یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تلاش برای بهره‌برداری از سد قیز قلعه سی با حضور روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان

نماینده مردم کلیبر، خدا آفرین و هوراند در مجلس، از اتمام مراحل توافق نهایی بین مقامات سیاسی برای بهره‌برداری از سد قیز قلعه سی با حضور مشترک روسای جمهور ایران و آذربایجان خبر داد و افزود: این اقدام فصل جدیدی در مشارکت‌های همه جانبه بین ایران و جمهوری آذربایجان گشوده و باعث تعمیق مناسبات سیاسی دو کشور خواهد شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 105487
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶

کرونا :

تلاش برای بهره‌برداری از سد قیز قلعه سی با حضور روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان

حسین حاتمی در گفت وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در تشریح روند اجرای پروژه احداث سد مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: پایاب سد خداآفرین وسد قیز قلعه سی که بین ایران و جمهوری آذربایجان روی رودخانه ارس احداث شده است در مرحله بهره‌برداری نهایی قرار گرفته است.

نماینده مردم کلیبر، خدا آفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: طبق رایزنی‌های صورت گرفته، قرار است این سد با حضور روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان بهره‌برداری شود بنابراین هم‌اکنون منتظر اتمام مراحل توافق نهایی بین مقامات سیاسی برای این حضور مشترک هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: بی‌تردید در کنار گذرگاه و گمرک جدید با بهره‌برداری این سد با حضور روسای جمهور دو کشور فصل جدیدی از مشارکت‌های همه جانبه بین ایران و جمهوری آذربایجان گشوده شده که تعمیق مناسبات سیاسی دو کشور را رقم خواهد زد.  

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: قرار بر این بود که این اقدام در آذرماه انجام شود اما به دلیل برخی ملاحظات و مناسبات سیاسی این مهم به پایان سال موکول شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi