چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

گلوبز: ایلات از تفرجگاه گردشگری به پناهگاه آوارگان از حملات فلسطین تبدیل شده است

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل کرونا ، «ایلات به دنبال عملیات فلسطینی‌ها(طوفان الاقصی) از یک اقامتگاه گردشگری به پناهگاه آوارگان حملات فلسطین( مقاومت) تبدیل شده است»؛ این را روزنامه اقتصادی عبری زبان گلوبز در گزارشی آورده است. این روزنامه بر اساس داده‌های منتشر شده توسط شرکت سیستم پرداخت کارت اعتباری در اسرائیل(شفا) که بر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 105623
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۹:۲۷

کرونا :

گلوبز: ایلات از تفرجگاه گردشگری به پناهگاه آوارگان از حملات فلسطین تبدیل شده است

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل کرونا ، «ایلات به دنبال عملیات فلسطینی‌ها(طوفان الاقصی) از یک اقامتگاه گردشگری به پناهگاه آوارگان حملات فلسطین( مقاومت) تبدیل شده است»؛ این را روزنامه اقتصادی عبری زبان گلوبز در گزارشی آورده است.

این روزنامه بر اساس داده‌های منتشر شده توسط شرکت سیستم پرداخت کارت اعتباری در اسرائیل(شفا) که بر پرداخت‌های کارت اعتباری نظارت می‌کند، آورده که شهر ساحلی ایلات اسرائیل از جنگ غزه ضربه اقتصادی سختی متحمل شده است.

داده‌های شفا نشان می‌دهد علیرغم بهبود سطح مخارج مصرف‌کنندگان در شهر توریستی ایلات مشرف به دریای سرخ،  طی یک هفته ۷ تا ۲۳ دسامبر گذشته، پرداخت‌های کارت اعتباری ۳۰ درصد کمتر از هفته مشابه سال ۲۰۲۲ بوده است.

به گزارش گلوبز، الی لنکری، شهردار ایلات از وزارت دارایی خواسته است تا طرح ویژه‌ای برای جبران خسارت این شهر تدوین کند و این موضوع هفته گذشته در کمیته مالی کنست نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در جریان مذاکرات کنست، لنکری داده‌هایی ارائه کرد که نشان می‌داد بیکاری در ایلات، واقع در منتهی الیه جنوب سرزمین‌های اشغالی، از ابتدای جنگ از ۳.۴ درصد به ۱۴ درصد افزایش یافته است و داده‌های کارت اعتباری نیز نشان می‌دهد که این شهر بیشترین آسیب مالی را دیده است.

به گفته لنکری وزارت دارایی درخواست او برای کمک به شهر را رد کرده و ادعا می‌کند که با وجود پناه آوردن ده‌ها هزار نفر از شهرک‌های همجوار غزه به این شهر با بقیه اسرائیل تفاوتی ندارد و غرامتی که به آن پرداخت شده کافی است؛ در حالی که به گزارش روزنامه گلوبز رد درخواست کمک مالی به دلیل تنگنای مالی کابینه نتانیاهوست.

دیدارسرپرست اداره ورزش وجوانان ومسئول هیئت های ورزشی شهرستان باشت باامام جمعه+تصاویر
دنبال کنید

گلوبز آورده که برای اواخر این هفته، جلسه‌ای بین شهردار ایلات و وزیر دارایی رژیم صهیو نیستی، بزالل اسموتریچ ترتیب داده شده است تا معلوم شود که بالاخره آیا این شهر کمک‌های اضافی دریافت خواهد کرد یا خیر.

این روزنامه به نقل از یارون جندی، رئیس موسسه مشاوران مالیاتی در رژیم صهیونیستی، نوشت که ایلات در میان شهرهای اسرائیل، به استثنای شهرک‌های مرزی در شمال و جنوب، از بزرگترین چالش‌ها رنج می‌برد و وضعیت ممکن است تنها زمانی بهبود یابد که گردشگری به این شهر بازگردد.

گلوبز: ایلات از تفرجگاه گردشگری به پناهگاه آوارگان از حملات فلسطین تبدیل شده است 3

 

شهردار بندر ایلات پیش از این نیز با اشاره به اوضاع وخیم مالی در این بندر اعلام کرده بود: این منطقه در حال نابودی است، گردشگری در آن وجود ندارد و هیچ‌کس تمایلی برای آمدن به اینجا ندارد. نرخ بیکاری به شکلی باورنکردنی افزایش یافته است و ۸۰ درصد شغل‌ها با ضربه‌ای سخت مواجه شده‌اند.

بندر ایلات دروازه ورود عمده کالاهای وارداتی به رژیم صهیونیستی و در راس آن خودرو است و  ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین و نیروهای مقاومت این کشور، به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌‌هایی که مقصد آن‌ها بندر ایلات در فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نمی‌دهد که همین امر به بندر ایلات ضربه اقتصادی سختی وارد کرده است؛ افزون بر اینکه یمنی‌ها موفق بوده‌اند چندین بار حملات پهپادی و راکتی علیه این منطقه انجام دهند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi