چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از ۵۵ درصد پزشکان در مراکز استان‌ها فعالیت می‌کنند/ برای خدمات‌دهی پزشکان در مناطق محروم‌ باید پزشک تربیت شود

عضو کمیسیون بهداشت مجلس یادآور شد که بیش از ۵۵ درصد پزشکان در مراکز استان‌ها فعالیت می‌کنند و برای خدمات‌دهی پزشکان در مناطق محروم‌ باید پزشک تربیت شده و برای ماندگاری پزشکان برنامه‌ریزی شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107028
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵

کرونا :

بیش از ۵۵ درصد پزشکان در مراکز استان‌ها فعالیت می‌کنند/ برای خدمات‌دهی پزشکان در مناطق محروم‌ باید پزشک تربیت شود

سیدمحمد پاک مهر نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت راه اندازی مرکز غربالگری سرطان سینه در بجنورد را اقدام بسیار خوبی برای ارتقای سلامت دانست و گفت: این مرکز سومین مرکز استانی است که در کشور راه‌اندازی شده و برای راه‌اندازی این پروژه باید ۱۰ میلیارد تومان هزینه شود.

وی با یادآوری اینکه بیش از ۵۵ درصد پزشکان در مراکز استان‌ها فعالیت می‌کنند و باید برای خدمات‌دهی پزشکان در مناطق محروم‌ پزشک تربیت شود، افزود: با توجه به افزایش جمعیت و مهاجرت و ایجاد عدالت پزشکی و کمبود پزشک‌ها، نیاز است دانشجوی رشته پزشکی در استان تربیت شود.

پاکمهر ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ابتدا حدود ۲۵ نفر دانشجوی رشته پزشکی جذب می‌کرد اما اکنون این تعداد به ۱۴۵ نفر رسیده است؛ اورژانس هوایی در چهار سال گذشته در استان راه‌اندازی شد و خراسان شمالی صد و سومین استانی است که بالگرد دارد همچنین در دو سه سال اخیر، چند دستگاه سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی به استان افزوده شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به طرح بیمارستان مادر و کودک در استان  گفت: این پروژه سال ۱۴۰۰ پنج میلیارد تومان اعتبار داشت اما آن زمان‌ به علت اینکه گفته شد اعتبار کم بوده یا جانمایی انجام نشده پروژه انجام نشد و سال ۱۴۰۱ برای این پروژه ۱۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد اما کلنگ‌زنی نشد و اکنون این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و در منطقه تخته ارکان بجنورد مشاور در حال مطالعه مکان است./

سفیر بلژیک: مصمم به توسعه روابط با ایران هستیم
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi