جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ظرفیت بندر چمخاله در مسیر تحقق اقتصاد دریامحور بصورت خاص و ویژه دیده شود

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت:بخش خصوصی با احداث مجتمع های گردشگری و توریستی ،خدماتی در چمخاله،می تواند نقش بسزایی در راستای ارتقای معیشتی منطقه و توسعه اشتغال‌ داشته باشد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106938
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸

کرونا :

ظرفیت بندر چمخاله در مسیر تحقق اقتصاد دریامحور بصورت خاص و ویژه دیده شود

پرویز محمدنژادقاضی محله  نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت  با بیان اینکه تاسیس پخش فرآورده های نفتی ناحیه لنگرود از مطالبات چندین ساله مردم این شهرستان بوده که بزودی این مطالبه مردم محقق می شود،گفت: یکی از دلایل وقفه این اقدام چارت تفصیلی وزرات نفت برای جانمایی و افزایش به جایگاه های قبلی بود که این فرایند معمولا زمان بر است.

نماینده مردم لنگرود درمجلس ،افزود: موضوع دیگری که درباره ایجاد شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در ناحیه لنگرود مواجه بودیم؛ سیاست دولت در کاهش هزینه ها است که دولت برای اینکه هزینه ها را کمتر کند؛ معمولأ با ایجاد ناحیه جدید در دو شهرستان مجاور موافقت نمی‌کند، اما با پافشاری  بنده در پیگیری این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد:اکنون موافقت معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، برای ایجاد پخش فرآورده‌های نفتی در ناحیه لنگرود اخذ شده است و بزودی در یک مکان استیجاری راه اندازی و آغاز به کار می کند تا ساختمان مناسب آن احداث شود. با افتتاح ناحیه لنگرود کشاورزان، مالکان ماشین آلات کشاورزی و …برای تهیه سهمیه سوخت و کارهای خدماتی ناچار به مراجعه به شهرستان های دیگر نیستند.

دیدار با مدیرعامل سازمان بنادر کشور

نماینده شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی،مطرح کرد: طی دیدار با “صفایی”، مدیرعامل سازمان بنادر کشور به تبادل نظر درباره  موضوعات بندر چمخاله پرداخته شد،در این دیدار تاکید شد که به منظور بهره برداری سریعتر از بندر چمخاله با استفاده از شناورهای موجود در دریای خزر نیاز است که مجوز احداث اسکله داخل حوضچه توسط پیمانکار فعلی بندر صادر شود.

شناخت کاملی از شغل برنامه نویسی در کشور/بازار کار و فرصت شغلی برنامه نویسان چگونه است؟
دنبال کنید

محمدنژاد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد دریامحور ،مطرح کرد:طبق تکالیف باید ظرفیت بندر چمخاله در مسیر تحقق توسعه دریامحور بصورت خاص و ویژه دیده شود و از این دارایی ارزشمند و ثروت الهی برای نیازهای امروز جامعه و نسل آینده بهره مند شد.

وی افزود :بخش خصوصی می تواند با ایجاد طرح‌ها و احداث مجتمع های گردشگری و توریستی ،خدماتی در راستای ارتقای معیشتی منطقه و همچنین توسعه اشتغال‌؛ نقش بسزایی داشته باشد.

محمدنژاد بیان کرد: رئیس سازمان بنادر به درخواست افتتاح بندرچمخاله در دهه فجر  پاسخ مساعد داد و دستورات لازم را جهت تحقق موارد مطرح شده صادر کرد.

تاکید بر تخصیص اعتبارات جهت حل مشکلات ورزش شهرستان لنگرود در دیدار با وزیر ورزش

نماینده مردم لنگرود در مجلس به دیدار با”هاشمی” وزیر ورزش و جوانان برای حل مشکلات ورزش حوزه انتخابیه اشاره و مطرح کرد:شهرستان لنگرود در اکثر رشته های ورزشی دارای مدال های رنگارنگ در عرصه ملی و بین‌المللی هستند و همواره در همه رشته های ورزشی بسیار نام آور و درکشور افتخار آفرین بوده اند و نکته اینجاست که این شهرستان با وجود پتانسیل و ظرفیت های زیاد آنطور که شایسته است از سالن ها ، امکانات و تجهیزات ورزشی مناسبی برخوردار نیست.

محمدنژاد افزود:در حال حاضر ۱۰ سالن ورزشی حوزه انتخابیه نیاز به تعمیرات اساسی دارد که برای آن ۵ میلیارد تومان هزینه لازم است. به عنوان مثال در رشته ورزشی بوکس با وجود کمبود تجهیزات و مشکلات بازهم لنگرود قهرمانان ملی زیادی را تقدیم کشور عزیزمان کرده است و باید مورد توجه واقع شوند که در این راستا” تخصیص رینگ بوکس سیار “از خواسته های علاقه مندان این رشته ورزشی است.

بهره‌گیری از آب سد کوثر، زمینه توسعه کشت و زرع مناسب را در کنار باغداری فراهم می‌آورد
دنبال کنید

وی یادآور شد:رشته ورزشی وزنه برداری نیز که شاهد افتخار آفرینی و درخشش لنگرودی ها در جهان بودیم ؛از داشتن سالن وزنه برداری مناسب برخودار نیستند و جهت مرمت و تعمیرات نیاز به تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار است.

نماینده لنگرود پای درد و دل مردم درویشانبر

محمدنژاد مطرح کرد: به منظور بررسی مسائل مطرح شده از سوی اهالی درویشانبر در جمع آنان حاضر شدم. در این بازدید مردم به بیان موضوعات کمی و کیفی آب شرب و همچنین ضعف برق منطقه پرداختند و از روسای ادارات برق و آبفادرخواست کردیم که در محل حاضر شوند.بزودی با تعویض سیم های فرسوده برق با کابل خودنگهدار در درویشانبر و حل مشکلات آب شرب گرهی از مشکلات مردم  باز خواهد شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران همواره باید پای کار باشند،افزود: برای حل مشکلات این شهرستان از هیچ تلاشی دریغ نکرده ام و اقدامات خوبی هم انجام شده است و کارهای بسیار دیگری را هم می توانیم انجام دهیم؛ چرا که شهرستان لنگرود فرصت ها و زمینه های خوبی دارد و برای برون رفت از مشکلات این شهر باید راهکار ارائه کنیم و اکتفا به طرح مسائل نمی‌تواند ما را به مسیر درست هدایت کند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi