شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

ورود 2 سند مهم صنعتی در قالب احداث پالایشگاه و کارخانه آهک هیدراته به پلدختر

نماینده مردم پلدختر در مجلس، از پروژه احداث پالایشگاه و کارخانه آهک هیدراته به عنوان دو سند مهم در حوزه صنعت این منطقه یاد کرد که دو ظرفیت در حوزه نفت و گاز و معدن محسوب می‌شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106503
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸

کرونا :

ورود 2 سند مهم صنعتی در قالب احداث پالایشگاه و کارخانه آهک هیدراته به پلدختر

سیدحمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت،   با اشاره به بخشی از اقداماتی که در جهت توسعه  صنعت در حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: ما در حوزه صنعت دو سند مهم پالایشگاه و کارخانه آهک هیدراته را وارد پلدختر کردیم که دو ظرفیت در حوزه نفت، گاز و معدن محسوب می‌شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کارخانه آهک هیدراته از طریق وزارت صمت و ایمیدرو اجرا شده و فاز یک آن تا پایان سال افتتاح خواهد شد و برای پالایشگاه نیز فاز یک آن افتتاح شده و همچنان در حال پیگیری برای اجرای فازهای بعدی این پروژه هستیم.

وی در بیان برخی اقداماتی که در حوزه آب این منطقه انجام داده است، تصریح کرد: در حوزه تامین آب، ایستگاه‌های پمپاژ را داریم که زیر نظر وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و نیرو اجرا می‌شوند و با توجه به تخصیص قطره چکانی به این پروژه‌ها سرعت اجرای آنها پایین است و انتظار داریم این وزارتخانه‌ها حمایت ویژه‌ای داشته باشند تا این پروژه‌ها افتتاح شود چرا که تحقق این امر باعث می‌شود حدود ۵ هزار هکتار از زمین‌های دیم منطقه به آبی تبدیل شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در تشریح روند اجرای پروژه احداث ۲ سد چول هول و بن لار، یادآور شد: مطالعه دو سد چول هول و بن لار از دیگر پروژه‌هایی است که در حال پیگیری آنها هستیم چرا که برغم صدور دستور از سوی وزیر نیرو اما کار در این زمینه به کُندی پیش می‌رود.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته امسال با توجه به صورت جلسه‌ای که در وزارت نیرو داشتیم قرار بود اقدامات ماده ۲۳ آن انجام شود و در بودجه ۱۴۰۳ اجرای این پروژه‌ها در دستورکار قرار گیرد چرا که از نیازهای جدی شهرستان‌های پلدختر و معمولان بشمار می‌آید./

جوانگرایی و عدالت اجتماعی محور بیانیه گام دوم انقلاب است
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi