شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

شاکری: شرکت‌های دانش بنیان نمونه بارز مشاکت مردم در اقتصاد کشور هستند

عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم با بیان اینکه راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان نقش پررنگی در رونق اقتصادی کشور خواهد داشت، گفت: راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان با هدف ایجاد کسب و کارهای کوچک به واسطه جوانان نیازمند اخذ وام و حمایت فروش محصولات تولید شده است؛ بی تردید بانک‌ها باید در این زمینه باید نقش بی‌بدیلی را ایفا کنند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 108630
تاریخ انتشار : جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹

کرونا :

شاکری: شرکت‌های دانش بنیان نمونه بارز مشاکت مردم در اقتصاد کشور هستند
شاکری

اقبال شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت ضمن تبریک سال نو به تمام ملت شریف ایران در خصوص تحقق شعار سال؛ گفت: اقتصاد مبحث اصلی کشور و بهبود وضعیت اقتصادی دغدغه عموم جامعه است؛ طی چند سال گذشته مقام معظم رهبری به این مسئله تاکید بسیار داشته و با نامگذاری هر سال با شعاری اقتصادی بهبود شرایط معیشتی مردم را به آحاد مسئولان به ویژه تیم اقتصادی کشور سفارش می کنند.

نماینده مردم ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بهبود وضعیت اقتصادی جزو اولویت‌های نخستین کشور محسوب می‌شود، افزود: سه مولفه اشتغال، معیشت و مسکن از اولویت‌های نخستین جامعه ایرانی است که هر سه مورد آنها در ارتباط مستقیم با تولید هستند.

عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم با اشاره به مردمی سازی اقتصاد در برنامه هفتم توسعه؛ اظهار داشت: نمایندگان در بررسی برنامه هفتم توسعه امکان مشارکت مردم را در فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی فراهم کردند و تلاش نموده تا این مهم محقق شود.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در تولید به دو صورت ممکن خواهد بود، یادآور شد: مشارکت مردم در اقتصاد در دو حالت انجام می‌پذیرد نخست در حوزه کسب و کارهای خرد، کوچک و خانگی است یا به صورت گسترده در قالب شرکت‌های دانش بنیان پا به عرصه اقتصاد می‌گذارند.

شاکری با بیان اینکه در حوزه کسب و کارهای خرد و خانگی بانک‌ها باید تمام قد برای حمایت از فعالان این عرصه پا به میدان بگذارند، گفت: با توجه به کوتاهی که بانک‌ها در عرصه پرداخت تسهیلات داشتند باید معاون اول رییس جمهور مستقیما به این مسئله ورود جدی داشته باشد چرا که عدم پرداخت وام‌های کوچک برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک و خانگی تاثیری مستقیم در کاهش مشارکت عمومی مردم در اقتصاد خواهد داشت.

امکانات شهرداری پاسخگوی جمعیت ۲۰۰ هزار نفری نیست
دنبال کنید

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان نقش پررنگی در رونق اقتصادی کشور خواهد داشت تاکید کرد: راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان با هدف رونق کسب و کارهای کوچک به واسطه جوانان نیازمند اخذ وام و حمایت فروش محصولات تولید شده است؛ بی تردید بانک‌ها در این زمینه باید نقش بی‌بدیلی را ایفا کنند.

شاکری در ادامه با تاکید بر اینکه مسئولان و متولیان امر به تولید کالاهای داخلی همت بگمارند، اظهار داشت: در کنار تقویت تولید کالاهای داخلی باید شاهد تقویت شرکت‌های خصوصی نیز باشیم به گونه‌ای که بخشی از اقتصاد کشور به واسطه همین شرکت‌ها رونق می‌گیرد.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات چندین باره معظم له مبنی بر حمایت از شرکت‌های خصوصی، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب و دولت در سال ۱۴۰۲ حمایت خود را از شرکت‌های خصوصی اعلام کردند و روز گذشته رئیس جمهور در سخنرانی خود تاکید داشتند دولت به هیچ عنوان نباید رقیب بخش خصوصی باشد، اما در واقعیت متاسفانه شاهد چنین مهمی هستیم؛ شرکت‌های دولتی رقیب بلامنازع و بدون هماورد بخش خصوصی هستند این مسئله نه تنها منجر می‌شود شرکت‌های بزرگ خصوصی از بین بروند بلکه در بسیاری موارد شاهد خرد شدن آنها نیز هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم از بین رفتن شرکت‌های بزرگ خصوصی را به ضرر کشور دانست و گفت: کوچک شدن شرکت‌های بزرگ توان مقابله و رقابت آنها را با همتایان بین‌المللی می‌گیرد این مسئله باید در دو قانون اصلاح شود؛ در مرحله نخست قانون شهرداری‌ها باید تغییر کند چراکه این نهاد مردمی پروژه‌ها را به شرکت‌های خود و یا غیردولتی که نیاز به مناقصه ندارند واگذار می‌کنند؛ از طرفی باید قانون مناقصه تغییر کند و تدابیری برای آنها اندیشیده شود تا در مرحله نخست فراخوان، فقط برای شرکت‌های خصوصی باشد و با اصلاح قانون مناقصه مسیر نجات شرکت‌های خصوصی کوچک فراهم می‌شود.

دوره سواد آموزی در خراسان شمالی جایگاه خوبی در سطح ملی و استانی دارد/ بهره‌برداری از ۵۰ کلاس درس در مهرماه ۱۴۰۲
دنبال کنید

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نباید شرکت‌های دولتی و غیر دولتی رقیب بخش خصوصی باشند، اظهار داشت:شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود تا مردم قدرت سرمایه گذاری در بخش‌های خصوصی را داشته باشند، متاسفانه امروز کسانی که سرمایه اندک دارند اقدام به سرمایه گذاری در بخش تولیدی می‌کنند همین مسئله منجر به گلایه مندی عموم سرمایه گذاران  است که در این زمینه بین مردم تبعیض قائل می‌شوند.

شاکری با انتقاد از واردات کالا آن را ضربه محکمی بر اقتصاد کشور دانست و گفت: اگر به هر دلیلی اقدام به واردات کالا یا حمایت از تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران خارجی کنیم تمام امتیازاتی که به آنها می‌دهیم‌ باید همانند آن را در تولیدات داخلی مد نظر قرار داده و به تولیدکنندگان داخلی نیز ارائه دهیم.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه اگر موارد عنوان شده در تولید رعایت شود به جهش تولیدات داخلی در حد ایده آل دست خواهیم یافت، اظهار داشت: مجلس از حوزه قانونگذاری و اجرای قوانین می تواند نقش بی بدیلی در حوزه اقتصادی داشته باشد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi