یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نوسازی مدارس نسبت به وضعیت بد کارگاه آموزشی چمران سی‌سخت پاسخ دهد+فیلم

 کرونا سی‌سخت- عباس شیرزادی- آن گونه که گفته شده بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر، بازسازی و بهسازی مدارس شهر سی سخت جذب شد ولی کارگاه آموزشی شهید چمران سی سخت وضعیت نامطلوبی دارد. زلزله بهمن ۹۹ باعث خسارات فراوانی به شهر سی سخت شد که مدارس نیز از این قضیه مستثنی نبود

اختصاصی کرونا

کد خبر : 103889
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۲۴

کرونا :

نوسازی مدارس نسبت به وضعیت بد کارگاه آموزشی چمران سی‌سخت پاسخ دهد+فیلم

 کرونا سی‌سخت- عباس شیرزادی- آن گونه که گفته شده بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر، بازسازی و بهسازی مدارس شهر سی سخت جذب شد ولی کارگاه آموزشی شهید چمران سی سخت وضعیت نامطلوبی دارد.

زلزله بهمن ۹۹ باعث خسارات فراوانی به شهر سی سخت شد که مدارس نیز از این قضیه مستثنی نبود و خسارات فراوانی دیدند که پس از بررسی های متعدد از سوی مسوولان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان با همکاری نیکوکاران بومی و غیربومی، اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد و کمک های استان های آذر بایجان شرقی  اصفهان فارس و خوزستان برای تعمیر، بازسازی بهسازی و مقاوم سازی مدارس شهر سی سخت جذب و تحویل سازمان نوسازی مدارس شد.

سازمان نوسازی در همان ابتدای کار وعده داد که تا پایان مهر ۱۴۰۰ تمامی مدارس شهر سی سخت تحویل آموزش و پرورش داده خواهد شد و دانش آموزان می توانند در آنجا مشغول به تحصیل شوند.

روند آغاز عملیات به سرعت شروع شد ولی از سرعت عملیات ساخت و ساز کاسته و به یکباره تعطیل شد.

علت کار را از پیمانکاران جویا شدیم که می‌گفتند اعتبار لازم توسط نوسازی به پیمانکاران تزریق نمی شود، رسانه پای کار آمد، مسوولان شهرستانی چندین جلسه  تشکیل دادند تا اینکه نوسازی شروع به تزریق اعتبار کرد و باز وعده هایی دادند که تا مهر ۱۴۰۱ مدارس آماده تحویل خواهد شد. 

با پی‌گیری و مطالبه‌گری رسانه‌ها مدارس را با حضور وزیر وقت آموزش و پرورش،نایب رئیس مجلس و چندین مسئول کشوری و  استانی با حضور مردم و دانش آموزان افتتاح کردند.

اما مدارس فاقد انشعابات گاز و آب و برق و وسایل گرمایشی بود که باز هم با مطالبه‌گری پای کار آمدند.

مسلمی: پیام رئیس جمهور به مسابقات ملی مناظره دانشجویان بیانگر اهمیت مساله مناظره و گفت‌و‌گو است
دنبال کنید

سال ۱۴۰۲ شد ولی باز مدرسه شهید مطهری سی سخت ناتمام بود و دانش آموزان چشم انتظار که تعداد ۴ خانواده از  جانباختگان  پرواز یاسوج به تهران پای کار آمدند و مابقی هزینه تکمیل و تجهیز مدرسه شهید مطهری را برعهده گرفتند.

اعتبار لازم  از طرف ۴ خانواده جانباختگان پرواز هواپیمایی یاسوج به اصفهان به نوسازی تزریق شد ولی گویی دل و دماغی برای تکمیل این مدرسه وجود نداشت که بالاخره با فشارهای زیاد و کمک والدین دانش آموزان مدرسه تکمیل و آماده تحویل شد.

۲۵ آبان مدرسه شهید مطهری سی سخت میزبان بیش از ۷۰ خیر مدرسه ساز از سراسر کشور، رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، نماینده مردم بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی دیگر مسئولان، دانش آموزان و اولیای دانش آموزان بود و طی آیینی این مدرسه  افتتاح شد. 

  در این مراسم رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعلام کرد: خوشبختانه در زلزله سی سخت با مشارکت خیرین همه مدارس شهرستان دنا آباد شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت و هیچ مدرسه ای نیست که تعمیر بهسازی، بازسازی و مقاوم سازی نشده باشد.

با گذری به یک مجموعه آموزشی کارگاه فنی آموزشی شهید چمران سی سخت را در یک بازدید میدانی مشاهده کردیم که در شرایط نامطلوبی است و این کارگاه که محل تمرین ۴ کلاس فنی مختلف است آکنده از مشکل است که کف آن کنده کاری و رها سازی شده و فاقد آبخوری و سرویس بهداشتی مناسب است.

این کارگاه محل مناسبی برای استراحت معلمین و دانش آموزان ندارد و تنها انبار تجهیزات آن که تخریبی است و باید تخریب می گردید همچنان خطرناک و هر لحظه ممکن است دچار مشکل شود.

اطلاعیه شورای نگهبان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری صادر شد + متن کامل
دنبال کنید

این کارگاه  قدیمی ترین و فرسوده ترین تجهیزات کارگاه برق و تابلو برق را دارد که دانش آموزان فنی رشته برق گلایه‌مند هستند و می‌گویند بی فایده وقت خود را می گذرانند.

و سخن آخر اینکه وقتی که فضاهای آموزشی شهر سی سخت چنان آسیب دیده و خسارت دیده است و نیاز اساسی به تجهیزات و بازسازی دارد نباید سکوت اختیار کرده و پی‌گیر نباشند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi