جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرودگاه خوی به مرز هوایی بین‌المللی تبدیل می‌شود/اتصال خطوط ریلی تهران-خوی-وان-آنکارا

نماینده خوی و چایپاره در مجلس، در تشریح اقداماتی که در حوزه ریلی، راه وهوایی این منطقه انجام شده است افزود: فرودگاه خوی در مسیر تبدیل شدن به مرز هوایی بین‌المللی است و اتصال تهران-خوی-وان-آنکارا نیز یک اقدام زیرساختی در حوزه ریلی این منطقه است که پیگیری می‌کنیم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107369
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

کرونا :

فرودگاه خوی به مرز هوایی بین‌المللی تبدیل می‌شود/اتصال خطوط ریلی تهران-خوی-وان-آنکارا

عادل نجف زاده در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به زیرساخت‌های ایجاد شده در حوزه ریلی، راه وهوایی حوزه انتخابیه خود، گفت: شهرستان خوی از موقعیت برتر ملی برخوردار است و در نقطه هم پیوندی اقتصاد ملی و جهانی قرار گرفته است کما اینکه در مسیر کریدورهای اصلی تبریز-بازرگان و تبریز-خوی-رازی قرار دارد که از نکات قدرتمند اقتصاد کشور محسوب می‌شوند.

نماینده خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این منطقه هم از ظرفیت خطوط ریلی، هم فرودگاه و هم قرارگیری در مسیر کریدورها برخوردار است کما اینکه امروز بعد از سه سال و نیم تلاش شبانه‌روزی تمام کریدورهای منتهی به مرزها پیمان‌سپاری شدند و چهار بانده شدن، تعریض و آزادراه‌سازی آنها در حال انجام است.

وی تصریح کرد: پایانه رازی به عنوان فاخرترین پایانه کشور در سال گذشته تکمیل شد و با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی افتتاح شد.

نجف‌زاده بیان کرد: به دنبال سفر رییس محترم جمهور به استان آذربایجان غربی که توجه ویژه‌ای به مرزهای استان داشتند، مرز رازی در این منطقه ۲۴ ساعته شد و باعث شده که روزانه ۸هزار نفر مسافر از شهرستان خوی تردد کنند ضمن اینکه الان توجه جدی ما به این است که مسیر خوی-رازی-ترکیه به محور تجاری و ترانزیتی تبدیل شود که تا ۶ ماه اول سال آینده محقق خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: شهرستان خوی توان مضاعفی در حوزه ریلی دارد کما‌اینکه ایستگاه مستقل ریلی در آن تاسیس شده و بعد از این قطارهای تهران-خوی-وان-آنکارا را راه‌اندازی خواهیم کرد که یک اقدام زیرساختی است.

درخواست مردم رازوجرگلان از ریاست محترم جمهور
دنبال کنید

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: پرونده فرودگاه خوی به عنوان فرودگاه هاب منطقه‌ای در مسیر تبدیل شدن به مرز هوایی بین‌المللی است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi