شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

توسعه بهداشت و درمان در غرب استان تهران طی ۳ سال گذشته

نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت: در ۳ سال گذشته با جذب بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار بیش از ۶۳۳ تخت بیمارستانی به شهرستان های غرب استان تهران اضافه شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 105127
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶

کرونا :

توسعه بهداشت و درمان در غرب استان تهران طی ۳ سال گذشته

حسین حق وردی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با اشاره به نحوه توسعه شبکه بهداشت و درمان غرب استان تهران،  یادآور شد: مسئولیت بنده به عنوان نماینده شهرستان های شهریار، قدس و ملارد در اوج بحران کرونا آغاز شد؛ شرایطی که سبب شد تا موضوع رشد سرانه های بهداشت و درمان از همان روزهای نخست به دغدغه اصلی بنده تبدیل شود.

وی ادامه داد: ما درسال ۹۹ سه بیمارستان در حال ساخت داشتیم که هیچکدام حتی عملیات عمرانی ساختمانی آن ها تکمیل نشده بود و شهرستان های غرب استان به شدت با کمبود سرانه های بهداشت و درمان روبرو بودند. در آن زمان شهرستان ملارد  با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت حتی یک تخت بیمارستانی نداشت.

حق وردی تصریح کرد: با توجه  به وضعیت موجود بنده در ابتدای کار خود به عنوان نماینده مردم، تمام تلاش و پیگیری لازم را برای تکمیل این سه بیمارستان انجام دادم و ضمن جلسات متعدد با مسئولان کشوری، وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه جهت جذب بودجه برای تکمیل و تجهیز این ۳ پروژه، از تمام ابزارهای نظارتی استفاده کرده که به فضل الهی در همان سال ۹۹ با جذب بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان فرآیند تکمیل و تجهیز بیمارستان شهید سردار قاسم سلیمانی شهرستان قدس جهت بهره مندی مردم این شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پس از تکمیل بیمارستان شهرستان قدس با توجه به اولویت و نبود حتی یک تخت بیمارستانی در شهرستان ملارد پیگیری های متعدد جهت تکمیل و تجهیز این بیمارستان آغاز شد و بنده طی تذکرات کتبی و شفاهی خواستار تسریع تکمیل این پروژه شدم. 

رعایت مسائل زیست محیطی در معادن الزامی است
دنبال کنید

وی اضافه کرد: نهایتا با جذب بیش از ۵۳۰ میلیارد تومان بودجه و همکاری مسئولان وزارت بهداشت و درمان اولین بیمارستان شهرستان ملارد با بیش از ۱۶۰ تخت بیمارستانی جهت بهره مندی شهروندان فهیم این شهرستان به بهرداری رسید.

حق وردی درباره تکمیل بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار، گفت: ابر پروژه بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار با قدمتی بیش از ۳۴ سال در ابتدای کار بنده به عنوان نماینده، تقریبا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طبق برآورد آن زمان به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه جهت تکمیل ساختمان آن نیاز بود.  طی جلسه ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت قبل این بودجه جذب و به حساب دانشگاه علوم پزشکی ایران واریز شد.

حق وردی افزود: پس از تکمیل فیزیکی این پروژه ۳۱۳ تخت خوابی، طبق برآورد کارشناسان وزارت بهداشت و درمان برای تجهیز این بیمارستان ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز بود که طی سفر استانی ریاست جمهور مصوب شد، بودجه مورد نیاز جهت تجهیز این بیمارستان تأمین شود که با پیگیری های مکرر این مصوبه بیمارستان امام خمینی (ره) پس ۳۴ سال در آذر ماه ۱۴۰۲ افتتاح و به بهره برداری رسید./
پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi