پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

توضیحات بیگی‌نژاد درباره اظهارات وزیر نفت پیرو سوخت گیری در سال جدید؛ روال قبلی عرضه سوخت ادامه دارد/الزام به استفاده افراد از کارت سوخت برای رسیدن به حداقل یک داده درست است نه اینکه فشاری بر مردم تحمیل شود

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درباره اظهارات وزیر نفت مبنی بر تکلیف بودجه ای مجلس، پیرو عملیات سوخت گیری با کارت سوخت شخصی در سال جدید، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: الزام به استفاده افراد از کارت سوخت برای رسیدن به حداقل داده های درست است نه اینکه فشاری بر مردم تحمیل شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109001
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵

کرونا :

توضیحات بیگی‌نژاد درباره اظهارات وزیر نفت پیرو سوخت گیری در سال جدید؛ روال قبلی عرضه سوخت ادامه دارد/الزام به استفاده افراد از کارت سوخت برای رسیدن به حداقل یک داده درست است نه اینکه فشاری بر مردم تحمیل شود
بیگی نژاد

هادی بیگی نژاد در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به اظهارات وزیر نفت مبنی بر اینکه «براساس تکلیف بودجه ای مجلس، در سال جدید ۹۵ درصد عملیات سوخت گیری با کارت سوخت شخصی انجام می شود» گفت: وزیر نفت باید پیش از طرح این موضوع، تمامی جوانب مصوبه مجلس را بیان می کرد و پس از آن به برنامه وزارت نفت اشاره می کرد پیرو این تصمیم قرار نیست به مردم فشاری وارد شود. به واقع کارت سوخت به مردم داده می شود که از آن استفاده شود و نه اینکه شرایط دیگری را پیدا کند.براساس بودجه امسال و سال گذشته عنوان شده که افراد باید برای سوخت گیری از کارت شخصی خود استفاده کنند این موضوع به این دلیل در مجلس مصوب شد که معلوم شود چه کسانی از سوخت کشور استفاده می کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارقام بالای ارائه یارانه بنزین و گازوئیل در کشور، گفت: از این رو اگر بخواهیم بدانیم چه کسی از این انرژی استفاده می کند و یا اینکه بدانیم افراد این سوخت را برای خود استفاده می کنند و یا قاچاق می شود، باید کنترلی بر این مسئله اعمال می کردیم چراکه قصد نداشتیم قیمت سوخت را نیز تغییر دهیم.

بیگی نژاد با اشاره به نکاتی درباره مصوبه مجلس، بیان کرد:به واقع این مصوبه بندهای دیگری هم دارد که  مجلس با آن موافقت کرد. به عنوان مثال پیش از تصویب این موضوع، مصوب شد که باید زیر ساخت ها لازم تامین شود و برای ارائه کارت سوخت المثنی از سوی وزارت نفت تدابیری اتخاذ شود.

۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل کنارگذر ایوان نیاز است
دنبال کنید

وی تاکید کرد: همچنین باید به میزان ۵ درصد؛ برای افرادی که به عنوان مثال کارت سوخت خود را در منزل جا گذاشته و برای سوخت گیری کارت سوخت ندارند، ظرفیت قائل شویم،لذا باید برای این مسائل هم راهکاری وجود داشته باشد. بنابراین اظهارات وزیر نفت تنها به یک موضوع منتهی شده و باید به صورت کلی به این مصوبه نگاه کرد . همچنین وزارت نفت می بایست یک برنامه منسجمی را در این بخش مدنظر قرار دهد.

بیگی نژاد با بیان اینکه متاسفانه وزیر نفت به یک بخش از موضوعات منتهی به این مصوبه اشاره کرده است، بیان کرد: ازاین رو بنده امروز با وزارتخانه فوق تماس گرفته و خواستار این شدم که وزیر نفت تمامی بخش های مصوبه مجلس را تشریح کند تا جامعه احساس خطری در این بخش نداشته باشد چراکه قرار نیست اتفاقی خاصی رخ دهد و فقط اشاره شده که اشخاص باید از کارت شخصی خود استفاده کنند تا جلوی قاچاق سوخت گرفته شود و اگر هم سوخت مورد نیاز خودرویی کم آورد، کارت سوخت جایگاه براساس شناسایی فردی ،مورد استفاده قرار گیرد.

بیگی نژاد در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر خودرویی برای مسافت های طولانی سقف پیش بینی شده سوختی را رد کرد و نیاز به سوخت داشت چگونه باید مشکل خود را برطرف کند؟ آیا افراد در این شرایط می توانند از کارت سوخت جایگاه استفاده کنند؟ گفت: فعلا روال، روال قبلی است همچنین وزیر نفت تاکید داشته  که طبق مصوبه مجلس، مردم باید از کارت شخصی خودشان استفاده کنند لذا تا همین میزان به موضوع فوق اشاره شده استبنابراین باید برای خودروهایی که مصرف بیش از سقف دارند، راهی وجود داشته باشد و نمی شود به اصطلاح راه را برای آنها بست.

ضرورت نگاه ویژه به جامعه ایثارگران در برنامه هفتم توسعه
دنبال کنید

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مجلس طی دو سال گذشته مصوبه مطروحه را در بودجه پیش بینی می کند، بیان کرد: مجلس در راستای این مصوبه اصرار دارد که وزارت نفت جامعه آماری خود را درست کند تا اگر تصمیماتی گرفته شد، مشخص شود قرار است با چه جامعه آماری کارها پیش برود و اینکه چه کسانی از سوخت استفاده می کنند. متاسفانه وزارت نفت در این بخش هیچ جامعه آماری مناسبی ندارد. الزام به استفاده افراد از کارت سوخت برای رسیدن به حداقل داده درست است نه اینکه فشاری بر مردم تحمیل شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi