جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معاونت عملیات قلب و مرکز ناجا و محوریت انجام ماموریت های پلیس

به گزارش پایگاه خبری پلیس،همایش معاونین عملیات فرماندهی انتظامی استان ها با حضور سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم در سالن همایش های فجر ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد. سردار دکتر احمدی مقدم در این همایش طی سخنانی از معاونت عملیات به عنوان قلب و مرکز ناجا و محوریت انجام ماموریت های پلیس نام برد و گفت:بخش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 10385
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴

به گزارش پایگاه خبری پلیس،همایش معاونین عملیات فرماندهی انتظامی استان ها با حضور سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم در سالن همایش های فجر ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد.

سردار دکتر احمدی مقدم در این همایش طی سخنانی از معاونت عملیات به عنوان قلب و مرکز ناجا و محوریت انجام ماموریت های پلیس نام برد و گفت:بخش بیشتر عملیات ها تقویمی و برخی غیرقابل پیش بینی می باشد.

وی اضافه کرد: در ناجا طرح های سالانه تهیه و به تمام پلیس ها ابلاغ می شود تا بتوانند برنامه ریزی های مناسب داشته باشند.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه معاونت عملیات در راستای حرفه ای گرایی پلیس و با اصلاح ساختارهای ناجا در سال ۸۵ تشکیل شد،خاطرنشان کرد:معاونت عملیات مسئولیت اجرایی نداشته و بخش اجرایی در پلیس ها و معاونت هاست.

 

وی ادامه داد: در دوران گذشته به دلیل ساختار پیوندی ناجا و تعدد پلیس ها و معاونت ها، موجب می شد تا طرح یکپارچه ای تنظیم نشود و آمارها هماهنگ نباشد و در مقابل در سازمان های بالادستی کسی پاسخگو نبود.

به گفته احمدی مقدم: مثلا در گذشته برای انتخابات طرح های منسجم وجود نداشت و بخش های مختلف پلیس دعوت در جلسات می شدند ولی در نهایت در اجرا هماهنگی بوجود نمی آمد.

فرمانده ناجا با تاکید بر این که معاونت عملیات محوریت اجرای ماموریت ها را بر عهده دارد گفت: پیش از این همه سازمان های نظامی دارای معاونت عملیات بودند اما این خلأ در ناجا احساس می شد، در نتیجه معاونت عملیات تشکیل شد؛ پیش از معاونت عملیات آمارهای استان ها با آمارهای مرکز نیز منطبق نبود اما معاونت عملیات با سازمان دهی ماموریت ها و ساختارها به وظایف خود عمل می کند.

۱۶۷۸۷ وام کارگشایی در دولت یازدهم به مددجویان پرداخت شده است
دنبال کنید

این مقام ارشد انتظامی گفت: معاونت عملیات مسوولیت اجرایی ندارد و بخش های اجرایی مربوط به پلیس ها و معاونت ها در استان ها است، پلیس در مرکز نیمه اجرایی است البته رده هایی به صورت متمرکز مانند شماره گذاری و غیره اجرایی عمل می کنند؛ در واقع معاونت عملیات وظیفه یکپارچه کردن عملیات و هماهنگی در صحنه را برعهده دارد؛ در هفت سال پیش اولین طرح مشترک ناجا ابلاغ شد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: هر افسر ستاد باید پنج وظیفه را به خوبی انجام دهد که تهیه اخبار، تهیه برآورد، تهیه پیوست و طرح و دستور، ابلاغ و نظارت از جمله این موارد است؛ همه اجزا باید با در نظر داشتن یک هدف یکدیگر را تکمیل کنند. در بخش نظارت در اجرا تجزیه و تحلیل عملیات های گذشته انجام می شود.

وی افزود: اکثر عملیات های ناجا مانند انتخابات، مبارزه با مفاسد اجتماعی و طرح دریا تقویمی است و بخش های دیگری از عملیات های پلیس مانند حادثه اربعین و گلپایگان غیر مترقبه است و برای بخش های غیرقابل پیش بینی نیز باید آمادگی داشته باشیم.

احمدی مقدم خاطر نشان کرد: در ابتدای سال یک طرح سالانه تهیه کرده و ابلاغ می کنیم تا رده ها بتوانند برنامه ریزی ها را براساس منابع و پشتیبانی های خود داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران گفت: ناجا طرح های خود را با توجه به علائم هر سازمان و در قالب پلاک ملی به ستاد کل اعلام کرده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص آخرین خبرهای اسیدپاشی گفت: در حال بررسی ها هستیم و به محض کسب اطلاعات جدید اطلاع رسانی می کنیم.

ترکیب اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس مشخص شد
دنبال کنید

انتهای خبر // پایگاه خبری پلیس ایران


مشاهده خبر ارسال شده بعد معاونت عملیات قلب و مرکز ناجا و محوریت انجام ماموریت های پلیس 5معاونت عملیات قلب و مرکز ناجا و محوریت انجام ماموریت های پلیس 5معاونت عملیات قلب و مرکز ناجا و محوریت انجام ماموریت های پلیس 5


نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi