دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزارت نفت هیچ اقدامی در حوزه مسئولیت اجتماعی در قبال مردم حوزه انتخابیه انجام نداده است

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از بی عملی وزارت نفت در حوزه مسئولیت های اجتماعی در قبال مردم حوزه انتخابیه خود، گفت: سهم مردم منطقه از نعمت گاز، فقط تخریب جاده‌ها توسط تانکرهای وزارت نفت و تلفات و تصادفات جاده ای بوده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 105415
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴

کرونا :

وزارت نفت هیچ اقدامی در حوزه مسئولیت اجتماعی در قبال مردم حوزه انتخابیه انجام نداده است

محمد‌مهدی فروردین در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت  با اشاره به تذکر خود به وزیر نفت در جلسه علنی امروز(دوشنبه ۱۱ دی‌ماه) مجلس، اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه انرژی در شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین وجود دارد و بیش از ۳۰ سال است که بخشی از گاز کشور از این سه شهرستان تأمین می‌شود اما همچنان این مناطق محروم هستند و حتی فراشبند به عنوان نقطه هدف محرومیت زدایی بر اساس شاخس‌های محرومیت در استان فارس معرفی شده است.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی افزود: به همین دلیل بنیاد علوی برای خروج از محرومیت شهرستان فراشبند در حوزه‌های به صورت قطره چکانی کارهایی را پیش می‌برد.

وی تصریح کرد: وقتی منطقه‌ای از نعمت‌ الهی مانند گاز بهره‌مند می‌شود، نگاه‌ها به این صورت است که آن شهرستان به لحاظ توسعه‌ای نباید مشکلی داشته باشد ولی ما نه تنها هیچ گونه توسعه‌ای نمی‌بینیم بلکه شاهد محرومیت در منطقه هستیم.

هیچ گونه همکاری برای برون رفت از محرومیت از جانب شرکت ملی نفت نداشتیم

فروردین ادامه داد: جای تأسف دارد که بیمارستان فراشبند که در ۳ کیلومتری پالایشگاه قرار دارد با وجود بارها نامه نگاری به عنوان بیمارستان معین نفت معرفی نمی‌شود تا حتی پرسنل وزارت نفت از آن‌ها بهره ببرند. متأسفانه هیچ گونه همکاری با مسئولان محلی و مردم در جهت برون رفت از محرومیت از طرف شرکت ملی نفت انجام نمی‌شود و فقط وعده‌هایی داده می‌شود که مردم هم نسبت به این وعده‌ها بدبین شده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: شهری که به عنوان شهر سرداران شهید بوده حقش نیست که بزرگترین ایستگاه تقویت گاز را در این شهر داریم و یکی از پالایشگاه های تولید گاز را در این شهر داریم ولی وزارت نفت در حوزه مسئولیت اجتماعی در بخش ورزش، درمان و عمرانی هیچ گامی برای منطقه برندارد.

وی تصریح کرد: یکی از ابر پروژه‌های کشور خط لوله گوره به جاسک از دل روستاهای محروم بخش دهرم با ضریب محرومیت ۹ عبور می‌کند و همین روستاها محروم ترین نقاط کشور هستند. حداقل انتظار مردم از این دولت مردمی این بود که پس از مشارکت قوی در انتخابات تحولاتی در منطقه رخ دهد.

مراسم گرامیداشت شهدای حرم شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود
دنبال کنید

سهم مردم فیروزآباد از میدان گازی فقط تلفات جاده‌ای بوده است

فروردین با بیان اینکه تانکرهای عبوری شرکت نفت و گاز آسیب های زیادی به جاده‌های حوزه انتخابیه وارد کرده است، یادآور شد: در فیروزآباد با وجود اینکه مردم از یک میدان گازی بهره‌مند هستند اما سهمی جز تلفات و تصادفات جاده ای نداشتند.

وی ادامه داد: جاده ای که از فیروزآباد به سمت پالایشگاه آغار و جاده آغاز به سمت هنگام یکی از مهمترین مسیرهای پالایشگاه آغار بوده ولی هیچ رسیدگی نسبت به آن صورت نگرفته، جاده‌ای که ذی نفع آن خود وزارت نفت است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس تصریح کرد: وزارت نفت در اکثر مناطق گازی و نفتی، اقدام به ساخت ورزشگاه و بیمارستان و پروژه های عمرانی کرده ولی ما هیچ سهمی از منابع طبیعی نداشتیم. فقط بخشی از هزینه های جاده فیروزآباد – جم را به نوعی متقبل شدند که آن هم هر روز به دلیل عدم تأمین اعتبار با تعطیلی مواجه است.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: همچنین پروژه‌های ورزشی که نسبت به آن وعده داده شد، هیچ کدام به نتیجه نرسیده است. در بحث اشتغال نیز جوانان حوزه انتخابیه نسبت به جذب نیرو هیچ گونه رضایتی ندارند.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی افزود: منطقه ای ۵ درصد از گاز کشور یعنی بالغ بر ۴۵ میلیون متر مکعب گاز برای کشور تولید می‌کند، نباید با چنین وضعیتی مواجه باشد، اگر نگاهی به رزومه وزیر نفت شود او در همین مناطق مدیر بوده زمانی وزیر نفت فعلی مدیرعامل زاگرس و مدیر منطقه گازی آغار بوده است لذا جای تعجب دارد که چرا امروز نسبت به مردم منطقه محروم بی توجه هستند.

قیروکارزین با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر یک استخر ندارد

وی اضافه کرد: شهرستان قیروکارزین با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر به لحاظ استفاده درمانی، تفریحی یا ورزشی یک یک استخر برخوردار نیستند و این در حالی است که ۱۲ میدان گازی در این شهرستان قرار دارد. همچنین بخش میمند با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر استخر ندارد که به توصیه پیامبر در زمینه آموزش شنا به فرزندان عمل شود. آیا وزارت نفت در قبال این مردم مسئولیت ندارد.

ایجاد اشتغال برای ۱۸۰۰۰ گیلانی با تولید محصولات بومی
دنبال کنید

فروردین یادآور شد: جاده ریز- دژگاه نیز در استان فارس راکد بوده ولی در استان بوشهر به سرعت در حال انجام است، وقتی مردم این بی عدالتی و تبعیض را می‌بینند، اعتراض می‌کنند و وزارت نفت باید در قبال این  مسائل پاسخگو باشد.

وزارت نفت پروژه‌های اولویت دار را در دستور کار خود قرار دهد

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: انتظار داریم وزارت نفت اولویت اجرای فاز دوم پالایشگاه فراشبند را با توجه به نیاز کشور به گاز اجرایی کند و مسیر پالایشگاه آغار نیز که به راه رسیدن به پالایشگاه را کوتاه میکند در دستور کار خود قرار دهد و پروژه های جاده ای ریز- دژگاه و جاده آغار – هنگام  و همچنین مسیر فیروزآباد – جم را اجرایی کند. پروژه هایی که در وهله نخست ذی نفع آن خود وزارت نفت است.

وی ادامه داد: تانکرهای وزارت نفت روزانه از این مسیرها عبور می‌کند و فقط خسارت های جانی آن برای مردم منطقه باقی می‌ماند.

فروردین تصریح کرد: همچنین انتظار داریم پروژه های پایین دست سد سلمان برای خدمات رسانی به مردم اجرایی شود. اینکه فقط گاز را از دل زمین برای مصرف استخراج کنیم و هیچ خدمات رسانی به مردم منطقه نداشته باشیم، درست نیست.

در صورت تداوم بی عملی از ابزارهای نظارتی استفاده خواهیم کرد

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:  مردم حوزه انتخابیه نسبت به تکالیف وزارت نفت گلایه مند هستند، اگر داعیه دار خدمت به مردم هستیم باید این خدمات را اجرایی کنیم. در صورت تداوم بی عملی وزارت نفت ما صدای مردم در مجلس خواهیم بود و از اهرم های نظارتی برای طرح سئوال، تذکر و حتی در صورت لزوم استیضاح استفاده خواهیم کرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi