شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

نیل به اهداف قانون جوانی جمعیت نیاز به زمان دارد/ ۲۱ چالش برای رشد جمعیت شناسایی شد

رئیس فراکسیون جمعیت و خانواده در قوه مقننه با تاکید بر اینکه میخ قانون جوانی جمعیت در مجلس یازدهم محکم کوبیده شده، گفت: قضاوت در خصوص پیامد قانون جوانی جمعیت بسیار زود است، باید چند سال از عملیاتی شدن این قانون بگذرد تا نتایج مطلوب آن را در حوزه رشد جمعیت شاهد باشیم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 108542
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

کرونا :

نیل به اهداف قانون جوانی جمعیت نیاز به زمان دارد/ ۲۱ چالش برای رشد جمعیت شناسایی شد

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد کاهش موالید در سال ۱۴۰۲، گفت: قانونی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در طولانی مدت اثر گذار است، پروژه جنگ جمعیتی از سال ۱۳۰۷ در ایران به تحریک فراماسون‌های آن زمان ایجاد شد که بنیادهای صهیونیستی پشت پرده این موضوع بوده و هستند که حدود ۹۵ سال بر طبل بر جنگ جمعیتی کوبیدند.

نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۰ با تصویب قانون جوانی جمعیت توانستیم ریل گذاری درستی در حوزه جمعیت داشته باشیم، افزود: قانون جوانی جمعیت ۷۳ ماده یا واگن قطار دارد که باید یک به یک راه اندازی شود، در حال حاضر نیمی از این قانون هنوز به مرحله عملیاتی شدن نرسیده است.

محمدبیگی با تاکید بر اینکه میخ قانون جوانی جمعیت در مجلس یازدهم محکم کوبیده شده، اظهار داشت: قضاوت در خصوص پیامد قانون جوانی جمعیت بسیار زود است، باید چند سال  از عملیاتی شدن این قانون بگذرد تا نتایج مطلوب آن را در حوزه رشد جمعیت شاهد باشیم، اگر قانون تاکنون بی نتیجه بود بر طبل بی تاثیری آن نمی‌کوبیدند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه امسال کمترین تعداد تولد در کشور به ثبت رسیده است، آیا مشوق‌های افزایش باید ادامه داشته باشد؟ یادآور شد: بندهای قانون جوانی جمعیت مشوق نیستند، حدود ۲۱ چالش برای افزایش جمعیت شناسایی کرده‌ایم که همگی مسیرهای مطلوبی در جهت حل مسئله و رفع موانع فرزندآوری بود، البته هنوز تا مشوق‌ها فاصله بسیار زیادی داریم و در واقع باید این قوانین ادامه داشته باشد تا به مشوق‌های مناسب دست پیدا کنیم. 

آغاز خرید انار در یزد
دنبال کنید

وی با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اولین قانون در آغاز حکمرانی جمعیت در کشور است، تصریح کرد: امیدواریم مجلس قوانین جدیدی را در حمایت از فرزندآوری و تحکیم بنیان خانواده تصویب کند، به نظر می‌رسد اگر بیمه زنان خانه‌دار در مجلس دوازدهم عملیاتی و قانونی شود یکی از بهترین مشوق‌ها است  می‌تواند برای حوزه تکریم مادری و همسری باشد.

رئیس فراکسیون جمعیت و خانواده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۳۰ الی۵۰ درصد قانون جوانی جمعیت در حال اجرا است، افزود: درجه اجرای قانون جوانی جمعیت از صفر تا ۱۰۰ متغیر است، برخی مواد قوانین فقط ۵ درصد آن عملیاتی شده و بخشی از مواد آن بیش از ۳۰ درصد به مرحله اجرا رسیده است، با تمام این تفاسیر باید در مجلس دوازدهم درصد اجرایی شدن آن به لحاظ کمی و کیفی افزایش یابد.

محمدبیگی با انتقاد از عدم همکاری سازمان برنامه و بودجه در اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: مهمترین مانع اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده عدم تعامل سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز است که قطعاً در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد و در مجلس دوازدهم خلأهای این قانون بررسی خواهد شد./ 

پایان پیام

 

 

 

 

 

 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi