پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

عضویت ایران در شانگ‌های و بریکس؛ نقطه عطف دیپلماسی دولت در سال 1402

عضو هئیت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نقطه قوت دولت و وزارت امور خارجه در سال ۱۴۰۲، عضویت ایران در سازمان‌های مهم شانگ های و بریکس بود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 108514
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

کرونا :

عضویت ایران در شانگ‌های و بریکس؛ نقطه عطف دیپلماسی دولت در سال 1402
رضازاده

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: عملکرد دولت و به ویژه دستگاه دیپلماسی کشورمان در سال ۱۴۰۲ در دو بعد قابل بررسی است.

وی ادامه داد: بعد اول در ارتباط با کشورهای همسایه است که جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با کشورهایی مانند آذربایجان، ترکیه، عراق، عربستان، امارات و قطر ارتباط خوبی داشت و توانست روابط سیاسی خود را با این کشورها توسعه دهد. مخصوصاً در خصوص گشایش و توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری اقدامات خوبی انجام شد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نقطه قوت بعدی دولت و وزارت امور خارجه در سال ۱۴۰۲، عضویت ایران در سازمان‌های مهم شانگ های و بریکس بود که اقدام بسیار مهم و موثری است.

وی ادامه داد: همچنین در سال سپری شده، ارتباط ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار خوب بود، این در حالی است که در دولت قبلی با کشورهای منطقه ارتباط خوبی نداشتیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: متاسفانه  دولت در سال ۱۴۰۲ در روابط خود با کشوری همچون افغانستان بسیار ضعیف عمل کرد، بنابراین  نتوانستیم حق و حقوق مردم را در زمینه‌هایی مانند حق‌آبه، تجاوزهای مرزی و قلدر مآبی‌هایی که طالبان داشت، بگیریم و ضعیف عمل کردیم.

رضازاده تاکید کرد: در سال آینده در ارتباط با کشورهایی مانند افغانستان باید با اقتدار عمل کنیم. همچنین در ارتباط با پاکستان عملکرد ضعیفی داشتیم و باید از موضع قدرت و اقتدار عمل کنیم.

وی گفت : همچنین در بحث برجام عملکرد خوبی نداشتیم و باید حساب آمریکا و اسرائیل را جدا بگذاریم چرا که آنان دشمن اصلی ما هستند، اما باید با کشورهای اروپایی تعامل داشته باشیم و بتوانیم تکلیف برجام را هرچه سریع‌تر مشخص کنیم چرا که اگر تکلیف برجام مشخص نشود، آشفتگی‌هایی در بازار ارز و مسکن خواهیم شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi