یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

صنایع تبدیلی در همدان احداث شود/مشکلات سیب زمینی‌کاران هرسال تکرار می‌شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، گفت: باید هرچه سریع‌تر با اقدامات زیرساختی و عملیاتی نهادهای مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد مستضعفان و سازمان اتکا صنایع تبدیلی را در استان همدان احداث کنند زیرا هرساله مشکلات موجود تکرار می‌شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106202
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵

کرونا :

صنایع تبدیلی در همدان احداث شود/مشکلات سیب زمینی‌کاران هرسال تکرار می‌شود

احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در خصوص وضعیت بازار سیب زمینی و مشکلات کشاورزان، گفت: متاسفانه سیب زمینی در انبارها باقی و با گذر زمان قند موجود در محصول افزایش و مشتری آن کمتر می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه فکر به حال مهندسی کاشت و صنایع تبدیلی سیب زمینی نشده و هر سال کشاورزان همدانی در زمینه سیب زمینی و سیر با مشکلاتی مواجه می‌شوند، افزود: مدیریتی صحیحی در حوزه کاشت و برداشت سیب زمینی وجود ندارد و مرکز هواشناسی همدان ۱۵ سال تعطیل بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محصول سیب زمینی کشاورزان روی زمین باقی مانده است و این اتفاق سال گذشته برای سیر رخ داد، تصریح کرد: راه کار برون رفت از مشکلات پیگیری بازارهای صادراتی در کشورهای همسایه است.

فلاحی با تاکید بر اینکه می‌توان نیاز کشور به سیب زمینی را برآورد و به همان میزان در انبارها و سردخانه‌ها ذخیره و محصول مازاد را صادر کرد، عنوان کرد: برخی از کشاورزان تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند که با توجه به مشکلات موجود این تسهیلات باید استمهال شوند زیرا بسیاری از آنها متضرر شده‌ و وضعیت نامطلوبی دارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید هرچه سریع‌تر با اقدامات زیرساختی و عملیاتی نهادهای مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد مستضعفان و سازمان اتکا صنایع تبدیلی را در استان همدان احداث کنند زیرا هرساله مشکلات موجود تکرار می‌شود./

متلاشی شدن شبکه وابسته به ضد انقلاب در اردبیل
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi