چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نوسازی مدارس فرسوده کشور را به سمت الگوهای نو و جدید سوق دهیم/ شهرداری‌ها به نوسازی مدارس ورود کنند

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای نوسازی مدارس فرسوده در کل کشور پیشنهاد می‌شود به سمت الگوی نو و جدیدی از مدرسه داری حرکت کنیم، گفت: اگر بتوانیم مدیریت جامع شهری را در مجلس پیش ببریم و حتی شهرداری‌ها مسئولیت رسیدگی به امور شهرها در حوزه آموزشی را در پیش بگیرند شاید بتوان در کلانشهرها ساخت و سازها را با کمک مدیریت شهری و یا همان شهرداری‌ها بهبود بخشید و در این بین اعتبارات بودجه‌ای آموزش و پرورش صرف تولید محتوا برای آموزش کشور می‌شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 108395
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

کرونا :

نوسازی مدارس فرسوده کشور را به سمت الگوهای نو و جدید سوق دهیم/ شهرداری‌ها به نوسازی مدارس ورود کنند
متفکرآزاد

روح الله متفکرآزاد در گفت وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد مدارس فرسوده کشور، گفت: طبق آمار منتشر شده حدود ۱۰۴ مدرسه در کشور نیازمند تخریب و نوسازی هستند که بودجه‌های در نظر گرفته شده برای این مهم متناسب با اعتبارات کلان نیست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی از کلانشهر مدارس فرسوده بیش از شهرستان‌ها است، افزود: برخلاف تصور عموم جامعه در بسیاری از کلانشهرها تعداد مدارس فرسوده بیش از سایر استان‌ها است، در صورتی که در شهرهای بزرگتر با مشکلات بیشتری در حوزه نوسازی مدارس روبرو هستیم.

متفکر آزاد با تاکید بر اینکه مدارس روستایی در بسیاری از شهرستان‌ها از کمبودهایی رنج می‌برند، اظهار داشت: مدارس شهرهای کوچکتر هنوز هم نیاز به تکمیل و نوسازی دارند باید اعتباراتی برای نوسازی آنها اختصاص دهیم، در سنوات گذشته تلاش شد اعتباراتی برای این مهم در نظر گرفته شود اما باز هم کفاف هزینه‌های تخریب و نوسازی تمام مدارس فرسوده را نداده است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای نوسازی مدارس فرسوده در کل کشور پیشنهاد می‌شود به سمت الگوی نو و جدیدی از مدرسه داری حرکت کنیم، اگر بتوانیم مدیریت جامع شهری را در مجلس پیش ببریم و حتی شهرداری‌ها مسئولیت رسیدگی به امور شهرها در حوزه آموزشی را در پیش بگیرند شاید بتوان در کلانشهرها ساخت و سازها را با کمک مدیریت شهری و یا همان شهرداری‌ها بهبود بخشید و در این بین اعتبارات بودجه‌ای آموزش و پرورش صرف تولید محتوا برای آموزش کشور می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش در پایان با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی مفهومی گسترده دارد، خاطرنشان کرد: عدالت آموزشی از نوع مدارس گرفته تا امکانات و تجهیزات آموزشی در مناطق مختلف، حرفه‌ای بودن معلمان، نوسازی مدارس، دسترسی به کمک‌های آموزشی و… را شامل می‌شود که باید در تمام شهرهای ایران آن را رویت کرد./

زخم های ماندگار سیل در سیستان و بلوچستان/ مصائب همچنان ادامه دارد
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi