جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهنمای کامل برای ساخت گلخانه با لوله گلخانه

راهنمای کامل برای ساخت گلخانه با لوله گلخانه یکی از مهم ترین مکان های پرورش و رشد گیاهان، گلخانه ها هستند که اگر با مصالح مناسب ساخته شوند، قطعا بهترین محل برای رشد گیاه تا سال های زیادی خواهند بود. اما این روزها، با توجه به افزایش آلودگی هوا و کاهش فضای سبز در شهرها،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106003
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

کرونا :

راهنمای کامل برای ساخت گلخانه با لوله گلخانه

راهنمای کامل برای ساخت گلخانه با لوله گلخانه

یکی از مهم ترین مکان های پرورش و رشد گیاهان، گلخانه ها هستند که اگر با مصالح مناسب ساخته شوند، قطعا بهترین محل برای رشد گیاه تا سال های زیادی خواهند بود. اما این روزها، با توجه به افزایش آلودگی هوا و کاهش فضای سبز در شهرها، استفاده از گلخانه‌های خانگی و پشت‌بامی نیز در حال گسترش است. ساخت گلخانه با لوله گلخانه ای، یکی از روش‌های ساده و ارزان است که در این روش، از لوله‌های پوشش داده شده با روی استفاده می‌شوند که با توجه به نوع کاربرد، هر یک از انواع لوله ها گلخانه ای ویژگی های مختص به خود را نیز خواهند داشت. با توجه به کاربرد و تنوع این محصولات، قبل از خرید لوله گلخانه می توانید با کارشناسان فروش آریا فولاد در ارتباط باشید.

ساخت گلخانه با لوله گلخانه ای

راهنمای ساخت  گلخانه با لوله گلخانه ای

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید یک گلخانه زیبا و کارآمد با استفاده از لوله‌های گلخانه‌ای بسازید؟ در این بخش، ما به شما آموزش می دهیم که چگونه با استفاده از لوله‌های گلخانه‌ای یک اسکلت نهنگ برای گلخانه خود بسازید. این روش ساخت گلخانه، ارزان قیمت و کارآمد است که می‌تواند به شما کمک کند تا گیاهان خود را در هر فصلی از سال کشت کنید. با شروع کردن به کار و خلاقیت در قرار دادن لوله‌ها، می‌توانید یک گلخانه زیبا و کارآمد بسازید. ابتدا بستر کاشت را در داخل گلخانه به شکل مستطیلی قرار دهید و یک راهرو در وسط آن تعیین کنید. سپس با انتخاب لوله‌های به طول ۵ متر، قسمت جلویی گلخانه را تشکیل دهید. لوله‌ها را به اندازه ۱.۵ متر قوس داده و به یکدیگر متصل کنید. برای استحکام بیشتر، از قطعات بست گلخانه ای و… استفاده کنید.

این حکومت و نظام، ذاتش ضد فساد است
دنبال کنید

سپس پایه‌ها را با فاصله یک متری از هم در زمین قرار دهید و مراحل قبلی را تکرار کنید تا به انتهای گلخانه برسید. برای ساخت تقاطع‌ها، سه قطعه ۱۲ متری را با چسباندن لوله‌های ۶ متری به‌هم، تشکیل دهید. سپس یک لوله گلخانه ای ۱۲ متری را زیر لوله‌های قوس‌دار قرار داده و از سیم فولاد ضد زنگ، تقاطعی به شکل X در گلخانه بسازید. برای جلوگیری از پاره شدن پوشش‌ روی اسکلت بندی، حتماً نوک سیم‌ها را در زیر ستون‌ها قرار دهید. حالا شما یک اسکلت بندی سازه گلخانه ای دارید که شبیه به اسکلت نهنگ است.

در نظر داشته باشید که قیمت لوله گلخانه ای نسبت به لوله های pvc و پلاستکی گران تر است، اما ارزش خرید لوله گلخانه بسیار بیشتر از سایر محصولات دیگر است چرا که این نوع لوله‌ها در برابر رطوبت مقاومت خوبی داشته و طول عمری بالا تری به نسبت سایر محصولات خواهند داشت.

نکته: در نظر داشته باشید که برای تخمین زدن طول لوله های گلخانه ای وابسته به مکانی که دارید باید طول و فاصله بین لوله ها را تعیین کنید. پس تنها به ابعاد ذکر شده بالا متکی نباشید و برای ساخت گلخانه خود با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

راهنمای کامل برای ساخت گلخانه با لوله گلخانه 3

نکات ساخت گلخانه با لوله گلخانه ای:

  • انتخاب موقعیت مناسب: انتخاب موقعیت مناسب برای گلخانه بسیار مهم است. موقعیتی که به نور خورشید و آب و هوای مناسب دسترسی داشته باشد.
  • مراقبت از دما: برای گلخانه‌های ساخته شده با لوله‌های گلخانه‌ای، مراقبت از دما بسیار مهم است. از فن یا گرمکن برای کنترل دما در گلخانه استفاده کنید.
  •  مراقبت از نور: اطمینان حاصل کنید که گلخانه دسترسی کافی به نور خورشید را دارد و در صورت نیاز از روشنایی مصنوعی کمک بگیرید.
  • مراقبت از آبیاری: برای کشت گیاهان در گلخانه، سیستم آبیاری مناسب و موثر بسیار حیاتی است. سیستم‌های آبیاری قطره‌ای یا اسپری گزینه های مناسبی هستند.
  • مراقبت از تهویه: مطمئن شوید که گلخانه دسترسی به هوای تازه داشته باشد و سیستم تهویه مناسبی داشته باشد.
  •  مراقبت از آفت‌کشی: برای حفظ سلامت گیاهان، مراقبت از آفت‌ها و بیماری‌ها بسیار مهم است. بنابراین از روش‌های آفت‌کشی طبیعی یا شیمیایی مناسب استفاده کنید.
معاون سیاسی: برای مبارزه با اعتیاد تدوین طرحی مطالعاتی و پایلوت در استان آغاز شد
دنبال کنید

اگر این توصیه‌ها را در نظر بگیرید، می‌توانید گلخانه‌ای کارآمد و موثر برای کشت گیاهان خود داشته باشید.

جان کلام

برای ایجاد شرایط مناسب برای رشد گیاهان، باید محیط داخل گلخانه را منظم کرد. برای این منظور، می‌توان از سیستم‌های گرمایشی، تهویه مطبوع و رطوبت‌ساز استفاده کرد. با ساخت گلخانه با لوله گلخانه ای می‌توانید به راحتی محصولات گلخانه‌ای خود را تولید کنید و از مزایای آن‌ها بهره‌مند شوید. همچنین، این روش ساخت گلخانه، از لحاظ هزینه نیز بسیار ارزان‌تر از سایر روش‌های ساخت خواهد بود.

اگر می‌خواهید از لوله‌ گلخانه‌ای برای ساخت سازه‌ خود استفاده کنید، در نظر داشتن استاندارد ضخامت لوله‌ گلخانه‌ بسیار مهم است. برای خرید بهترین محصولات، می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۶۳۱۷۶۳۶ تماس حاصل فرمائید و از طریق سایت آریا فولاد، از قیمت انواع لوله‌های گلخانه‌ای مانند لوله گلخانه‌ای سمنان، لوله گلخانه‌ای سپنتا و… مطلع شده و اقدام به خرید مستقیم و بدون واسطه نمائید.

منبع : https://ariafoolad.com/greenhouse/

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi