چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

احداث دانشکده پرستاری در بیمارستان رازی کوهدشت/افتتاح 6 مرکز خدمات جامع سلامت و 8 واحد ساختمان پزشکان در کوهدشت و رومشکان

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس، در تشریح اقداماتی که برای بهبود حوزه سلامت حوزه انتخابیه خود انجام داده از احداث دانشکده پرستاری در بیمارستان رازی، افتتاح ۶ مرکز خدمات جامع سلامت و ۸ ساختمان پزشکان در کوهدشت و رومشکان در قالب این نوع اقدامات یاد کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 105869
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸

کرونا :

احداث دانشکده پرستاری در بیمارستان رازی کوهدشت/افتتاح 6 مرکز خدمات جامع سلامت و 8 واحد ساختمان پزشکان در کوهدشت و رومشکان

محمدرضا مبلغی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در بیان اقداماتی که در حوزه بهداشت و درمان حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: ما تلاش وافری برای ارتقای حوزه بهداشت و درمان این منطقه داشتیم کما اینکه پروژه احداث بیمارستان رازی کوهدشت با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال اجرا است. ضمن‌اینکه قرار بود این بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی باشد که اکنون مصوب شده است به ۲۵۰ تخت خوابی ارتقا داده شود. همچنین مقرر شده است دانشکده پرستاری نیز در آن احداث شود.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کسب مجوز ماده ۲۰ برای احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی در رومشکان از دیگر اقداماتی بود که انجام و کلنگ‌زنی شده و پیمانکار آن تعیین شد اما متاسفانه مشکلی در خصوص مالکیت زمین این مرکز ایجاد شد که در حال برطرف شدن است و امیدوارم به زودی احداث شود.

وی تصریح کرد: افتتاح بستر درمان در رومشکان که با موافقت معاون درمان وزارت بهداشت به مرکز خدمات جامع منتخب ارتقا یافت از دیگر اقداماتی بود که انجام شد چراکه بستر درمان این منطقه تنها جنبه بهداشتی داشته است اما الان جنبه درمانی هم دارد و این مرکز از آمبولانس، پزشک متخصص و سایر امکانات درمانی نیز بهره‌مند خواهد شد و این در شرایطی است که رومشکان فاقد بیمارستان بوده و مردم با مشکل مواجه هستند بنابراین این اقدام کمک بزرگی به آنها خواهد بود.

مبلغی خاطرنشان کرد: در طول سه سال و نیم گذشته مرکز خدمات جامع سلامت در ۶ نقطه حوزه انتخابیه اعم از گراب، سوری، رومیانی، روستای ناوه شیراوند و شهید هادیان کوهدشت احداث و افتتاح شده است، همچنین مرکزدرمانی لیله القدر در کوهدشت با پیشرفت فیزیکی ۹۰درصدی در حال تکمیل شدن است و واحدهای مختلفی از جمله واحد دندانپزشکی شهیدهادیان در آن افتتاح شده است.

انتقاد جدی نماینده آمل از افزایش میلیونی تعرفه گاز در استان مازندران
دنبال کنید

وی افزود: تکمیل مرکز بلوران با پیشرفت ۷۰ درصدی، افتتاح خانه بهداشت در روستای پریان، افتتاح مرکز فرآوری انتقال خون در کوهدشت، افتتاح پایگاه انتقال خون در شهر چقابل برای رومشکان و نوسازی ۲۵ خانه بهداشت نیز از دیگر اقداماتی بود که در حوزه سلامت این منطقه انجام شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: متاسفانه زیرساخت‌های کوهدشت و رومشکان در حوزه بهداشت و درمان بسیار ضعیف بود بنابراین با پیگیری‌هایی که انجام دادیم شبکه بهداشت کوهدشت که فاقد ساختمان بود در حال تکمیل شدن است، همچنین تجهیز و افتتاح ۸ واحد ساختمان پزشکان، افتتاح پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی جاده‌ای در اولادقباد، منطقه گرخشاب و پادروند رومشکان از جمله اقداماتی بود که در این حوزه انجام دادیم، همچنین در حال پیگیری برای افتتاح ۲ پایگاه ۴ شهری کوهدشت و سرچشمه ضرونی هم هستیم که به زودی افتتاح شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، در بیان نحوه تامین تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی این منطقه، یادآور شد: تامین یک دستگاه MIR با تامین اعتباراتی بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، یک دستگاه سی تی اسکن ۳۲ اسلایس با تامین ۱۶ میلیارد تومان و دستگاه رادیولوژی پرتابل با ۳ میلیارد تومان و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز که در گذشته وجود نداشت و ناچار باید کپسول‌ها برای شارژ به خرم‌آباد انتقال داده می‌شد که بسیار خطرناک بود و تامین آمبولانس و دستگاه هواساز برای بیمارستان امام خمینی(ره) نیز انجام شد، همچنین برای بستر درمان رومشکان هم یک دستگاه رادیولوژِی، دیالیز، ۲دستگاه دی سی شوک، کپسول‌های اکسیژن و تجهیزات آزمایشگاه تامین شده است./

نشست مشترک با وزیر صمت و رئیس کمیسیون صنایع برای راه اندازی فولاد ازنا
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi