شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

عنابستانی: مجلس با تنقیح قوانین کارآمد می‌تواند مسیر تحقق شعار امسال را هموار کند

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید در سال جاری خود را از تولید جدا کند؛ گفت: قطعا دولت باید در سال ۱۴۰۳ کاملاً از مسئله تولید به ویژه تولید خودرو کنار برود و سهام دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا را به بخش خصوصی واگذار کند و صرفا نقش تسهیلگری را داشته باشد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 108645
تاریخ انتشار : جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲

کرونا :

عنابستانی: مجلس با تنقیح قوانین کارآمد می‌تواند مسیر تحقق شعار امسال را هموار کند
عنابستانی

علی اصغر عنابستانی نماینده در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در خصوص نامگذاری امسال به سال «جهش تولید با مشارکت مردمی»، گفت: در واقع باید از هوشمندی و زیرکی مقام معظم رهبری به دلیل نامگذاری شعار سال تقدیر و تشکر کرد؛ امیدواریم این نامگذاری‌ در سال جدید سرلوحه برنامه‌های‌ مسئولان قرار بگیرد.

نماینده مردم جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مقاومت دولت‌ها از مشارکت مردم در امور اقتصادی افزود: دولت‌ها به لحاظ ساختاری، سیستمی نسبت به مشارکت مردم در امور مختلف همیشه مقاومت داشته و دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامگذاری امسال به مردمی بودن دولت اشاره دارد، گفت: رهبر فرزانه انقلاب با نامگذاری امسال به سال جهش تولید با مشارکت مردم در تولید تاکید داشتند که حس مالکیت مردم در تمام امور اقتصادی گرفته تا سیاسی را یادآور شدند.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه نباید فقط حضور مردم را در روز انتخابات پررنگ کرد؛ یادآور شد: حضور مردم را باید در تمام عرصه‌ها تقویت کرد و تنها در مواقع انتخابات به حضور آنها پای صندوق‌های رای اکتفا نکنیم؛ باید مردم کشور را از آن خود دانسته و خودشان را شریک اداره امور کشور با دولتمردان بدانند؛ این اعتماد جلب نمی‌شود مگر زمانی که مسئولان زمینه حضور فعالیت مردم را در کشور فراهم کنند.

 وی با بیان اینکه مجلس در قانون صدور مجوزها شرایط را برای حضور کسب و کارهای مختلف فراهم کرد؛ گفت: دولت باید زمینه حضور مردم را در تمام عرصه‌ها فراهم کند از مداخله گری‌های بی مورد دوری کرده و تنها نقش راهبری، نظارت، حمایت و تسهیل‌گری خود را ایفا کند.

عنابستانی با بیان اینکه دولت باید دخالت خود را در تولید به حداقل ممکن برساند، ادامه داد: تا زمانی که دولت نقش اجرایی در مسائل مختلف داشته باشد و خود را برتر از مردم یا تولید کنندگان بداند، نه تنها منجر به مداخله در تمام امور می‌شود بلکه مشارکت مردمی نیز شکل نخواهد گرفت.

بررسی جزئیات ۲ لایحه عفاف و حجاب و ارتقای امنیت زنان در نشست محمدبیگی با بانوان فعال استان قزوین
دنبال کنید

رییس کمیته اشتغال کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشوری همچون آمریکا اقتصاد مردمی دارد؛ یادآور شد: در کشورهای پیشرفته‌ای همچون آمریکا که بزرگترین کشور صنعتی دنیا محسوب می‌شود وزارت صنایع، سازمان یا ساختاری به نام وزارتخانه ندارد همچنین دولت کاملاً بی‌طرفانه است و فقط نقش تسهیل گری در اداره کشور را ایفا می‌کند.

 عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید در سال جاری خود را از تولید جدا کند؛ اظهار داشت: قطعا دولت باید در سال ۱۴۰۳ کاملاً از مسئله تولید به ویژه تولید خودرو کنار برود و سهام دو شرکت خودرو سازی ایران خودرو و سایپا را به بخش خصوصی واگذار کند و صرفا نقش تسهیلگری را داشته باشد و اجازه دهد تا در بازار خودرو داخلی با خودروی خارجی رقابت ایجاد شود و با تعرفه گذاری از تولید داخل حمایت کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مشارکت مردم در تولید با شعار عملیاتی نمی‌شود، اظهار داشت: بی‌تردید عدم نظارت، کنترل و تغییر بخشنامه‌ها منجر به حداقل کنترل و نظارت می‌شود با این گونه اتفاقات مشارکت مردمی نیز در تولید شکل می‌گیرد.

عنابستانی با تاکید بر اینکه دولت باید از تمام ابزار خود برای تحقق شعار سال بهره بگیرد، تصریح کرد: دولت باید از ابزارهای مالی، مجوزها، تسهیلات و… در اختیار مردم قرار دهد و همچنین نهادهای نیمه دولتی و مجموعه‌های عمومی مانند ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، حتی سازمان‌های بازنشستگی، بنگاه‌ها، بانک‌ها و سایر دستگاه‌های دیگر که به نحوی در مسئله تولید دخالت دارند حضور مردم پررنگ شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مردم باید کشور را از آن خود بدانند، گفت: مشارکت زمانی معنا پیدا می‌کند که مردم اقتصاد را از خود بدانند و به دولتمردان اعتماد کنند، بی تردید سال ۱۴۰۳ سال ویژه‌ای برای دولتمردان است تا از این نامگذاری بهره خوبی ببرند.

عنابستانی در پایان با بیان اینکه مجلس با تنقیح قوانین کارآمد می‌تواند مسیر تحقق شعار امسال را هموار کند؛ اظهار داشت: هر قانونی که دست مردم را برای مشارکت می‌بندند و به اسم نظارت دخالت ایجاد می‌کند، مجلس می‌تواند این قوانین را نقض کرده و ساده سازی کند چرا که اداره امور کشور باید به روان‌ترین شکل ممکن انجام شود تا مردم مانعی در مقابل خود نبینند./

ضرورت حفظ شعب شهرستانی دانشگاه پیام نور در هرمزگان
دنبال کنید

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi