یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

احیای مادی قدیمی مبارکه بهترین راه برای حل مشکل کشاورزان مبارکه و کرکوند است/ پیگیر حل مشکلات کشاورزان هستیم

نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: طرح‌های مختلفی برای حل مسائل کشاورزان مطرح، بررسی و برخی طرح‌ها تایید و برخی دیگر رد شد، با توجه به درخواست‌های به‌حق کشاورزان برای دستیابی به ‌حقابه خود پیگیری‌های متعددی انجام شد و به این نتیجه رسیدیم که احیای مادی قدیمی مبارکه بهترین راه برای حل مشکل کشاورزان مبارکه و کرکوند است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 105412
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳

کرونا :

احیای مادی قدیمی مبارکه بهترین راه برای حل مشکل کشاورزان مبارکه و کرکوند است/ پیگیر حل مشکلات کشاورزان هستیم

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت؛ جلسه احیای مادی قدیمی مبارکه و کرکوند با حضور پروین صالحی مبارکه نماینده مردم مبارکه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، کارشناس اداره کل جهادی کشاورزی و جمعی از کشاورزان امروز در دفتر نماینده مردم شهرستان مبارکه برگزار شد.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: تاکنون چندین مرحله بازدید از مادی مبارکه و کرکوند کانال مهیار به دلیل اهمیت آن برای کشاورزی این دو شهر با حضور مسئولان ارشد آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی برگزار شده است.

وی افزود: چند سال قبل به کشاورزان اعلام کردند به دلیل خشکسالی کشت نکنند بنابراین کشاورزان سال اول کشت نکردند، سال دوم برخی‌ها کشت کردند و خشک شد و ضرر چنین برابر برای کشاورزان رخ داد.

صالحی یادآور شد: در سفر اردیبهشت‌ماه وزیر کشور به اصفهان، به وحیدی گفتم که کشاورزان مبارکه و کرکوند علیرغم مشکلات معیشتی در دو سال گذشته هیچ کشتی نداشتند و مسئولان استان با سیاست‌های غلط این قشر زحمت‌کش را در بین زمین و هوا نگهشان داشته است.

وی با توضیح اینکه که جلسه‌ای پس‌ از آن در دفتر نماینده با حضور مسئولان آب منطقه‌ای استان برگزار و به‌صورت مقطعی با حداقل کشت، بخشی از مشکل کشاورزان حل شد؛ گفت: از اکنون پیگیر حل مشکلات کشاورزان هستیم تا دوباره در بهار کشاورزان به بحران نرسند؛ مدتی دیگر بهار است و کشاورزان به دلیل مشکلات کشت و کار، نگران وضعیت معیشتی خود هستند، این موضوع مشخص است که احداث کانال مهیار کشاورزان مبارکه و کرکوند از حقابه خود محروم کرده است.

حمله رژیم ددمنش صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق بی پاسخ نخواهد ماند
دنبال کنید

صالحی ادامه داد: طرح‌های مختلفی برای حل مسائل کشاورزان مطرح، بررسی و برخی طرح‌ها تایید و برخی دیگر رد شد، با توجه به درخواست‌های به‌حق کشاورزان برای دستیابی به ‌حقابه خود پیگیری‌های متعددی انجام شد و به این نتیجه رسیدیم که احیای مادی قدیمی مبارکه بهترین راه برای حل مشکل کشاورزان مبارکه و کرکوند است.

نماینده مردم شهرستان مبارکه تصریح کرد: سه و نیم میلیارد تومان از اعتبار در اختیار نماینده برای احیای مادی قدیمی مبارکه اختصاص دادیم؛ همین اکنون بقیه ادارات منتظر اختصاص این اعتبار هستند اما این اعتبار را برای حل مشکلات کشاورزان مبارکه و کرکوند قراردادیم و تغییری نمی‌کند.

وی افزود: مشکل عدم اختصاص آب به کشاورزان مسئله آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی است و ما هم به دلیل اهمیت کشاورزی و قشر زحمت‌کش کشاورزان مبارکه مبلغ سه و نیم میلیارد تومان برای شروع حل این مشکل اختصاص دادیم تا کار شروع شود و از ظرفیت‌های دیگر نیز استفاده می‌کنیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi