شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

انتخاب قانون اقدام راهبردی به عنوان اقدام تقنینی برتر مجلس یازدهم/ قانونی که کشور را از بلاتکلیفی در حوزه مذاکرات احیای برجام نجات داد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به انتخاب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران به عنوان اقدام تقنینی برتر مجلس یازدهم در چهارمین جشنواره شهید مدرس گفت: این قانون به جاده یک طرفه منافع برجام به سمت غربی‌ها پایان داده و مسیر توانمندی های هسته ای را از انسداد خارج کرده و مسیر جدیدی برای آن گشود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 108415
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

کرونا :

انتخاب قانون اقدام راهبردی به عنوان اقدام تقنینی برتر مجلس یازدهم/ قانونی که کشور را از بلاتکلیفی در حوزه مذاکرات احیای برجام نجات داد

وحید جلال زاده در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به انتخاب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران به عنوان اقدام تقنینی برتر مجلس یازدهم در چهارمین جشنواره شهید مدرس گفت: مجلس شورای اسلامی در جایگاه رفیع قانون‌گذاری، وظیفه تدوین و تصویب قوانین در جهت پیشرفت و توسعه و رشد کشور و همچنین طبق قانون اساسی وظیفه نظارت بر اجرای قوانین را نیز بر عهده دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: مجلس یازدهم که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان مجلس انقلابی مزین گردید، با اتخاذ رویکردهای تحولی با جدیت و عزمی راسخ پیگیر مطالبات مردم بوده و برای فع مشکلات اصلی کشور بوده و برای تحقق این هدف گام های مهمی برداشت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به طور یقین اقدامات نظارتی مجلس یازدهم همراه با نوآوری و ابتکار و پاسخ به مطالبات مردم شریف کشورمان بوده است که از جمله آنها می‌توان به سه شنبه های نظارتی و نظارت‌های میدانی انجام شده از سوی نمایندگان اشاره کرد که قطعاً در مقایسه با اداور گذشته متمایز، اثربخش و دارای نتایج درخشانی بوده است.

وی افزود: از جمله اقداماتی که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دوره یازدهم انجام داده و مورد تایید و تشویق مقام معظم رهبری و همچنین نخبگان جامعه قرار گرفته بحث قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران بوده که از سوی مجلس شورای اسلامی نیز در چهارمین جشنواره شهید مدرس به عنوان اقدام تقنینی برتر مجلس یازدهم مورد تقدیر قرار گرفت.

تشکیل دبیرخانه برای پیگیری مشکلات خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی
دنبال کنید

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی خودشان به آن اشاره کردند، کشور را از بلاتکلیفی در حوزه مذاکرات احیای برجام نجات داد، عنوان کرد: متاسفانه بعد از خروج یک طرفه ایالات متحده آمریکا، کشور در یک بلاتکلیفی قرار گرفت و نمیدانست که از برجام خارج شده یا بماند و یا به جاده یک طرفه منافع برجام به سمت اروپا پایان دهد و در خصوص توانمندی‌های هسته ای چه کاری انجام دهد. لذا این قانون در دو محور کشور ا از بلاتکلیفی نجات داد.

وی ادامه داد: محور اول اینکه زمانی را برای دولت معین کرده که اگر تحریم های ظالمانه و یک طرفه آمریکایی ها و برخی از کشورهای اروپایی برداشته نشود ما باید به نظارت‌های یک طرفه و اجرای داوطبانه پروتکل الحاقی پایان دهیم و در خصوص توانمندی‌‌های هسته‌ای نیز سازمان انرژی اتمی را مکلف کرد که در برخی از توامندی‌ها مسیر خود را ادامه داده و ۵ گامی را که شورای امنیت ملی آن را مصوب کرده بود، بادقت انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: لذا قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به جاده یک طرفه منافع برجام به سمت غربی‌ها پایان داده و مسیر توانمندی های هسته ای را از انسداد خارج کرده و مسیر جدیدی برای آن گشود که در همان موقع مورد توجه تحلیل گران سیاسی قرار گرفته و دست مذاکره کنندگان هسته‌ای را نیز در برابر کشورهای غربی و آمریکا باز کرد. بی تردید اگر این قانون نبود، چیز دیگری برای مذاکره و برگی برای دریافت امتیاز از غربی ها وجود نداشت.

کارآمدی موجب افزایش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود
دنبال کنید

جلال زاده در پایان خاطرنشان کرد: بنده خوشحالم که حاصل تلاش های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و سایر نمایندگان مجلس مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت و در چهارمین جشنواره شهید مدرس هم به عنوان اقدام تقنینی برتر مجلس یازدهم شاخته شد. /

انتخاب قانون اقدام راهبردی به عنوان اقدام تقنینی برتر مجلس یازدهم/ قانونی که کشور را از بلاتکلیفی در حوزه مذاکرات احیای برجام نجات داد 1

پایان پیام

 

 

 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi