پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

مالیات ستانی عادلانه و هوشمند ماحصل قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی معتقد است در قالب قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، مالیات ستانی به صورت عادلانه و هوشمندانه اخذ خواهد شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 108275
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

کرونا :

مالیات ستانی عادلانه و هوشمند ماحصل قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

محسن زنگنه در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به ویژگی‌های قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در اقتصاد کشور گفت:قطعا فاز نخست اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان شفاف سازی درآمدی برای صاحب حرفه و مودی مالیات ایجاد خواهد کرد. 

 

نماینده مردم «تربت حیدریه» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به موجب این قانون دریافت مالیات دقیق تر خواهد شد، بیان کرد: البته سامانه مودیان قانون جامعی است که در حال حاضر بخش هایی از آن اجرایی می شود لذا اگر این قانون به صورت کامل اجرایی شود، قطعا دفاتر سنتی در این بخش جمع خواهد شد؛ یعنی سامانه های کوچک به سامانه مرکزی وزارت اقتصاد و امور مالیاتی متصل شده و بنده فکر می کنم ما دیگر ظرف ۲ سال آینده ،نظام نگارش دفاتر سنتی و بحث های جانبی در این بخش را نخواهیم داشت.

 

زنگنه تاکید کرد: با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، حتما مالیات ستانی به صورت عادلانه و هوشمندانه اخذ خواهد شد.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این قانون به چه نحوی از احتکار و قاچاق جلوگیری خواهد کرد، گفت: اگر ما میزان و آمار تولید را در مراکز تولید نیز داشته باشیم که البته کاری پیچیده ای است، می توانیم از شکل گیری قاچاق و احتکار جلوگیری کنیم و این مهم از جمله اهداف قانون فوق است که در مراحل بعدی مدنظر قرار می گیرد. بنابراین تمامی مراحل این قانون باید به درستی عملیاتی شود./

 

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi