شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حقابه کشاورزان شهرستان ری پس از ۴۰ سال محقق شد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران از احیای حقابه کشاورزان شهر ری پس از ۴۰ سال خبر داد و گفت: پس از پیگیری‌های بسیار، در مجموع سهم آب کشاورزی شهرستان ری به میزان ۳۷۰ میلیون متر مکعب در سال، برای ۳۲۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت در نظر گرفته شده که دستاورد بزرگی ‌در جهت حمایت از حقوق کشاورزان و جلوگیری از نابودی کشاورزی در شهرستان ری است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106193
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳

کرونا :

حقابه کشاورزان شهرستان ری پس از ۴۰ سال محقق شد

سیدعلی یزدی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با بیان اینکه پیگیری حقابه‌های کشاورزی در شهرستان ری یکی از اولویت‌ها برای جلوگیری از نابودی کشاورزی جنوب تهران بوده است، اظهار کرد: در دولت قبل، متأسفانه همکاری لازم در این خصوص صورت نمی گرفت و با نگاهی به دور از عدالت، پیش نویس طرح ساماندهی آب های جنوب تهران توسط وزارت نیرو در خرداد ماه ۱۴۰۰ تهیه و ابلاغ شد. 

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با بررسی های کارشناسی توسط کارشناسان حوزه آب، متأسفانه این طرح ساماندهی، دارای ابهامات و تناقضات زیادی در خصوص حقابه های کشاورزی شهرستان ری بود که موجب تضییع فاحش حقوق کشاورزان شهرستان ری شد.

وی تصریح کرد: در این خصوص ۵ جلسه با حضور وزیر نیرو و ۱۱ جلسه با حضور معاون آب و آبفای وزارت نیرو و مدیران عامل آب منطقه ای و آبفای استان تهران برگزار و در نهایت با طرح سوال از وزیر نیرو در مجلس شورای اسلامی، منجر به رسمیت شناختن حقوق کشاورزان شهرستان ری، پس از چهل سال شد. 

یزدی خواه یادآور شد: پس از سه سال و نیم پیگیری های مستمر و جلسات فشرده، سهم کشاورزی شهرستان ری از محل پساب تصفیه خانه ها به میزان ۳۵ میلیون متر مکعب از تصفیه خانه جنوب، ۳۰ میلیون متر مکعب از محل تصفیه خانه فیروزبهرام و ۵ میلیون مترمکعب از تصفیه خانه اسلامشهر، رسما توسط وزارت نیرو ابلاغ شد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران افزود: در مجموع سهم آب کشاورزی شهرستان ری به میزان ۳۷۰ میلیون متر مکعب در سال، برای ۳۲۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت در نظر گرفته شده است.

دکتر قالیباف درگذشت حسین بختیاری مداح اهل بیت(ع) را تسلیت گفت
دنبال کنید

وی یادآور شد: این اقدام دستاورد بزرگی ‌در جهت حمایت از حقوق کشاورزان و جلوگیری از نابودی کشاورزی در شهرستان ری است که به لطف خداوند متعال پس از سال‌ها محقق شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi