یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهکار مجلس برای جلوگیری از سوداگری زمین در شهرک‌های صنعتی/ تعیین مدت زمان مشخص برای بهره‌برداری از این زمین‌ها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در برنامه هفتم توسعه مدت زمان مشخصی برای بهره‌برداری از زمین‌ در شهرک‌های صنعتی پیش‌بینی شده و در صورتی که این زمین‌ها به بهره‌برداری نرسند، خلع ید و به فرد دیگری واگذار می‌شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 108220
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

کرونا :

راهکار مجلس برای جلوگیری از سوداگری زمین در شهرک‌های صنعتی/ تعیین مدت زمان مشخص برای بهره‌برداری از این زمین‌ها
مصطفی طاهری

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت درباره وضعیت شهرک‌های صنعتی، گفت: شهرک‌های صنعتی در مناطق مختلف وضعیت متفاوتی دارند؛ به طور مثال شهرک‌های صنعتی مستقر در کلانشهرها با کمبود زمین روبه‌رو هستند و در این شهرک‌ها فقط زمین‌های موجود خرید و فروش می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دسته دیگر، شهرک‌های صنعتی هستند که در کلانشهرها و مراکز استان‌ها قرار ندارند بنابراین از آنجاکه در این شهرک‌ها موضوع سوداگری‌ زمین مطرح نیست، قیمت زمین براساس فرمول‌های مشخصی تعیین می‌شود.

وی اضافه کرد: نوع دیگر شهرک‌های صنعتی مربوط به آن‌هایی است که در مراکز استان‌ها قرار دارند که در این شهرک‌ها، زمین گرانتر است و به صورت مناقصه برگزار میشود و سوداگری و دلالی در آن صورت می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه عمده مشکل در این زمینه است و برخی افراد این زمین‌ها را گرفته و احتکار می کنند و با هدف سوداگری این زمین‌ها را نگه می‌دارند، افزود: در برنامه هفتم توسعه مدت زمان مشخصی برای بهره‌برداری از این زمین‌ها پیش‌بینی شده است و در صورتی که این زمین‌ها به بهره‌برداری نرسند خلع ید و به فرد دیگری واگذار می‌شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi