شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشارکت مردم در اقتصاد یعنی بهبود وضعیت معیشتی عموم جامعه/صف های طویل خرید گوشت و مرغ نتیجه انحصاری بودن اقتصاد کشور است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دولتی بودن اقتصاد را مسیری برای تنزل آن دانست و گفت: اقتصادی که به نام مردم گره زده می‌شود باید خود را در سفره های آنان نشان دهد، مشارکت مردم در اقتصاد یعنی بهبود وضعیت معیشتی عموم جامعه.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 108795
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶

کرونا :

مشارکت مردم در اقتصاد یعنی بهبود وضعیت معیشتی عموم جامعه/صف های طویل خرید گوشت و مرغ نتیجه انحصاری بودن اقتصاد کشور است

معین الدین سعیدی در گفت وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در خصوص تحقق شعار سال جاری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: هر ساله معظم له در شروع سال نو دغدغه‌های کشور را در قالب پیام نوروزی خدمت تمام آحاد ملت شریف ایران عنوان می‌کند تا شاید سرلوحه برنامه مسئولان اجرایی قرار بگیرد.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه بسیاری از نگاه‌ها به پیام‌های نوروزی بیشتر نگاه کلیشه‌ای هستند، افزود: تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری باید از سربرگ اداره ها و بیلبوردهای شهر خارج شود و در قالب عمل در بهبود وضعیت معیشتی مردم خود را نشان دهد، آنچه امروز شاهد آن هستیم تضاد ماهوی با زندگی معیشتی مردم دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در عمل کمتر شاهد بهره گیری از مشارکت مردم در حوزه‌های اقتصادی هستیم، یادآور شد: اگر دولت تمایلی به مشارکت حضور مردم در مسائل اقتصادی دارد باید زمینه و بسترهای لازم برای حضور آنها را فراهم کند، به لحاظ قانونی مواد مختلفی داریم که شامل مشارکت مردمی می شود اما متاسفانه برخی نگاه‌های بخش های مانع از حضور مردم در عرصه مشارکت اقتصادی می‌شود و بعضا سنگ اندازی‌ها نیز در قالب موانع در این مسیر وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از مباحث مالیاتی که تهدیدی برای تولید محصولات ملی شده است، اظهار کرد: عدم پرداخت مزایا و تسهیلات مالیاتی مانع از تولید و افزایش اشتغالزایی شده است بعضا طی چند سال اخیر به دلیل تحریم‌های خارجی شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانجات بودیم و عدم وجود حمایت‌های دولتی بر گسترش این تعطیلات دامن زده است.

ضرورت کمک اعتباری و بودجه ای برای تجهیز بیمارستان های استان لرستان
دنبال کنید

سعیدی با تاکید بر اینکه کارگران چرخ‌های تولید را به حرکت در می‌آورند، یادآور شد: جهش تولید در شرایطی ممکن خواهد بود که کارگران از حداقل های زندگی بهره لازم را داشته باشند، بارها مسئله معیشت این گروه با عناوین مختلف مطرح شد اما هنوز فاصله تاریخی بین حقوق و دستمزد این گروه با تورم وجود دارد، در چنین شرایطی چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم رشد تولید به واسطه مردم رخ دهد، مسئولان اجرایی باید رهنمودهای معظم له را در برنامه‌های اجرایی خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم در شعار سال کارگران به عنوان مهره های اصلی تولید نقش اساسی در اقتصاد داشته‌اند دیده شوند، یادآور شد: افزایش حقوق کارگران باید بر مبنای تورم باشد و متاسفانه عملا شاهد چنین مهمی در پایان سال نیستیم. این مسائل نشان می‌دهد رونق تولید با مشارکت مردم هنوز در دستور کار مسئولان اجرایی قرار نگرفته است، امیدواریم با تعیین شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردمی تلنگری به تمام مسئولان اجرایی وارد شود و زمینه‌های واقعی مشارکت مردم در تولید بیشتر شود.

سعیدی با انتقاد از مهاجرت بسیاری از کارآفرینان از کشور، اظهار کرد: دولت باید حمایت لازم از کارآفرینان را داشته باشد تا مسیر بازگشت آنها به کشور هموار گردد، از سوی دیگر مجلس با تصویب قوانین کارآمد همچون قانون جهش تولید مسکن برای انبوه سازی ساخت و ساز و قانون صدور مجوزهای کسب و کارها فرآیند صدور مجوز تولید محصولات داخلی از قید و بند بروکراسی های اداری خلاص کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دولتی بودن اقتصاد را مسیری برای تنزل آن دانست و تصریح کرد: اقتصادی که به نام مردم گره زده می‌شود باید خود را در سفره های آنان نشان دهد نه بلای جان مردم باشد. مقام معظم رهبری با این نامگذاری حکیمانه هر سال صفهای طویل خرید گوشت و مرغ و انحصار بودن اقتصاد کشور را به مسئولان گوشزد می‌کنند، مشارکت مردم در اقتصاد یعنی بهبود وضعیت معیشتی عموم جامعه./

ترافیک سنگین در محورهای شمالی کشور/ افزایش ۱۱.۳ درصدی تردد در محورهای برون شهری
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi