آمریکا با حمایت های خود مسئول همه این جنایت ها است، برخی کشورهای به دنبال راهکار دو دولتی هستند اما صهیونیست ها این را هم قبول ندارند و همه چیز را می خواهند.

وی تصریح کرد: ما خواستار توقف فوری جنایات هستیم، برخی ادعا می کنند به دنبال توسعه جنگ نیستند اما کارهایی می‌ کنند که این جنگ هر لحظه توسعه یابد و حمله به کنسولگری ایران مخالف اخلاق انسانی و قوانین جهانی بود.

وزیر خارجه سوریه در پاسخ به سوالی در خصوص لزوم مقابله و پاسخگویی به رفتارهای رژیم صهیونیستی گفت: از زمان تشکیل اسرائیل شاهد بودیم جنایات این رژیم تداوم داشته و اطمینان دارم کشورهای حامی این رژیم مثل آمریکا به حمایت های خود افتخار نمی کنند و جا دارد به روح شهدایی که زندگی خود را پای مقاومت گذاشتند درود بفرستیم، ما نباید با رژیم صهیونیستی با منطق شکست و پیروزی برخورد کنیم، نبرد ما با رژیم صهیونیستی یک نبرد برای وجود این رژیم است و بهای سنگینی برای آن دادیم، اقدام مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی یک اقدام سرنوشت ساز بود و به نظر نشان دهنده شکست رژیم صهیونیستی چرا که این رژیم با رفتارهای جنون آمیز می خواهد به شهروندان نشان دهد می‌تواند امنیت خود را حفظ کند.

نهضت راه روستایی در خراسان شمالی طی سال جاری/ لزوم ایجاد مجتمع آب‌رسانی در گیفان
دنبال کنید

وی ادامه داد: چه در مورد حمله به ساختمان کنسولی ایران سخن بگوییم چه نگوییم، این سوال مطرح است که چرا رژیم صهیونیستی حملات خود علیه سوریه را افزایش داده است، خیلی وقت ها ما اقدامی می کنیم اما در رسانه مطرح نمی شود، سوریه همواره از مقاومت و مسأله فلسطین حمایت می‌کند.

 

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان نیز با اشاره به دیدارهای خود با مقامات دمشق گفت: سوریه در خط مقدم مقاومت است و مشورت با آقای مقداد همواره مورد توجه جدی ما قرار دارد، ما در روزهای گذشته در تهران میزبان آقای هنیه معاون سیاسی حماس و آقای نخاله رئیس جهاد اسلامی فلسطین بودیم و با حضور رهبران مهم و عالی رتبه فلسطین گفت و گوهای مهمی در تهران صورت گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: همانطور که آقای مقداد هم اشاره کردند رژیم صهیونیستی با ورود به هفتمین ماه جنگ علیه غزه به جنایات ترکیبی خود با حمایت آمریکا ادامه می‌دهد. جنایت جنگی رژیم صهیونیستی با استفاده از هواپیما و موشک‌های ساخت آمریکا علیه کنسولگری ایران در دمشق صفحه جدیدی از نقض حقوق بین الملل و مصونیت های افراد و اماکن دیپلماتیک در جهان دارد.

وزیر خارجه تصریح کرد: ساعتی پس از حمله تروریستی به ساختمان کنسول ایران در دمشق جلسه شورای عالی امنیت ملی ایران تشکیل شد و می‌خواهم از دمشق اعلام کنم آمریکا در این حادثه تروریستی مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه رژیم اسرائیل تنبیه خواهد شد خاطرنشان کرد: عدم موافقت آمریکا و دو کشور اروپایی برای صدور بیانیه برای محکومیت حمله به ساختمان کنسولی ایران نشان دهنده پیامی بود و آمریکا باید برای این اتفاق پاسخگو باشد.

هلال احمر کرمان پیکر یک خانم از رودخانه کوهپایه بیرون کشید
دنبال کنید

امیرعبداللهیان تاکید کرد: امنیت سوریه را امنیت منطقه می دانیم و به تلاش های خود برای توقف نسل کشی و جنایات جنگی در سراسر فلسطین و غزه و توقف کوچاندن اجباری مردم فلسطین به صحرای مصر و اردن ادامه می دهیم .

وزیر خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت تاریخی قرار دارد، رژیمی که قادر نیست در مقابل یک گروه در محاصره پیروز شود قطعاً قادر به جنگ با لبنان و سوریه بزرگ نخواهد بود، هیچ پیروزی ای برای رژیم صهیونیستی در جنگ غزه متصور نیستیم ضمن اینکه روزهای آینده برای اسرائیل روزهای سختی خواهد بود.

وی با تاکید بر نقش آمریکا در جنایت حمله به ساختمان کنسولی ایران در دمشق گفت: در گفت و گو با مقامات غربی به آنها گفتم تصور کنید در اوکراین یک سفارت غربی مورد حمله قرار می‌گرفت ،در آن زمان واکنش غربی ها چه بود؟ چرا دولت آمریکا حمله به یک مکان دیپلماتیک را که نقض حقوق بین‌الملل است محکوم نکرد، به نظر می رسد نتانیاهو بدون چراغ سبز آمریکا قادر به چنین کاری نبود هرچند آمریکا ادعای دیگری دارد، اینکه آمریکا چنین جنایتی را محکوم نمی‌کند آیا نمی توان به معنای تشویق رژیم صهیونیستی برای ارتکاب جرایمی علیه مکان های دیپلماتیک باشد؟ رژیم اسرائیل در مقابل غزه در محاصره و در باتلاق شش ماهه گرفتار شده و اعلام می کند توان مقابله ندارد.

وی تصریح کرد: از توجه و همبستگی رئیس جمهور، وزیر خارجه، نخست وزیر، رئیس مجلس و همه مقامات کشوری و لشکری سوریه که همبستگی و حمایت خود را از ایران و فعالیت های دیپلماتیک و مستشاری نیرو های نظامی ضد تروریست ایران اعلام حمایت کردند تشکر می‌کنم، در این حادثه تعدادی از اتباع سوریه نیز به شهادت رسیدن و ما با بازماندگان نیز ابراز همدردی می کنیم و برای همکار خود که در حمله دچار جراحت شدید شدند و یک پای خود را از دست دادند نیز آرزوی سلامت و صحت دارم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi